FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Peter V. »

Ondanks dat ik nagenoeg nooit reageer in dit topic wil niet zeggen dat ik het niet eens ben met je opmerkingen over de overheid. Ik kan alleen niet vaak de woorden vinden die jouw betoog kunnen overtreffen. Ik zeg doorgaan!

Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Nee! zeker open laten.
Alleen al om zo nu en dan ernstig te lachen en te genieten van mooi Nederlands taalgebruik, anderzijds ook om een stemadvies te krijgen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Ook al wordt ik van dit topic niet vrolijker, maar Peter verwoord het perfect.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Ga maar door Jeroen, als we jou zo voor het nakende infarct kunnen behoeden ben ik er voor! Daarnaast ben ik het roerend met je eens over de meeste kwesties.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Haahaha leuk om te horen heren. Dan gaan we maar gewoon door hè!
Regards/groeten, Jeroen
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Aftrappen met een potje voetbal dan maar. Iets wat mij wel interesseerd. De burger.
Maar wat de politiek hier dan weer te zoeken heeft.
Dat voetbalclub Vitesse een Israëlische speler thuislaat van zijn trainingskamp in de Verenigde Arabische Emiraten, is zondagavond niet goed gevallen in de Tweede Kamer.
Onder anderen Geert Wilders (PVV) en Pieter Omtzigt (CDA) hebben scherpe kritiek op de Arnhemse eredivisionist.
Uit één van de vele berichten.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Jeroen op 6 januari wrote:
...sprak van 't weekend mijn buurvrouw. Die heeft erg veel moeite op de arbeidsmarkt ivm een lichamelijke handicap. Het UWV heeft aangeraden om een WSW-indicatie aan te vragen. Nou zou ik zelf niet snel zo'n stap ondernemen maar het geld is ook een keer op. Alleen heeft het UWV de afgelopen 2 maanden vanwege de feestdagen (???) nog geen tijd gehad om zich hierin te verdiepen...
Vandaag lezen we in de krant dat medewerkers van het UWV steeds slachtoffer zijn van agressie. Ik snap er niks van.

Ook weer een geval van diefstal door een (waarnemend) burgemeester, Noordwijk in dit geval. De beste man woont helemaal 38 km verderop dus wordt er een hotel gedeclareerd, en ook nog eens de reiskosten woon-werk. Gewoon jatwerk dus, en voor de zoveelste maal vraag ik me af wanneer het stelen van ons belastinggeld strafbaar wordt. Oneervol ontslag, elke cent terugbetalen en geen recht op wachtgeld, net zoals in de echte wereld.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

AMSTERDAM - Na de enorme fout bij de Amsterdamse belastingdienst blijkt ook dat de gemeentelijke Dienst Werk en Inkomen (DWI) in de hoofdstad vorig jaar te veel geld heeft overgemaakt. Het gaat om een bedrag van zo’n 1,5 miljoen euro. Dat geld is extra betaald aan zo’n veertig werkgevers die gesubsidieerde arbeidskrachten inhuren. Dat blijkt uit een notitie die verantwoordelijk wethouder Andrée van Es aan de gemeenteraad heeft gestuurd. De gemeente kan het geld niet terugvorderen en de dienst zal het te veel betaalde bedrag compenseren uit eigen portemonnee.
Kansloos part zoveel. Maar hoezo kan men het geld niet terugvorderen??????? Men heeft ws geen zin om daar moeite in te steken, toch hun eigen geld niet.

"de dienst zal het te veel betaalde bedrag compenseren uit eigen portemonnee" nee, stelletje varkens, uit ONZE portemonnee! Uit eigen portemonnee zou in mijn ogen betekenen dat het wordt ingehouden van het salaris van de verantwoordelijke dombo's. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, en trouwens, dan nog komt het uit ONZE portemonnee.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Seniel & Co van de Belastingdienst hebben weer wat bedacht hoor. We moeten hier een vragenlijst met 92 vragen invullen. Omdat het de Belasting-Gestapo betreft willen we eea na invullen wel even bespreken alvorens dit in te dienen want hoewel we van de Belastingdienst stommiteit op stommiteit moeten accepteren, jij kunt je als 'klant' geen fout permitteren want je wordt gelijk opgeknoopt.

Het is een beveiligd .pdf document. De ingevulde versie kun je niet (lokaal) opslaan. Ofwel, als je na overleg wat wilt wijzigen mag je gewoon de hele oefening opnieuw doen.

Wat kun je doen? Wederom eens schelden op die hersenloze ambtenaren (pleonasme indeed), na invullen maar hopen dat je eea snel kunt bespreken en in de tussentijd document open laten staan. Dan maar hopen dat je geen stroomstoring of belangrijke Windows update krijgt want dan ben je evengoed de pisang. Wederom dank aan onze dombo's...

