Re: 323i van Walter
Posted: Sat Feb 29, 2020 5:32 pm
Die 2 stuks 6J van kleinanzeigen liggen hier in Teteringen. Blijft mooi een net setje BBS 15 inch, zeker een breedset.
Welcome to the E21 resource, the worldwide owners gallery, and get your answers, fast! ____ Scroll naar beneden voor het Nederlandse forum!
https://www.bmwe21.net/forum/
Viel reuze mee. Maar slijtage in het bewuste slot is duidelijk, want een andere slot kreeg ik niet open. Wel fijn!Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Eerder zei hij tegen mij: "Voorzichtig met de sleutels, je wil niks forceren". Na zijn eigen poging was de verklaring "met geweld n**k je een ezel.". Oké....
De vraag is: met het nieuwe stokje in de balk en de betere plaatsing van de kabel in het gereviseerde blokje: is er nu minder geratel?Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Alles op z'n Koos; want bijvoorbeeld het busje op het asje in de bak van de telleraandrijving is beschadigd, dus dat moet weer netjes. En dan natuurlijk ook meteen beter dan nieuw, Koos in z'n element dus:
Die plaat zat dus niet goed gecentreerd. was ook erg versleten en het druklager was echt helemaal finaal dood. Maar echt.Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm
De koppeling die er nu een seizoen of 2 onder heeft gezeten, is wel echt ernstig naar de Filistijnen (heb er ff niet de goede foto's van). Maar klaar is het allemaal wel degelijk.
Die schakelstang, de busjes met nieuwe kunststof ringen, nieuw schuimpje, ook kleine schuimpje in het koppelstukje op de bak, ophangrubber van de schakelplaat en een nieuwe pook! En een vers gespoten schakelplaat zelf. Schone onderdelen werken het fijnste!! Om onverklaarbare reden was er iets van 2 centimeter van de pook van Walter afgezaagd, van de draad boven op. Een Sjonnie oplossing voor een shortshifter wens? Wie weet.Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Ook de schakelplaat, pook, allerlei pakkinkjes en keerrinkjes, lagertjes etc; alles tussen bevestiging bak en motor en het sperdifferentieel achter wordt aangepakt.
Dat bovenste lager is het lager in de krukas, aan bakzijde. Vermoedelijk origineel en ernstig dood en versleten. Die tweede, dat kleintje is het lagerbusje dat voorin de cardanas zit, die centreert de as op de pen aan de bak. Dat grote ding is het tussensteunlager. Ook al erg verrot.
De voorpijpen zaten met stalen bouten op de spuitstukken. Dat gaat nooit lang goed, dus de sdraadeinden waren inderdaad katsverrot. Em omdat het spuitstuk er toch af moest, en het een raar groot EGR ding is, met allerlei sensoren in de uitlaat, is in mijn beleving de flow nooit zo goed als bedoeld. Ik denk dat door het wisselen van de spuitstukken ook echt (fractioneel) meer vermogen beschikbaar is. De achterste hebben we gewisseld bij het probleem van de montage na de eerste wissel, het tweede spuitstuk daarna ook maar om alles gelijk te houden.Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm
Dan de cardan-as, die voor een deel al weer gemonteerd was om als volgende deel verbonden te worden aan de bak terug op z'n plek en tenslotte de uitlaat. F*ck: probleempje: de bouten op het spruitstuk hebben het beste deel van hun leven wel gehad, draad versleten en kapot. Dat komt niet goed.
Het was niet mooi....
Geografisch ben je minder sterk dan verwacht. Wie gaat Gerwin vertellen dat hij kennelijk in Meppel woont? Of ligt je kaart op de kop? Laat ik het zo zeggen: Ik heb je zien uitstappen aan de andere kant van Zwolle, in Wezep.
Het geratel is weg, de naald van de snelheidsmeter "wiebelt" nog wel, tot ongeveer 40 km/u.uwbuurman wrote: Fri Mar 20, 2020 4:31 pm De vraag is: met het nieuwe stokje in de balk en de betere plaatsing van de kabel in het gereviseerde blokje: is er nu minder geratel?
uwbuurman wrote: Fri Mar 20, 2020 4:31 pm fijn dat de auto weer rijdt!! (Maar hoè??? Dat willen we weten, Walter. Hoè rijdt hij nu????)
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 4:14 pm Dat rooie ding rijdt echt super! Kan echt merken dat in de aandrijflijn alle eerder aanwezige speling (van bijvoorbeeld een overgare hardy-schijf) volledig zijn verdwenen. De nieuwe pook, met schakelplaat en -stangetjes, met de door Klaas gedraaide busjes, het schakelt denk ik nog beter dan toen m'n auto bijna 40 jaar terug uit de showroom kwam. Ben er echt waanzinnig blij mee!
Da's echt niet meer dan een eenvoudige vergissing. Want gisteravond op de heenweg reed ik bij afslag Wezep, en dacht toen nog "Hé, dat was zaterdagavond het wisselpunt". Gevalletje Corona-brain, of zo, denk ik.uwbuurman wrote: Fri Mar 20, 2020 4:31 pmGeografisch ben je minder sterk dan verwacht. Wie gaat Gerwin vertellen dat hij kennelijk in Meppel woont? Of ligt je kaart op de kop? Laat ik het zo zeggen: Ik heb je zien uitstappen aan de andere kant van Zwolle, in Wezep.![]()