Page 38 of 62
Posted: Sun Apr 18, 2010 12:40 pm
by Zavit
Ik kom gewoon superlatieven te kort. PERFECT !
Hier kan de rest van de wereld nog een puntje aan zuigen.
Zulk fantastisch werk verdient alleen maar voorspoed, veel plezier er mee dus !
Groet,
Zavit.
Posted: Sun Apr 18, 2010 8:23 pm
by gerrit323
Bij het nog is bekijken van de foto's (idd krijg er niet genoeg van)

iets gezien waar ik toch een vraag over heb.
Jij hebt net zoals Mike op z'n BAUR de benzineleidingen vernieuwd ... deze zijn héél mooi maar lijken mij van koper, hebben jullie geen schrik dat die door vocht (zullen ze wellicht niet veel zien maar toch) gaan oxiderenen en dus lekken na een tijdje

of komt hier nog een coating op ...
Gerrit
Posted: Mon Apr 19, 2010 10:47 am
by Arnold D
@ Gerrit, daar komt geen coating op. Het oxideren gaat niet zo snel als de standaard stalen leidingen. Het werkt ook nog eens vele malen leuker.
De koperen leidingen gaan wel oxideren, maar dat maken wij niet meer mee, als die kapot gaan zijn we 100 jaar verder.
Posted: Mon Apr 19, 2010 2:20 pm
by gerrit323
Weer wat bijgeleerd ... thx .. ook ik moet ze ooit eens vervangen

Posted: Mon Apr 19, 2010 10:52 pm
by Nick1984

echt beter dan nieuw uit fabriek
Ik zou een glazen wand in de living plaatsen, en hem daarachter zetten

Posted: Mon Apr 19, 2010 11:35 pm
by Arnold D
Nick1984 wrote:
echt beter dan nieuw uit fabriek
Ik zou een glazen wand in de living plaatsen, en hem daarachter zetten

Doen we
Vanavond bijna alle slangen en stekkers aangesloten, olie in de motor gedaan en nog een aantal puntjes op de i gezet.
Morgen de remmen ontluchten, het stuurhuis aansluiten, een paar electrische storingen verhelpen en ook de uitlaat monteren, op de 2 einddempers na.
Heb de wielen vanavond ook even gemonteerd, ik moet toch kijken of ze nog passen
Er is destijds iets mis gegaan met het coaten en de velgen zijn iets donkerder geworden dan de normale velgen kleur.

Was er niet blij mee.
Maaar, nu zijn ze gemonteerd en ik vindt het perfect, de kleur is hetzelfde als de striping.

Posted: Tue Apr 20, 2010 5:32 am
by Peter V.
Blij dat er voldoende vooruitgang in zit dan. Ben je al nieuwsgierig naar het momen t dat je de sleutel omdraait

Posted: Tue Apr 20, 2010 9:12 am
by Kuist318
hoi
ik ook maar wel een filmpje van maken he Arnold
blij dat het de goede kant opgaat,bijna rijden dus

Posted: Tue Apr 20, 2010 2:30 pm
by 323baur
Ik vind idd ook dat er van de eerste poging wel een filmpje gemaakt moet worden!
Posted: Tue Apr 20, 2010 7:01 pm
by Kuist318
hoi
heb naar het lager geinformeerd bij me op de zaak
maar bij ons kennen het ook niet gevonden krijgen.
heel apart lager zeggen ze,rare afmetingen

Posted: Tue Apr 20, 2010 11:15 pm
by Arnold D
Vandaag weer wat gedaan, samen met m'n maatje Mark de remmen en de koppeling ontlucht.
Wiellagers aan de voorzijde zijn afgesteld en alle wielen zijn gebalanceerd.
Uitlaat ( de voorste pijpen en het middengedeelte ) klaargemaakt, zodat die morgen gemonteerd kan worden.
Nog een bestelling de deur uitgedaan, namelijk, een carterontluchtingslang en een nieuwe temperatuur sensor met een lagere warmte graad. De huidige staat op 91 gr. Dat vind ik toch wat aan de warme kant, voor een sensor die onder in de radiateur gemonteerd zit.
Volgende week Dinsdag komt de strepenplakker en later die week de taxateur.
En dan nu het slechte nieuws
Het carter is lek en zal dus weer gelast moeten worden. Dat word weer een hele operatie, omdat we het subframe moeten laten zakken. Maar we gaan hem eerst helemaal klaar maken en als de taxateur is geweest de boel weer laten lassen.
Posted: Wed Apr 21, 2010 5:34 am
by Peter V.
Hoe krijg je dat voor elkaar (lek carter) was dat vooraf niet bekend bij je dan? Ik neem aan dat je dan ook olie ben verloren.
Is wel weer shit

Posted: Wed Apr 21, 2010 8:17 am
by 323baur
Dat is naadje.
Posted: Wed Apr 21, 2010 10:50 am
by Arnold D
Peter V. wrote:Hoe krijg je dat voor elkaar (lek carter) was dat vooraf niet bekend bij je dan? Ik neem aan dat je dan ook olie ben verloren.
Is wel weer shit

Het carter is gelast en er zit nog een heel klein scheurtje in, je ziet het niet eens. Ik had er olie in gedaan en de volgende dag hingen er druppen aan. Volgende keer leg ik er eerst olie in voordat het carter geplaatst wordt.
Posted: Wed Apr 21, 2010 10:58 am
by e-einundzwanzig
ik zeg.. een dikke bolle kit en het lekt niet meer
Martin