Page 4 of 4
Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Sun Nov 22, 2015 1:05 pm
by bmw e12 e21
gerrit323 wrote:De 885 kop heeft de b25 zuigers nodig
deze
de 2.3 zuigers zijn plat dus daar een 885 kop op monteren gaat een veel te lage compressie geven en minder vermogen
check het topic van ite zijn 2.7 baur of het topic van mijn 2.7 e30 motor
http://bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f ... l&start=30
Maar dat was dus niet de ideaale setup voor K-jet heb ik begrepen.
Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Sun Nov 22, 2015 6:39 pm
by gerrit323
Deze zuigers zitten ook in Ite zijn 2.7 blok in combi met de 885 kop .. de restrictie die je hebt is dat de aanzuigkanalen van een b23 k-jet kleiner zijn dan de inlaatkanalen van de 885 kop .. je benut dus niet de optimale flow
Als je meer power wil met de originele kop kan je enkel de kop flowen en een scherpere nokkenas monteren maar dan boet je wel in aan koppel .. dat ondervind ik duidelijk op de hartge .. sportbak is dan wel een must.
Mijn e30 2.7 was veel homogener om mee te rijden .. en ook al is de flow van de 885 kop in combi met de k-jet aanzuiging niet optimaal .. Ik kon met mijn eco bak Ite niet bijhouden als we haarspedbochten uit accelereerden .. nu met de sportbak is dat probleem van de baan

Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Sun Nov 22, 2015 8:48 pm
by Jeroen
Oplossing? Kanalen poorten en grotere kleppen. En een zakje geld.
Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Sun Nov 22, 2015 9:36 pm
by uwbuurman
De zuigers uit de b27 KB passen ook op de 885 kop. Die ga ik toepassen, denk ik.
Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Mon Nov 23, 2015 1:21 am
by elaxo
uwbuurman wrote:De zuigers uit de b27 KB passen ook op de 885 kop. Die ga ik toepassen, denk ik.
B27 KB ?
Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Mon Nov 23, 2015 11:26 am
by gerrit323
Dat is de typebenaming voor de 129 eta versie die in de e30 325e te vinden was
Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Wed Dec 02, 2015 8:21 pm
by elaxo
323baur wrote:Tip: vervang de 97(!) graden voor de 91 en plaats een 87graden voor de eerste fase.
Je temp blijft dan net wat lager, en meer in lijn met je gemoedsrust. Persoonlijk vind ik de 2e trap bij 97graden echt te hoog.
De fiat argenta heeft de 87graden schakelaar...kost minder dan een bmw exemplaar

ik vind de correcte niet online en bij de dealer beweerden ze dat dit niet dezelfde draad is ..
iemand die een online pagina weet waar ik hem kan bestellen ?
Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Thu Dec 03, 2015 8:03 am
by 323baur
Ik ben toen met de oude sensor naar een goede automaterialen specialist gegaan.
Daar heb ik toen een heleboel irl bekeken, en kwam de fiat sensor als passend naar voren.
Re: E21 323i meer pit geven
Posted: Thu Dec 03, 2015 12:48 pm
by elaxo
323baur wrote:Ik ben toen met de oude sensor naar een goede automaterialen specialist gegaan.
Daar heb ik toen een heleboel irl bekeken, en kwam de fiat sensor als passend naar voren.
aha , dan ga ik dezelfde techniek eens toepassen !
merci!