Mike's Alpen Tour 2015
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29778
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Gaaf! En dan hebben we dus nog een paar dagen Zwitserland tegoed... ben benieuwd!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4545
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Een vakantie om niet te vergeten. 

grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Zeker niet!
Ben nu bezig met de fotos van de dag erna maar dat zijn er zoooo veel en stuk voor stuk mooi.
Donderdag en vrijdag waren topdagen met zoveel indrukken dat valt waarschijnlijk niet meer te overtreffen.
Even geduld nog......
Ben nu bezig met de fotos van de dag erna maar dat zijn er zoooo veel en stuk voor stuk mooi.
Donderdag en vrijdag waren topdagen met zoveel indrukken dat valt waarschijnlijk niet meer te overtreffen.
Even geduld nog......
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Op naar Davos maar eerst naar Livigno
We zijn er klaar voor, Valfurva in de ochtendzon

Onderweg zoveel moois te zien

Via de Passo del Foscagno (net geen 2300m) en de Passo D'eira (2208m) naar Livigno


Goedkoop tanken

Women time! Gratis wifi in heel Livigno, perfect.

Gewoon in de winkel

In verband met de remmerij van de 02 besloten dat onze buurtjes via het meer van Livigno en de Munt la Schera tunnel omhoog naar Davos zouden rijden en wij het rondje passen af zouden maken waar ik erg naar uitkeek. Dit gaf ons iets meer vrijheid om de snelheid wat op te schroeven bij het klimmen en dalen. Wat volgde waren een aaneenschakeling van prachtige stuurwegen in een pittig tempo waar de 323i zich even kon laten gelden. Ik heb Angela niet 1 keer gehoord en ze was continue bezig met het maken van fotos onderweg terwijl ik toch echt lekker los ging. Zal het dan toch gaan wennen?
Als eerste de Forcola di Livigno.

Adembenemend mooi.





Vanaf de Forcola di Livigno rechtsaf naar de Passo del Bernina

De trein net gemist maar met afdalen nog in kunnen halen



Na het afdalen van de Bernina nog even links afslaan om de derde 2300meter+ pas van deze dag mee te nemen, de Albula Pass.

Met nog meer mooie bergen

En weer sneeuw


En ook weer prachtige afdalingen




De route naar Davos verder was niet echt spectaculair en we moesten net voor Davos het dak er nog op doen ivm met een enorme plensbui die zich even ontwikkeld had.
Drijfnat zaten we even later weer op de weg en bij het hotel scheen de zon alweer. Dit hotel was niets meer dan een betonnen bak midden in Davos en ik heb er nog geen fotos van gevonden.
Behalve van ons balkon dan vanwaar we precies de toppen nog konden zien waar we vandaan waren gekomen.

Dit deel van onze tour heeft echt heel veel indruk gemaakt en we hebben werkelijk genoten van dit rondje. Met 5 dikke passen kon de dag niet meer stuk.
We hadden veel geluk met het weer zodat we keer op keer met verbazing rond keken naar al het natuurschoon. Wat een pracht en wat een luxe om dit met mekaar te kunnen doen.
En natuurlijk in zo'n lekker wagentje.
We zijn er klaar voor, Valfurva in de ochtendzon

Onderweg zoveel moois te zien

Via de Passo del Foscagno (net geen 2300m) en de Passo D'eira (2208m) naar Livigno


Goedkoop tanken

Women time! Gratis wifi in heel Livigno, perfect.

Gewoon in de winkel

In verband met de remmerij van de 02 besloten dat onze buurtjes via het meer van Livigno en de Munt la Schera tunnel omhoog naar Davos zouden rijden en wij het rondje passen af zouden maken waar ik erg naar uitkeek. Dit gaf ons iets meer vrijheid om de snelheid wat op te schroeven bij het klimmen en dalen. Wat volgde waren een aaneenschakeling van prachtige stuurwegen in een pittig tempo waar de 323i zich even kon laten gelden. Ik heb Angela niet 1 keer gehoord en ze was continue bezig met het maken van fotos onderweg terwijl ik toch echt lekker los ging. Zal het dan toch gaan wennen?
Als eerste de Forcola di Livigno.

