Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by loentje »

Poetser ken ik eentje die net is begonnen.

Uitlijnen zit een goede in Best

groeten loentje

Wilmo
E21 Mad

Post by Wilmo »

Nice! Ik had er een gegoogled in Drunen, maar Best is dichterbij :)
Last edited by Wilmo on Tue Aug 29, 2017 6:09 pm, edited 1 time in total.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ook maar eens even wat lotgevallen posten hier! Alle weekends puilen uit met allerhande evenementen en er ligt nog een berg foto- en schrijfwerk, maar gisteravond zijn we ons ook maar eens gaan buigen over de aanstaande Eifeltrip.

Plan A - E21 323i Baur
In principe staat de Baur klaar, technisch af tot in de puntjes, daar kun je zo een Alpentoer mee gaan doen. Het enige minpuntje is de kap. Het achterruitje is al eens vervangen, maar de kap is vermoedelijk nog de originele en de stof is op enkele plaatsen door. Dan kun je impregneren wat je wilt, maar als er leuk water op komt dan slaat 'ie op een gegeven moment toch door, en dat is het het laatste wat ik wil, zo'n net en origineel autootje wat even blank komt te staan. Dat van die kap is niks nieuws overigens, dat weet ik al sinds de aanschaf in 2009.

De vervanging van die kap, daarvan roep ik elk jaar dat ik die ga laten vervangen, maar steeds weer komt het er niet van. Tuurlijk, elke cabrioboer kan een kapje vervangen, maar daarin zie ik wat risico's. Ik hoor vaak genoeg over luidrustige, ruisende of op hoge snelheid klapperende Baur dakjes. Dat heb ik nu niet en dat wil ik straks ook niet. Daarnaast zijn diverse Baur rubbers niet meer leverbaar en dat wordt natuurlijk gewoon een probleem met de universele cabrioman. Om al die redenen heb ik Clemens Klein in Pohlheim geselecteerd (https://www.ck-cabrio.de). Ruime ervaring met E21 Baur en alle rubbers voorhanden. Maar goed, niet naast de deur.

Goed, dan komt de weersverwachting voor de Eifel. Toch wel een redelijke kans op een aanzienlijke hoeveelheid regenwater. Een buitje boeit me niet, en ik weet ook dat het weer regionaal sterk kan verschillen daar in de heuvels, dus ik weet dat er ook een kans is dat we geen spat regen gaan zien. Net zoals er kans is dat het alle dagen regent. Dat voelt me toch als teveel risico met die bedaagde kap. Omzien naar een alternatief dan maar...

Plan B - E30 320iS
Die staat geschorst en op semi-slicks, ook niet een ideaal pakketje voor een regenachtige Eifel. Maar goed, als we die op de Alpina's van de E21 zetten heeft 'ie ineens verse Michelins. Gister aan begonnen, maar de 6J's van de voorkant passen niet. Nooit over gedacht maar de remklauwen zitten in de weg. Maakt niet uit, ik heb nog wel een paar dunne spacers liggen, is gelijk de spoorbreedte weer waar 'ie wezen moet, kan ik morgenavond regelen. Tweede gedeelte: motorisch. Onderhoudstoestand is prima en wat dat betreft zou ik er zo mee durven rijden. Echter afgelopen jaar viel me al op dat de auto -naar mijn gevoel- net niet goed liep. Leek iets vermogen tekort te komen, en leek net niet perfect rond te lopen. Daarom vorig jaar na de Eifel weggezet en geschorst gelaten. Nu weer even gestart en ondanks dat de auto bijna een jaar heeft stilgestaan is het -na even oliedruk draaien- starten en lopen. Geen lekkages, prima. En toch weer dat gevoel dat het net niet perfect is. Ik heb de afgelopen jaren meer dan 100 E30 M3's onder handen gehad dus het is meer dan alleen maar een gevoel, ik kan dat niet negeren.

Dus wat gaan we doen, uitgaande van de best mogelijke uitkomst natuurlijk: Alpina's eronder en de auto thuis neermikken morgenavond. Dan gaan we eerst eens compressie meten. Is die goed, dan is het gewoon verse bougies erin, vloeistoffen controle, donderdagochtend (fingers crossed & knocking on wood) verse APK erop en we hebben een prima pakket voor driving fun in de Eifel. Is de compressie niet goed, dan is het natuurlijk klaar en gaan we geen risico nemen met de S14. Dan wordt het tijd voor...

Plan C ???
Tsja, zomaar een auto meenemen zie ik niet zitten, zeker als het pestweer kan worden zie ik mezelf nog niet in de regen achter een vangrail staan. Dus een van de daily's wellicht. Gaan we lekker goedkoop dieselen ofzo. Niet ideaal, maar je kunt op korte termijn ook geen wonderen meer verrichten.

