bmw e21 project
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: bmw e21 type 1/2
Tsja dat heb ik ook altijd met M20 trillingsdempers dus tegenwoordig vervang ik standaard de bouten maar gelijk.
Regards/groeten, Jeroen
-
krijn98
- E21 Fanatic
- My E21(s): '78 bmw 316
aangezien ik donderdag mijn theorie( 2de keer. vandaag 3 fouten te veel) heb zal ik er iets minder aan gaan werken buurman(koos als ik het goed heb)
maar ik probeer d'r toch aan het eind van deze week draaiende te hebben.
die bout ging er overigens nog makkelijk uit, omdat er nog een stuk uit stak en zo met behulp van een schroevendraaier en een hamertje(kunstof hamertje) er zo uit ging.
alle gaten meteen opnieuw getapt en de schroefdraad schoon gemaakt
maar ik probeer d'r toch aan het eind van deze week draaiende te hebben.
die bout ging er overigens nog makkelijk uit, omdat er nog een stuk uit stak en zo met behulp van een schroevendraaier en een hamertje(kunstof hamertje) er zo uit ging.
alle gaten meteen opnieuw getapt en de schroefdraad schoon gemaakt
-
krijn98
- E21 Fanatic
klopt het trouwens dat een motorblok uit 1978 een andere soort stroom verdeler heeft dan een motorblok uit 1986?
want als dat zo is dan moet ik even andere verdeler erop zetten en afstellen.
mvg Krijn
want als dat zo is dan moet ik even andere verdeler erop zetten en afstellen.
mvg Krijn
jepz je hebt oud en nieuw type, oud type ontsteking draait net de andere kant op dan de nieuwe.
groeten loentje
groeten loentje
-
krijn98
- E21 Fanatic
Oké dan zet ik er even een andere verdeler op.
Overigens nog niet veel meer aan de auto gedaan ( moest van de week even de straat bij mijn opa & oma ophogen, en hun buur vrouw helpen met verhuizen) aanstaande zaterdag zal er ook niet veel van komen Ivm een bbqtje (+-75 man) .
Het carterpan kan er wel weer vanaf ( hele blok eruit waarschijnlijk), omdat de olie volgens de vraagbaak toch te dun was dus lekt het blok. Maar ik ga eerst nog even mijn transport fiets van rond 1940 goed rijden maken en de koppelingskabel van mijn motor afstellen. Als er iemand meer wilt weten over mijn (trial) motor dan hoor ik het graag.
Mvg Krijn
Overigens nog niet veel meer aan de auto gedaan ( moest van de week even de straat bij mijn opa & oma ophogen, en hun buur vrouw helpen met verhuizen) aanstaande zaterdag zal er ook niet veel van komen Ivm een bbqtje (+-75 man) .
Het carterpan kan er wel weer vanaf ( hele blok eruit waarschijnlijk), omdat de olie volgens de vraagbaak toch te dun was dus lekt het blok. Maar ik ga eerst nog even mijn transport fiets van rond 1940 goed rijden maken en de koppelingskabel van mijn motor afstellen. Als er iemand meer wilt weten over mijn (trial) motor dan hoor ik het graag.
Mvg Krijn
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dat heb je goed!krijn98 wrote:...buurman(koos als ik het goed heb)...
Dat heb je niet goed. kunstSTof...krijn98 wrote:...kunstof...
-
krijn98
- E21 Fanatic
Hahaha let maar niet op de spel fouten. (Er zullen er nog een heleboel gaan komen denk ik zo)
-
krijn98
- E21 Fanatic
van de week hier nog om geweest:

( 13 inch j6 et13 en het zijn vier velgen, worden overigens nog opgeknapt)

dit setje zat bij de bmw die we vandaag gekocht hadden voor mijn moeder.
ze heeft/ had een e36 316i touring van 98', maar die raakte toch wel op ( over de 3,5 ton )
en nu.......
heeft ze nu een e46 320i (vanos) van 2001. er moet nog wat gemaakt worden zodat ze fatsoenlijk in de auto kan zitten.
aangezien ze een whiplash heeft en de stoel net en verkeerde ronding heeft, maar daar wordt morgen een oplossing voor gevonden.
voor de rest lijkt en rijdt de auto als nieuw. heb er zelf ook al in mogen rijden en dan merk je wel het verschil tussen de 105pk en de 170pk
.
mvg Krijn