Adembenemend mooi.





Vanaf de Forcola di Livigno rechtsaf naar de Passo del Bernina

De trein net gemist maar met afdalen nog in kunnen halen



Na het afdalen van de Bernina nog even links afslaan om de derde 2300meter+ pas van deze dag mee te nemen, de Albula Pass.

Met nog meer mooie bergen

En weer sneeuw


En ook weer prachtige afdalingen




De route naar Davos verder was niet echt spectaculair en we moesten net voor Davos het dak er nog op doen ivm met een enorme plensbui die zich even ontwikkeld had.
Drijfnat zaten we even later weer op de weg en bij het hotel scheen de zon alweer. Dit hotel was niets meer dan een betonnen bak midden in Davos en ik heb er nog geen fotos van gevonden.
Behalve van ons balkon dan vanwaar we precies de toppen nog konden zien waar we vandaan waren gekomen.

Dit deel van onze tour heeft echt heel veel indruk gemaakt en we hebben werkelijk genoten van dit rondje. Met 5 dikke passen kon de dag niet meer stuk.
We hadden veel geluk met het weer zodat we keer op keer met verbazing rond keken naar al het natuurschoon. Wat een pracht en wat een luxe om dit met mekaar te kunnen doen.
En natuurlijk in zo'n lekker wagentje.

So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Leuk dat Angela er ook van heeft kunnen genieten ondanks de wat stevigere rijstijl.
Ik kan me de schoonheid van omgeving wel voorstellen.
Ik kan me de schoonheid van omgeving wel voorstellen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Wederom een leuk verslag, Michel.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29778
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Een aantal bekende passen, en fraaie uitzichten en platen! Wanneer gaan we weer?
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2512
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Wat een prachtige week, route en jaloersmakende vakantie heb jij gehad Michel. Ziet er echt prachtig uit en leuk ook dat jullie er allemaal zo enorm van hebben genoten!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Thanks weer, jullie hebben nog 1 interessante dag tegoed. De grote rondrit die door de BCE was georganiseerd op vrijdag.
En die overtrof ook onze verwachtingen positief, zowel in de route als de snelheid waarmee gereden werd.
En die overtrof ook onze verwachtingen positief, zowel in de route als de snelheid waarmee gereden werd.
So many cars, so little time
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1179
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Ziet er echt geweldig uit Mike!
Dat is een goede reis geweest.
Dat is een goede reis geweest.
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Mooie verslagen, mooie foto's Michel. Heel gaaf!!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Goed, de laatste echte rijdag van de week in de Alpen, de rondrit die door de BCE was georganiseerd. Planning was erg strak dus bij aankomst bij de start was er maar even tijd om foto's te maken en werden we onderverdeeld in groepen. Er stond behoorlijk wat oud spul maar ook veel Z3's en Z4's en een clupje E90/91/92 met zwaar geschut onder de motorkap. Daarnaast een enorme partij motoren clubs.
Nog voor dat ik maar rond kon lopen ging de "oldtimer" trein op pad. Als een zwitserse klok....



Als je aan het einde van Davos rechts aanhoudt draai je meteen de Fleula Pass op met een mooie lange klim naar boven.
Eerst achter een 02 maar die reed op gas en dat gaat slecht omhoog.

En voor je het door had zat je alweer in die sneeuw.... en toen niemand keek even de witte touring ingehaald.

En toen kwam ik achter deze schitterende E12 te zitten met nog geen 70000km op de teller. Wel een 518 dus hij moest wel werken om boven te komen.



Is te koop trouwens

Boven waren ze behoorlijk onder de indruk, voor ons een pas als alle andere hahaha

En weer wat hoogte kilometers erbij

En na een kort uitstapje weer verder naar de volgende pas


Hier kwam ik achter deze tii terecht en die luste wel een slokje olie tijdens het remmen op de motor.

