ziet er piek fijn uit Arnold,staat een stuk beter die bumper.
bij ons op de zaak doen wij ook pompen reviseren oa:
Rovatti,Grundfoss,stork enz
misschien dat ze bij ons er aan kunnen komen,moet ik alleen even de gegevens van het lager weten
Het betreft hier een naaldlager met een kunststof kooi. De naalden kun je in de kooi klikken. De kooi is niet gesloten, omdat deze open gebogen dient te worden en wordt vervolgens om de as gelegd. Het lager kan namelijk niet op de as geschoven worden, omdat er aan beide kanten een vast tandwiel zit.
Snappen jullie het nog ?
Zal binnenkort even foto's plaatsen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Het betreft hier een naaldlager met een kunststof kooi. De naalden kun je in de kooi klikken. De kooi is niet gesloten, omdat deze open gebogen dient te worden en wordt vervolgens om de as gelegd. Het lager kan namelijk niet op de as geschoven worden, omdat er aan beide kanten een vast tandwiel zit.
Snappen jullie het nog ?
Ik denk wel dat ik het snap, maar ver voor dit stadium zou ik als would be monteur al lang gestopt zijn. Ik weet waar mijn grens ligt...
Maarre..diep respect, en ik hoop echt dat je het goede lager vindt.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Snappen jullie het nog ?
Arnold, waar zit dat lager in de bak? Ik kan mij geen lager herinneren wat niet te demonteren was.
BMW 325i E90
BMW Z3 M Roadster
BMW Alpina B6 2.8 E21 #024
Arnold D wrote:Hoe meer mensen er naar kunnen omkijken, hoe beter.
FAG 308-65
Als het meezit is de bok deze week verlost van de zware last
Je vertelde dat alle lagers zijn te verkrijgen maar deze niet. Waar in de bak zit dit lager en waarom is hij niet in een BMW geleverd. We praten toch over een bepaald type Getrag bak voor achter een M30 motor. Is deze speciaal voor alpina gemaakt toendertijd dan?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Dat is behoorlijk balen. Moeten we echt gaan zoeken naar het nummer fag 308-65 of heb je afmetingen want bij de ETK o.a. maar ook via een duitse lagersite staan afmetingen vermeldt. Buitendiameter/binnendiameter en breedte.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Misschien een hele domme opmerking, maar is die kooi niet te lijmen met een speciale lijm?
Zo heel veel heeft dit niet te houden toch..?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Arnold D wrote:Het is niet alleen de maat, maat ook het type lager. Dus zoeken naar nr. lijkt mij het beste.
Binnenkant buitenschaal 48 MM
Binnen 30 MM
Hoogte 15 MM
Het enigste wat ik zeker weet is dat de ingaande as een stuk dikker is dan van een normale M20 bak. Het speciaal gereedschap van BMW om de bak inelkaar te persen past namelijk niet om de as heen. Het zou dus goed kunnen dat alle andere assen ook dikker zijn.
BMW 325i E90
BMW Z3 M Roadster
BMW Alpina B6 2.8 E21 #024
Arnold D wrote:Het is niet alleen de maat, maat ook het type lager. Dus zoeken naar nr. lijkt mij het beste.
Binnenkant buitenschaal 48 MM
Binnen 30 MM
Hoogte 15 MM
dus je hebt de buitenste schaal ook uit de bak gehaald? en het gat in de bak is dan 48mm
de astap is 30mm
en de breedte van de kooi en ook de buitenring is 15mm?