( 13 inch j6 et13 en het zijn vier velgen, worden overigens nog opgeknapt)

dit setje zat bij de bmw die we vandaag gekocht hadden voor mijn moeder.
ze heeft/ had een e36 316i touring van 98', maar die raakte toch wel op ( over de 3,5 ton )
en nu.......
heeft ze nu een e46 320i (vanos) van 2001. er moet nog wat gemaakt worden zodat ze fatsoenlijk in de auto kan zitten.
aangezien ze een whiplash heeft en de stoel net en verkeerde ronding heeft, maar daar wordt morgen een oplossing voor gevonden.
voor de rest lijkt en rijdt de auto als nieuw. heb er zelf ook al in mogen rijden en dan merk je wel het verschil tussen de 105pk en de 170pk
mvg Krijn
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Wieltjes van de Z3M, leuk! De E21 wielen zijn uiteraard nog leuker haha!
Qua stoelen, zitten er de normale platte stoelen in of sportstoelen? Die laatste zitten sowieso beter en E46 interieurtjes kosten je de kop niet. Nog mooier: sportstoel met verstelbare lendensteun (in de rugleuning ingebouwd), kan verder naar voren en omhoog/omlaag zodat 'ie steun kan geven waar gewenst, en ook helemaal terugtrekken. Bevalt mij erg goed!
Qua stoelen, zitten er de normale platte stoelen in of sportstoelen? Die laatste zitten sowieso beter en E46 interieurtjes kosten je de kop niet. Nog mooier: sportstoel met verstelbare lendensteun (in de rugleuning ingebouwd), kan verder naar voren en omhoog/omlaag zodat 'ie steun kan geven waar gewenst, en ook helemaal terugtrekken. Bevalt mij erg goed!
Regards/groeten, Jeroen
mooie wieltjes en met naafdopjes
andere wieltjes ook niet verkeerd natuurlijk
groeten loentje
andere wieltjes ook niet verkeerd natuurlijk
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Mooie velgen!
@ Jeroen: nee, de Z3m had style 40. Dit zijn style 68, die in het Mpakket van de E46 zaten.
Style 68:

Style 40:

@ Jeroen: nee, de Z3m had style 40. Dit zijn style 68, die in het Mpakket van de E46 zaten.
Style 68:

Style 40:

-
krijn98
- E21 Fanatic
persoonlijke vindt ik de style 68 leuker dan de style 40.
zullen we dan maar zeggen dat het leuke winter velgen zijn?

de auto zoals hij er nu bij staat op het erf( we zullen het maar niet over het beige geval hebben in de weerspiegeling )

volgen mij zijn het gewone stoelen. het onderste gedeelte loopt schuin naar binnen en dat drukt door bij mijn moeder der rug.
als ze anders gaat zitten voelt ze het in der nek, dus een kussentje in de stoel gelegd en het is bijna verholpen.

en de achterbank, alle ramen elektrisch bedien baar
en het beste van allemaal......... morgen komt de nieuwe carter pan pakking binnen
zullen we dan maar zeggen dat het leuke winter velgen zijn?

de auto zoals hij er nu bij staat op het erf( we zullen het maar niet over het beige geval hebben in de weerspiegeling )

volgen mij zijn het gewone stoelen. het onderste gedeelte loopt schuin naar binnen en dat drukt door bij mijn moeder der rug.
als ze anders gaat zitten voelt ze het in der nek, dus een kussentje in de stoel gelegd en het is bijna verholpen.

en de achterbank, alle ramen elektrisch bedien baar
en het beste van allemaal......... morgen komt de nieuwe carter pan pakking binnen
-
krijn98
- E21 Fanatic
zojuist de oude pakking eruit gehaald

je ziet wel goed waar die gelekt heeft
en de nieuwe ( zit er al weer in )

het wordt steeds makkelijker om die motor eruit te halen, dit keer in 13 min.
vanavond komt de nieuwe olie binnen, rechtstreeks van de total vandaan.
volgende week vrijdag moet ie als het mee zit toch wel lopen en eventueel een rondje hebben gereden op het erf.
mvg Krijn

je ziet wel goed waar die gelekt heeft
en de nieuwe ( zit er al weer in )

het wordt steeds makkelijker om die motor eruit te halen, dit keer in 13 min.
vanavond komt de nieuwe olie binnen, rechtstreeks van de total vandaan.
volgende week vrijdag moet ie als het mee zit toch wel lopen en eventueel een rondje hebben gereden op het erf.
mvg Krijn