Heerlijk zo'n 02 Baur in Golf geel.

Maar dit mocht er ook wezen, een vol cabrio. Er reden er twee rond die goed gebruikt werden.

Goed pas nummer 2 de Ofenpass

De 02's hadden er zin in en de achterste moest best aanpoten

Even later weer boven, dit is dus ook de Ofenpass

En weer een stopje dus tijd om te kijken wat er nog meer mee rijdt. Piet Molenaar in zijn 2002 turbo bv.



Jammy!


In het verkeerde groepje terecht gekomen maar zoooo mooi

En nog meer moois


Allen in gedachte verzonken

Na de pauze kwam ik achter deze 02 vol cabrio te rijden richting de Umbrail pas, een genot om naar te kijken.

Bekende namen op de gevel, ik ruik hem al


Ook weer schitterende natuur en vergezichten

Bij een oponthoud even met de bestuurder staan praten. Hij ging dus echt met piepende banden door de haarspeldbochten en ik had moeite hem soms bij te houden. Bleek later ook een sportbak in te zitten....
Erg leuke knul die al heel veel passen met deze auto had gedaan en er erg van genoot.

En weer snel verder omhoog



Hier zitten we al weer lekker hoog hoor

En de derde pas van de dag, de Umbrail pas

En een aantal van ons weten dan al waar je uitkomt, bijna boven aan de Stelvio vanaf de zuidkant.

Jawel de Stelvio!! Pas nummer 4

Het was zo verschrikkelijk druk bovenop met motoren dat de organisatie gelijk de afdaling inzette. Daar had Wondermike geen zin in dus ik pakte in de tweede bocht een P voor wat foto's. Alle auto's die achter mij aan reden deden hetzelfde en zo zorgde ik voor wat extra spanning voor de organisatie. De andere waren dankbaar dat ze nu ook even foto's konden maken op deze beroemde pas.


Hierna afgedaald waar de rest van de groep bij een restaurant stond te wachten. Nog even snel een foto en weer door. Het schema liep in de war

Ik wil weer terug!

Later nog wat Piaggio's die naar boven gingen. Geen trekkers deze keer.

En al kort beneden de borden naar de volgende pas, nou ja pas

Vooral bekend om dit:

De dames gingen even een blokje om en ik heb het water getest om een duik te nemen. De temperatuur was inmiddels rond de 30 graden dus daar had ik wel zin in.
Nou tot mijn kuiten die daarna zo verkrampten dat ik blij was niet om te vallen. Zo koud!

Hier hadden we een half uurtje pauze

Na de reschenpass (nummer 5) gingen we weer terug naar Davos en van narigheid moesten we weer over de Fluela Pass, leuk om die ook nog even mee te pakken van de andere kant al had ik liever de Stelvio gedaan.....

En zo kwamen we na een vermoeiende en vooral erg warme dag weer bij het hotel aan. Wel heel voldaan en op wat kleine remprobleempjes en kapotte bougies van een paar 02's geen grote problemen.
Na het opfrissen konden we aanschuiven bij het gala diner wat voortreffelijk was georganiseerd door de BCE met echt heel goed eten!
Jammer dat de drank zo belachelijk duur was in Zwitserland, hierdoor bleef het wel een beetje lauwtjes.... Dat maakte we in het hotel dan wel weer goed met de uit Livigno mee gebrachte drank voorraad
Nog voor dat ik maar rond kon lopen ging de "oldtimer" trein op pad. Als een zwitserse klok....



Als je aan het einde van Davos rechts aanhoudt draai je meteen de Fleula Pass op met een mooie lange klim naar boven.
Eerst achter een 02 maar die reed op gas en dat gaat slecht omhoog.

En voor je het door had zat je alweer in die sneeuw.... en toen niemand keek even de witte touring ingehaald.

