Page 33 of 55
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Tue Jan 26, 2016 2:41 pm
by Peter V.
Die wielen gaan ook niet weg. Ze kunnen probleemloos in de garage blijven liggen.
Ondanks dat het 13 inch Alpina's zijn worden deze ook steeds zeldzamer, zeker in een 6J en 6,5J samenstelling.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Jan 31, 2016 6:04 pm
by Peter V.
Vandaag dan toch maar begonnen aan de conversie naar Eibach.
Het is sleutelen met vele pauzes maar eindelijk komt het ervan.
Begonnen met linksvoor om de voorste veerpoot te verwijderen. Gekozen om de fuseekogel te laten zitten en de draagarm los te maken van de dwarsdrager.
Dit ging eigenlijk vrij probleemloos.
Wederom weer een zicht in een leeg binnenspatbord.
En de veerpoot met eibach veer weer terug op zijn plaats. Het afmonteren van alle bouten komt later.
Het mooie is dat je voor montage van deze veer zelfs geen veerspanner nodig heb, de bout van de schokdemper kun je met een licht duw op de schotel weer aanzetten.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Jan 31, 2016 7:15 pm
by Groentje_me
Dat gaat nog beter rijden dan hij al deed Peter! Rustig aan en het komt vanzelf voor elkaar
Groeten Jan
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Jan 31, 2016 8:00 pm
by bmw e12 e21
Peter V. wrote:Gekozen om de fuseekogel te laten zitten en de draagarm los te maken van de dwarsdrager.
Slim gedaan Peter. Bij mij was de stofhoes eraan...
Dat gaat stoer uitzien met die 13'' breedset.
En ik denk ook nog meer comfort als met 15'', al klaag ik helemaal niet. Hij stuurt nu mooi strak zonder overhellen.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Jan 31, 2016 10:40 pm
by geerling
Ziet er allemaal goed uit Peter, mooie strakke wagen!!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Jan 31, 2016 11:22 pm
by Peter V.
bmw e12 e21 wrote:Peter V. wrote:Gekozen om de fuseekogel te laten zitten en de draagarm los te maken van de dwarsdrager.
Slim gedaan Peter. Bij mij was de stofhoes eraan...
Ik vond dat ook een groot risico omdat de draagarmen net nieuw zijn eigenlijk.
Nu weet ik het niet zeker maar met de stuurdemper ben ik bang dat de rechter kant zo niet kan. We gaan het zien.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 7:25 am
by Manitoba
Fijn dat je toch kon beginnen, Peter. Dat zegt genoeg over het herstel van je pols! Helemaal fijn dat deze kant dan ook nog redelijk mee zat, ziet er goed uit.
Greetz,
Walter.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 10:32 am
by Arnold D
Goed bezig. Dat stuurt straks lekker strak.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 11:39 am
by uwbuurman
Peter, waarom nu toch de eibachs? Puur om m lager te krijgen?
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 11:45 am
by bmw e12 e21
Ik denk dat Peter hetzelfde ''probleem'' had als mij, nl. overhangen in bochten...
Het oogt natuurlijk ook mooier met gevulde wielkassen.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 1:29 pm
by Peter V.
Het vullen van de wielkasten is niet mijn issue hoor.
Het is inderdaad vooral bij rotondes en stevig bochtenwerk dat ze toch aardig overhelt. Dat wil ik wat verder weghebben.
Ik had gehoopt dat met alles te vervangen en de bilstein B6 dempers dat dit een stuk beter zou zijn maar dat was minder dan gedacht.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 2:47 pm
by 323baur
Wanghoogte van een 13" wieltje blijft natuurlijk wel een van de grootste oorzaken.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 2:50 pm
by Peter V.
323baur wrote:Wanghoogte van een 13" wieltje blijft natuurlijk wel een van de grootste oorzaken.
Weet ik maar het echte overhellen van de cas is zeker niet volledig aan de 13 inch te wijten.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 3:22 pm
by Peter V.
Vandaag de linkervoorzijde afgemonteerd, remmen ontlucht en door naar linksachter.
Dit gaat altijd wat makkelijker. Totaal geen spanners nodig. Gelijk de supersprint einddemper geplaatst (de kids wilde wat meer geluid horen)
Zo, de linkerzijde is klaar. Mooi om te zien hoeveel hoogteverschil het geeft.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Feb 01, 2016 4:29 pm
by uwbuurman
Peter,
Wil je even het lager onderin de achterdemper meten? Dus diameter en breedte? Mijn B8 dempers hebben nieuwe lagers nodig denk ik...