Maar dat was dus niet de ideaale setup voor K-jet heb ik begrepen.gerrit323 wrote:De 885 kop heeft de b25 zuigers nodig
deze
de 2.3 zuigers zijn plat dus daar een 885 kop op monteren gaat een veel te lage compressie geven en minder vermogen![]()
check het topic van ite zijn 2.7 baur of het topic van mijn 2.7 e30 motor
http://bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f ... l&start=30
E21 323i meer pit geven
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4545
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: E21 323i meer pit geven
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4592
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: E21 323i meer pit geven
Deze zuigers zitten ook in Ite zijn 2.7 blok in combi met de 885 kop .. de restrictie die je hebt is dat de aanzuigkanalen van een b23 k-jet kleiner zijn dan de inlaatkanalen van de 885 kop .. je benut dus niet de optimale flow
Als je meer power wil met de originele kop kan je enkel de kop flowen en een scherpere nokkenas monteren maar dan boet je wel in aan koppel .. dat ondervind ik duidelijk op de hartge .. sportbak is dan wel een must.
Mijn e30 2.7 was veel homogener om mee te rijden .. en ook al is de flow van de 885 kop in combi met de k-jet aanzuiging niet optimaal .. Ik kon met mijn eco bak Ite niet bijhouden als we haarspedbochten uit accelereerden .. nu met de sportbak is dat probleem van de baan
Als je meer power wil met de originele kop kan je enkel de kop flowen en een scherpere nokkenas monteren maar dan boet je wel in aan koppel .. dat ondervind ik duidelijk op de hartge .. sportbak is dan wel een must.
Mijn e30 2.7 was veel homogener om mee te rijden .. en ook al is de flow van de 885 kop in combi met de k-jet aanzuiging niet optimaal .. Ik kon met mijn eco bak Ite niet bijhouden als we haarspedbochten uit accelereerden .. nu met de sportbak is dat probleem van de baan

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 323i meer pit geven
Oplossing? Kanalen poorten en grotere kleppen. En een zakje geld.
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 323i meer pit geven
B27 KB ?uwbuurman wrote:De zuigers uit de b27 KB passen ook op de 885 kop. Die ga ik toepassen, denk ik.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4592
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: E21 323i meer pit geven
Dat is de typebenaming voor de 129 eta versie die in de e30 325e te vinden was
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
Re: E21 323i meer pit geven
ik vind de correcte niet online en bij de dealer beweerden ze dat dit niet dezelfde draad is ..323baur wrote:Tip: vervang de 97(!) graden voor de 91 en plaats een 87graden voor de eerste fase.
Je temp blijft dan net wat lager, en meer in lijn met je gemoedsrust. Persoonlijk vind ik de 2e trap bij 97graden echt te hoog.
De fiat argenta heeft de 87graden schakelaar...kost minder dan een bmw exemplaar
iemand die een online pagina weet waar ik hem kan bestellen ?
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 323i meer pit geven
Ik ben toen met de oude sensor naar een goede automaterialen specialist gegaan.
Daar heb ik toen een heleboel irl bekeken, en kwam de fiat sensor als passend naar voren.
Daar heb ik toen een heleboel irl bekeken, en kwam de fiat sensor als passend naar voren.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: E21 323i meer pit geven
aha , dan ga ik dezelfde techniek eens toepassen !323baur wrote:Ik ben toen met de oude sensor naar een goede automaterialen specialist gegaan.
Daar heb ik toen een heleboel irl bekeken, en kwam de fiat sensor als passend naar voren.
merci!