Het wordt nog spannend!
Regards/groeten, Jeroen
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot

Post by Manitoba »

Oei, lastige dilemma's en onzekerheden zo aan de vooravond van de Eifeltrip, Jeroen. Kan me meer dan voorstellen dat het met alle drukte ook niet te voorkomen is. Ik duim voor je dat de compressie van de iS in orde is en dat je, na montage van de spacers en de wielen van de e21 met een verse APK, met die auto kunt komen.

Succes in ieder geval!

Greetz,
Walter.

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Thanks, het is even niet anders idd, laten we gewoon hopen dat het goed is en dan gaan we lekker genieten in de E30!
Regards/groeten, Jeroen
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Duimen dan maar voor de 320is .. bij verlaagde compressie . Idd geen risico nemen :wink:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp

Post by Thegs »

Anders gewoon met het Appeltje toch?
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Zou best leuk zijn maar nee, afspraak is om niet met handelsauto's te gaan crossen, kun je alleen maar slechter van worden, nog afgezien van de kosten (APK, taxatie, verzekering).
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Balen.. die 318i cabrio moet trouwens ook hoognodig eens wat losgereden worden en een keer over de 20k km gezet worden... En die kap is wel fris.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP

Post by gerrit323 »

Waar halen jullie dat slechte weer trouwens .. ik krijg enkel af en toe een bui op zaterdag..

Mss gebruik ik de verkeerde app ..
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Verschilt ook heel sterk van dorpje tot dorpje en van site tot site, vandaar ook mijn opmerking dat het nog alle kanten op kan.

Ik zie wel dat tov gisteravond veel sites hun weerberichten in positieve zin hebben bijgesteld en wetter.de is ronduit positief. Niks meer over 16-20mm regen donderdagnacht. Ofwel, ik kiek 't nog ff oan. Miss toch gewoon de Baur, let's hope so! Morgen einde middag hak ik de knoop door.
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Blijft toch altijd afwegen. Wat betreft de E30 zou ik inderdaad geen overmatige risico's nemen maar met een daily de eifeltour doen is toch niet echt de beleving zoals het eigenlijk zou moeten zijn.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP

Post by gerrit323 »

ik heb enkel accuweather op de mobiel staan .. even aankijken dan maar idd :thumbsup
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Maar weer even wat gepuzzeld. Bijv voor Cochem. wetter.com zegt alle dagen volop regen terwijl wetter.de, wetter24.de en zoover inmiddels zeggen dat er behoudens wat regen op donderdag verder geen grote kans is op regen.

Als alternatief eens wat andere sites gepakt en gekeken naar Trier. Accuweather zegt dan een beetje regen op do, vr droog, za en zo wat regenbuitjes, en dat is ook wat wunderground.com en weather.com zeggen.

Op wetter.com na (what's in a name?) zijn dus de voorspellingen van overstromingen à la Houston toch aardig omgebogen tot vriendelijker weer! Zit alweer bijna in de Baur hoor hahaha!
Regards/groeten, Jeroen
BertjeConti
E21 Mad
My E21(s): E12 520-6

Post by BertjeConti »

vanaf nu plaats ik mijn foto's voor forum gebruik en zo voortaan in mijn eigen web domein, daarvoor heb ik de ruimte laten vergroten van 100mb naar 1Gb, en de bandbreedte van 1Gb per maand naar 10Gb per maand en dat kost mij dan 40 euro per jaar. Voor alleen de website was die 100mb / 1Gb ruim voldoende.
Op de website heb ik een "gallery" php programma geplaatst, waarmee het beheer van de foto's heel eenvoudig wordt, in die gallery kun je weer mappen met daaronder weer mappen aanmaken om daarin de foto's te rubriceren, het mooie is dat de url naar een foto niet veranderd als ik een foto naar een andere map verplaats. Dus ook nadat ik een foto al ergens in een forum gebruikt heb kan ik m nog rustig in een andere map zetten en blijft de link werken.
fotos kunnen geuploaded worden middels ftp, en dat gaat vanaf de smartphone kinderlijk eenvoudig, net zoals het delen in whatsapp.
Voordat ik foto's voor forum gebruik upload maak ik ze wat kleiner (25%) en dan blijft er nog maar een kwart mb over. kwaliteit is dan nog goed genoeg voor het forum gebruik. Daarvoor gebruik ik de photoresizer app, en vanuit die app worden ze dan ook meteen geuploaded naar mijn site.
Op de site wordt automatisch elk half uur een php schript uitgevoerd die geuploade foto's in de gallery plaatst en thumbs en zo aan maakt.
Super handig allemaal.

Oh ja, die website van mij wordt al ruim meer dan 10 jaar probleemloos gehost, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Post Reply