Page 34 of 69
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sat Oct 16, 2010 9:54 pm
by ac/dennis
haha

Is het echt nodig om je uitlaten te verwijderen?
Heb hier thuis een mooi sperretje in de weg liggen, alleen zitten daar de twee aandrijfassen nog aan en krijg die v3rd*md3 imbusbouten niet los aan de diff kant omdat ik de boel niet kan blokkeren. Enig idee hoe ik dat goed kan oplossen oh doktor Mike?
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 12:35 am
by Arnold D
De luchtsleutel erop.
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 5:36 am
by Peter V.
Met verwijderde uitlaten gaat het makkelijker maar mijn inziens niet noodzakelijk.
Als je geen luchtsleutel heb dan een lange metalen strip (of hout) aan twee gaten van de ingaande flens en daar een hulp op laten staan. Vervolgens de imbusbouten laten schrikken ( goed passende sleutel erin en een zachte pedagogische tik uitdelen).
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 7:24 am
by Wondermike
Nou ik geef het jullie te doen om het diff te verwijderen met de uitlaten er nog op.
De rechteruitlaat loopt achter het diff langs en op de linker blijft de aandrijfas liggen waardoor je er last van hebt bij het verwijderen en plaatsen van het diff.
@Dennis, suc6

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 8:51 am
by Wondermike
@Arnold de beloofde stickermaat
Sticker op rail:
112mm * 26mm
Sticker op stoel:
60mm * 24mm
Tekst is zilver en de achtergrond zwart (ik had begrepen dat je kleurendoof was)
Mocht je een prijsje weten dan maken we er maar een groupbuy van denk?
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 12:29 pm
by Wondermike
Ik ben even wezen testrijden en de grip in de bochten en het uit acceleren is een sensatie hoor.
Het lijkt alsof de hele auto zich anders gedraagd.
Niet goed voor je banden dit hoor want nu slijten ze beide...... maar wel lekker om mee te spelen en ik zal nog moeten leren hier goed mee om te gaan.
Toen even langs een kenner geweest om samen het geluid te bepalen wat ik hoor. En met een paar 100 meter wist hij het al wel.
Hoogst waarschijnlijk is de speling tussen kroon en pionwiel wat groot. Dit kan komen door het te hard aandraaien van de flens waardoor het pionwiel verder naar voren wordt getrokken in het huis.
Omdat de voorste keerring is vervangen kan dit de oorzaak zijn.
Oplossing is om dit opnieuw te laten afstellen. Maar dat is specialistisch werk en er zal dan een nieuwe vulbus moeten worden geplaatst.
Nummer 8 op dit plaatje.
Ik zal toch eens gaan kijken wat dit gaat kosten......

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 1:26 pm
by 323baur
Zonder dat ik nu erg veel kennis hiervan heb, laat staan dat ik het gehoord heb, ik denk dat hij er erg oud mee kan worden..
Maar wat een pret met een sperretje he..
Tis mooi weer, ik denk dat ik zo ook even buiten ga spelen.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 1:34 pm
by ac/dennis
323baur wrote:
Tis mooi weer, ik denk dat ik zo ook even buiten ga spelen.

Ik ook! FAP
Jammer van het geluidje WM, maar mss kan het verder helemaal geen kwaad. Maar als het relatief weinig blijkt te gaan kosten zou ik het laten vervangen. Anders maar je originele diff er weer onder en deze in de gracht donderen.
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 5:11 pm
by Wondermike
Gewoon een pica (omdat ik de lichtinval wel mooi vond)

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 5:39 pm
by Peter V.
Nice PICA

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 6:31 pm
by Wondermike
ja leuk he, ik stond op de ladder de dakgoot leeg te halen en zag hem staan en dacht, dat is een verdraaid knappe E21 FAP FAP (op een ladder

)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 7:01 pm
by 323baur
Helemaal eens WM, zo 3/4 van boven/ op zij zie je de lijnen op zijn mooist.
Mooi 'buroblad'

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 7:38 pm
by Wondermike
nee nee daar staat Sletlana

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 8:30 pm
by Peter V.
Soms heb je inderdaad van die lichtval dat een kleur of auto mooi uitkomt.
En meestal heb ik dan geen fototoestel bij me

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Posted: Sun Oct 17, 2010 8:38 pm
by Jeroen
Wondermike wrote:...Toen even langs een kenner geweest om samen het geluid te bepalen wat ik hoor. En met een paar 100 meter wist hij het al wel.
Hoogst waarschijnlijk is de speling tussen kroon en pionwiel wat groot. Dit kan komen door het te hard aandraaien van de flens waardoor het pionwiel verder naar voren wordt getrokken in het huis.
Omdat de voorste keerring is vervangen kan dit de oorzaak zijn.
Oplossing is om dit opnieuw te laten afstellen. Maar dat is specialistisch werk en er zal dan een nieuwe vulbus moeten worden geplaatst.
Dat is precies waarom ik de voorste keerring laat zitten (zolang ze niet lekken), je moet idd opnieuw gaan afstellen... succes!