Page 33 of 69
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Fri Oct 15, 2010 6:33 pm
by Wondermike
Nou het is vanmiddag begonnen met regenen en niet meer opgehouden vandaar niet echt veel gereden.
Het diff zit eronder en alles zit weer vast. En nou hoop ik dat ik iets niet goed heb vastgezet want ik hoor wat met rijden.
Als ik langszaam uitrij hoor ik wat rammelen. Bij flink gasgeven hoor je niets vreemds.
Auto rijdt idd heel anders met sper.
Kruip er morgen weer even onder want ik ben sowieso de borgring vergeten die op de ingaande as om de moer zit.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Fri Oct 15, 2010 6:45 pm
by 323baur
Die stickers zijn echt pure porno.
Daar wil ik ook wel een setje van hebben.
Dikke kans dat als je er 50 laat maken en het restant per stuk op ebay verkoopt je ze binnen een week kwijt bent..
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Fri Oct 15, 2010 8:26 pm
by gerrit323
Wondermike wrote:Als ik langszaam uitrij hoor ik wat rammelen.
Tja dat heb je altijd met sperren ... ze rammelen .. ik rij lekker zonder
Suc6 morgen
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Fri Oct 15, 2010 9:20 pm
by 323baur
Wie heeft er nou nog geen sper van ons???
WErden ze nooit geleverd in Belgiƫ???
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Fri Oct 15, 2010 11:40 pm
by gerrit323
In alle eerlijkheid Ite .. van de 11 e21 323i's die ikzelf in Belgie ken heeft er geen ene sper
Er moet iemand de eerste zijn

.. eerst de dringende zaken aanpakken (oa. vooruit) en dan zien we wel ..
Sorry voor het effe kapen van je topic Mike

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 9:01 am
by Wondermike
Geeft niet hoor Gerrit..........
Admin: Ban op de Belgen please!

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 11:40 am
by 323baur
+1

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 12:45 pm
by Wondermike
Vanmorgen mijn sper er weer onderuit

om de borgring alsnog te plaatsen.
En hierna op mijn gemakkie hem er weer onder gehangen, daar wordt je best handig in als je het een paar keer per weekend doet
En ik kon het toch niet laten, ondanks alle drek op de weg gaan rijden om te kijken of het geluid weg was.
Het rateltje wat ik hoorde lijkt weg en het enige wat ik hoor is een tik of tak als je de koppeling op laat komen.
Ik vermoed dat er toch iets speling ergens zit.
Verder valt het me tijdens het rijden op dat het lijkt of een sper iets rumoeriger is, is dat zo?
Goed tot zo ver het geluid....
Het rijden valt meteen op dat je echt voelt dat de aandrijving anders is, serieus!
Hierna even wat wezen testen op de modderwegen die we momenteel in overvloed hebben en dat is echt FAP FAP
Echt super toll! Alleen ziet je auto erna uit als een modderkar.
Nou en daarna de slang op de auto om al die drek weer uit de wielkasten te spuiten en de auto snel weer gewassen.
en klaar ist klara.
Wachten op de Ricardioos dan maar.
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 1:53 pm
by Jeroen
Een meer directe vergelijking sper/geen sper is niet denkbaar, dus ik ben wel even benieuwd wat voor jou anders aanvoelt, of alle facetten, aanremmen, insturen, uitaccelereren en idd zeker de reactie en stabiliteit bij verminderd grip....
Verder: helemaal leuk! Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een sper luidruchtiger zou zijn dan een open diff, hier eigenlijk geen bijgeluiden. Heb alleen ooit een een kreunend diff gehad als die aan het werk moest maar daar zat dan ook verkeerde olie in haaha!
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 2:11 pm
by Wondermike
De olie zit wel snor, die kostte 80 euro de liter.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 2:25 pm
by 323baur
Wondermike wrote:De olie zit wel snor, die kostte 80 euro de liter.

Zie je: goedkoop blijkt duurkoop...
Mijn sperretje is helemaal stil.
Maar ja, daar zit dan ook afgewerkte frituurvet in.
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 3:11 pm
by Wondermike
Ik ga morgen nog een stukkie rijden, blijkt dat mijn kofferbak ook nog vol lag met rammelende onderdelen.
Doos met Apex

veren kwam ik ook nog tegen....
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 3:20 pm
by ac/dennis
Leuk om te lezen WM.
Doe je het plaatsen van je dif zonder brug op je rugg?
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 3:26 pm
by 323baur
ac/dennis wrote:Leuk om te lezen WM.
Doe je het plaatsen van je dif zonder brug op je rugg?
Is veel makkelijker dan het lijkt.
Wielen van de grond, bak in vrij.
Uurtje werk..
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 8:45 pm
by Wondermike
oww dan wil ik wel iemand uit de dromen halen.
Voor het loshalen van de cardanas van de bak moet je vier keer de auto in zijn vrij zetten , as kwartslag draaien en 4 keer in een versnelling.
Dat betekend dus al 8 keer onder de auto kruipen.
Dan de aandrijfassen, als je heel handig bent, en dat ben ik

dan lukt het om de 6 imbussen per kant in 2 keer los te draaien, dus weer 2 keer extra onder de auto kruipen.
Verder beide uitlaten loshalen en wegleggen is ook weer 2 keer er onder.
En dan zit het diff nog steeds aan de achterbrug en hangt hij achter nog aan de rubbers.
Gelukkig heb ik nog gewillige kids die inmiddels weten wat te doen met koppeling en versnellingspook