:screwy :screwy :screwy :screwy :screwy
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

AMSTERDAM - Nederlandse ondernemers zijn nog nooit zo ontevreden geweest over het kabinetsbeleid dan nu het geval is. Vooral de hoge belastingdruk, het lage consumentenvertrouwen en de grote hoeveelheid regels zorgen voor somberheid, zo blijkt uit een enquête van werkgeversorganisatie VNO-NCW onder 471 ondernemers dat vandaag wordt gepubliceerd. Het kabinet krijgt met een 4,9 een historisch laag rapportcijfer en scoort daarmee nog slechter dan het vierde kabinet-Balkenende dat in 2008 een 5,4 kreeg.
#notsurprised
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP

Post by Peter V. »

Gisteren weer een bericht van vriend Weekers. Het zal wel verloren moeite zijn om de gefraudeerde bedragen uit Bulgarije terug te krijgen.
Kletspraatjes over een taalbarrière, afspraken vanuit Brussel die er niet zouden zijn en maar twee mensen in heel Bulgarije die capabel genoeg zijn om dit te regelen.

Een rechtszaak die er nooit komt want de kosten/baten ratio zou weleens verkeerd uit kunnen pakken.

Wat een bak met onzin verhalen. Als je je werk niet goed kan/wilt doen wordt je als Nederlandse werknemer ook ontslagen dus..........
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Verbaast me niks, als je geld stort naar dat soort landen ga je dat idd niet meer terug krijgen, was tevoren eigenlijk al bekend dat 't een verloren zaak was. Wel weer een toevoeging aan de misselijk makend lange lijst van missers en leugens op het conto van Weekers. We hadden nog geen verkiezing gehouden maar ik draag de beste man voor voor de titel "Schoft van het jaar 2013".

Het grotere plaatje is in mijn ogen dat het te krankzinnig voor woorden is dat mensen in het buitenland recht hebben op een hele reeks aan toeslagen. Dat is één, en twee is dat het ook nog eens al jaren bekend is dat er aan de lopende band misbruik van wordt gemaakt (mensen die kinderbijslag incasseren voor niet-bestaande kinderen maar dat kunnen we hiervandaan niet controleren). Daar bovenop komt nog eens de discussie van afgelopen week waarin werd aangegeven dat toeslagen die worden overgemaakt naar het buitenland niet mogen worden aangepast aan eventuele verschillen in de kosten voor levensonderhoud (leven in 99% van de landen zal aanzienlijk goedkoper zijn dan leven in NL).

Die hele reeks aan regelingen is bedacht door een clubje mensen zonder enige realiteitszin maar wel met een grote roze bril op. Die mensen werken bij ons bij de Roverheid, in andere landen zitten ze in een gesloten inrichting.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

ICT-project Defensie blijft drama

Van onze parlementaire redactie DEN HAAG - Defensie zal nog eens 250 miljoen euro moeten stoppen in het geldverslindende automatiseringsproject Speer. Dat schat de Algemene Rekenkamer.Speer werd in 2002 bij de krijgsmacht opgezet om al het materieel en alle voorraden bij alle krijgsmachtdelen in één systeem efficiënt en goedkoop te kunnen plannen en beheren. Het project zou aanvankelijk slechts 185 miljoen euro kosten en in 2009 klaar zijn. Halverwege vorig jaar was Defensie er volgens de Rekenkamer al 650 miljoen aan kwijt. Minister Hennis van Defensie zegt zich niet te herkennen deze bedragen en de berekening daarvan. „De inschatting bevat bedragen die conform de werkwijze van Defensie aan een project worden toegerekend.” Hennis wil het ict-systeem in 2015 volledig operationeel hebben, maar dat duurt volgens de Rekenkamer te lang.
Prachtig weer! In plaats van de oorspronkelijke 185 miljoen kost dit automatiseringsproject straks ten minste 900 miljoen :shock en men is er dan 13 jaar zoet mee geweest. Ik gok dat de verantwoordelijken bij Defensie zowel vanuit de overheid als vanuit de ICT bedrijven dikke bonussen hebben gezien. Parlementair onderzoek? Mensen verantwoordelijk houden? Welnee, gewoon wat extra belasting heffen. En Hennis? VVD natuurlijk...
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

De Utrechtse PvdA gemeenteraadsfractie heeft gestemd vóór een wachtgelduitkering voor hun raadslid Bert van der Roest. Van der Roest moest opstappen nadat bekend werd dat hij €39.000 had onttrokken aan de kas van de Stichting Straatnieuws waarvan overigens slechts een deel terugbetaald is. Met de stemmen van de PvdA fractie is de uitbetaling van het wachtgeld van ca €8.000 per maand zo goed als zeker.
Wederom bewijs dat het heel normaal is dat je diefstal pleegt in die kringen... ik heb er zo langzamerhand geen woorden meer voor...
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP

Post by Peter V. »

Is daar nu niets aan te doen vanuit het volk bekeken? Er moet toch een manier zijn om dit tegen te gaan.
Gr Peter V.

Post Reply