Update,
Omdat ik graag een sportstuurtje wilde hebben heb ik een stuurnaaf van Momo besteld. Rest zich alleen nog het sportstuur.
Hierin had ik voor mijzelf 3 keuzes opgesteld:
- Momo Alpina stuur
- Momo Prototipo stuur
- Anders.
Omdat ik in eerste instantie nog wat geld wilde uitgeven aan het technisch in goede staat verkrijgen van de auto heb ik besloten om een stuurwiel dat ik nog had liggen op te knappen. Een nieuw stuur is natuurlijk een prachtige kers op de interieurtaart maar relatief duur. Ik heb dus besloten om een stuur dat ik nog had liggen op te knappen.
Het gaat om een Momo Cavallino (C35) uit de jaren 80, destijds zag je ze veel in Porsches. Ze worden niet meer gemaakt dus ondanks de zeer slechte staat zonde om eigenlijk weg te gooien.
Klamme handjes en leder zijn geen goede vrienden.
Ik ben begonnen het stuur goed schoon te maken met in eerste instantie een sopje en daarna met Aceton. Het verbaasde me hoeveel vuil er af kwam.
Na het schoonmaken
Vervolgens ben ik het leer gaan schuren, Eerst grof, om daarna af te ronden met korrel 400. Scheurtjes zijn er goed uit te krijgen op deze manier.
De bedoeling is om het stuur opnieuw te verven met leerverf. Plaatjes van het resultaat volgen!
Groetjes Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!