En toen kwam ik achter deze schitterende E12 te zitten met nog geen 70000km op de teller. Wel een 518 dus hij moest wel werken om boven te komen.



Is te koop trouwens

Boven waren ze behoorlijk onder de indruk, voor ons een pas als alle andere hahaha

En weer wat hoogte kilometers erbij

En na een kort uitstapje weer verder naar de volgende pas


Hier kwam ik achter deze tii terecht en die luste wel een slokje olie tijdens het remmen op de motor.

Heerlijk zo'n 02 Baur in Golf geel.

Maar dit mocht er ook wezen, een vol cabrio. Er reden er twee rond die goed gebruikt werden.

Goed pas nummer 2 de Ofenpass

De 02's hadden er zin in en de achterste moest best aanpoten

Even later weer boven, dit is dus ook de Ofenpass

En weer een stopje dus tijd om te kijken wat er nog meer mee rijdt. Piet Molenaar in zijn 2002 turbo bv.



Jammy!


In het verkeerde groepje terecht gekomen maar zoooo mooi

En nog meer moois


Allen in gedachte verzonken

Na de pauze kwam ik achter deze 02 vol cabrio te rijden richting de Umbrail pas, een genot om naar te kijken.

Bekende namen op de gevel, ik ruik hem al


Ook weer schitterende natuur en vergezichten

Bij een oponthoud even met de bestuurder staan praten. Hij ging dus echt met piepende banden door de haarspeldbochten en ik had moeite hem soms bij te houden. Bleek later ook een sportbak in te zitten....
Erg leuke knul die al heel veel passen met deze auto had gedaan en er erg van genoot.

En weer snel verder omhoog



Hier zitten we al weer lekker hoog hoor

En de derde pas van de dag, de Umbrail pas

En een aantal van ons weten dan al waar je uitkomt, bijna boven aan de Stelvio vanaf de zuidkant.

Jawel de Stelvio!! Pas nummer 4

Het was zo verschrikkelijk druk bovenop met motoren dat de organisatie gelijk de afdaling inzette. Daar had Wondermike geen zin in dus ik pakte in de tweede bocht een P voor wat foto's. Alle auto's die achter mij aan reden deden hetzelfde en zo zorgde ik voor wat extra spanning voor de organisatie. De andere waren dankbaar dat ze nu ook even foto's konden maken op deze beroemde pas.


Hierna afgedaald waar de rest van de groep bij een restaurant stond te wachten. Nog even snel een foto en weer door. Het schema liep in de war


Ik wil weer terug!

Later nog wat Piaggio's die naar boven gingen. Geen trekkers deze keer.

En al kort beneden de borden naar de volgende pas, nou ja pas

Vooral bekend om dit:

De dames gingen even een blokje om en ik heb het water getest om een duik te nemen. De temperatuur was inmiddels rond de 30 graden dus daar had ik wel zin in.
Nou tot mijn kuiten die daarna zo verkrampten dat ik blij was niet om te vallen. Zo koud!

Hier hadden we een half uurtje pauze

Na de reschenpass (nummer 5) gingen we weer terug naar Davos en van narigheid moesten we weer over de Fluela Pass, leuk om die ook nog even mee te pakken van de andere kant al had ik liever de Stelvio gedaan.....

En zo kwamen we na een vermoeiende en vooral erg warme dag weer bij het hotel aan. Wel heel voldaan en op wat kleine remprobleempjes en kapotte bougies van een paar 02's geen grote problemen.
Na het opfrissen konden we aanschuiven bij het gala diner wat voortreffelijk was georganiseerd door de BCE met echt heel goed eten!
Jammer dat de drank zo belachelijk duur was in Zwitserland, hierdoor bleef het wel een beetje lauwtjes.... Dat maakte we in het hotel dan wel weer goed met de uit Livigno mee gebrachte drank voorraad

So many cars, so little time
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Mooi Mike. Je hebt je aandeel passen alweer gehad zo te zien.
Carpe Diem, Raymond