Van 2013 tot 2015 heb ik als leaseauto een f30 320i gehad, in Saphir Schwarz. Daarvan ben ik al een tijdje op zoek naar het 1:43 schaalmodel, liefst die van Paragon (want mooi gedetailleerd). Nieuw in de winkels niet meer leverbaar, dus aangewezen op de handelsplatformen. Waar bedragen ver over de €100 eerder regel dan uitzondering zijn...

Een tijd geleden kwam ik al Googelend op de website van een modelautoshop in Zuid-Afrika (die Koos me vlak daarna ook tipte). Zij hadden volgens de website f30's en f31's van Paragon gewoon op voorraad, voor omgerekend nog geen €25 per stuk. De besteloptie gaf alleen helaas niet de mogelijkheid om te laten verzenden naar Europa / Nederland. Dus maar berichtje gestuurd, dagen lang geen antwoord. Nog een keer een friendly reminder, en toen kwam er wel reactie. Hele vriendelijke dame, NL-sprekend want familie in NL. Vond m'n berichtje leuk en wilde graag helpen. Als ik vooraf de factuur betaalde, zou ze mijn bestelling meegeven aan een vriendin die eind maart naar NL op familiebezoek zou gaan. Gok gewaagd, betaald en besteld. Tussendoor regelmatig emailcontact, klonk allemaal prima.
Afgelopen Paasweekend was de vriendin inderdaad in NL, dus 2e Paasdag na het eten naar Papendrecht gereden. En guess what:

Zoals te zien ook maar meteen de f31 besteld en laten komen, je weet immers maar nooit wat de toekomst brengt

Ik ben er blij mee.
De eigenaresse van de webshop gaf overigens aan dat er ongeveer 2 keer per jaar gereisd wordt van en naar NL en dat er (beperkt) mogelijkheden zijn om dit vaker zo te doen, mocht daar belangstelling voor zijn. Ze heeft me ook gevraagd of ik wist wat wellicht interessante beurzen voor modelauto's zijn in NL, omdat ze wel door heeft dat ze erg concurrerende prijzen kan hanteren...
Greetz,
Walter.