
Sleuteldagboek van Gerwin (eindelijk wat nieuws)
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Ik zie je daar Ite!
Life is great...En zo lang ik geen werkgever heb die mij dwingt in een Audi te rijden blijf ik ook bij dat merk uit de buurt hoor
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Mooie 7 Gerwin met een super kleur!
Zeewolde ligt op de route Franker, Wapserveen, Staphorst, Amersfoort. Moet ik morgen toch heen maar vertrek ik gewoon wat eerder.
Zeewolde ligt op de route Franker, Wapserveen, Staphorst, Amersfoort. Moet ik morgen toch heen maar vertrek ik gewoon wat eerder.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Had jij trouwens een uitnodiging? Ik niet, maar ik neem aan dat hij ervan uit gaat dat zijn matties gewoon komen (zuipen).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Dat zei ik laatst ook tegen mijn vrouw...
..back on topic maar.

..back on topic maar.


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Ok, even 2 serieuze kanshebbers voor wat anders dan maar?


Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Leuke plannen! Allebei maar even proefrijden en hopen dat ze een beetje vergelijkbaar zijn in uitvoering en conditie.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Ik denk dat deze niet echt vergelijkbaar zullen zijn. Persoonlijke voorkeur en ruimte in de bankrekening.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Tsja wat heb je, een E46 330i tegenover een E91 325i, die even zwaar zijn. De 330i zet een bekkie meer koppel neer (M54B30 tegenover een geknepen N52B30 meen ik) en is daarmee sneller, en zal in stuurgedrag en communicatie iets directer zijn al ligt dat eraan hoe fris beide auto's zijn en wat voor onderstel eronder zit. De E91 is aardig moderner natuurlijk, maar daar zal ook een prijskaartje aan hangen. Maar ik zou juist even gaan rijden, ook om te kijken wat meer aanspreekt, zowel qua styling, gevoel als pit.
Wat ik zelf altijd heb gevonden is dat de geknepen versies van M52 en N52 wel een leuk koppel neerzetten bij lagere toerentallen, maar dat je deze verschuiving naar onder ook merkt bij doortrekken, de koek is eerder op zeg maar, en dat vind ik zelf wel teleurstellend of qua karakter niet helemaal des BMW's.
Wat ik zelf altijd heb gevonden is dat de geknepen versies van M52 en N52 wel een leuk koppel neerzetten bij lagere toerentallen, maar dat je deze verschuiving naar onder ook merkt bij doortrekken, de koek is eerder op zeg maar, en dat vind ik zelf wel teleurstellend of qua karakter niet helemaal des BMW's.
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Daar zit hem inderdaad het verschil, daarom was ik ook wel benieuwd. Ook spreekt me de kleurstelling van de 325i heel erg aan, zeker met het lichte leer erin. Waarom ik hem verder gekozen heb is de uitvoering, navi, pdc, alles erop en eraan (alleen de wielen zijn meerprijs
).
Van de 330i weet ik hoe snel ze zijn, blijft gewoon een heerlijke auto. De touring zal allicht wat zwaarder zijn, maar ook hier spreekt me de uitvoering meer het meest aan, handgeschakeld, sportstoelen met leer, groot navi.
Kortom 2 vergelijkbaar aangeklede auto's, alleen met een jaar of 4 verschil (kilometers niet overigens). Prijskaartje is daarmee ook ongeveer het dubbele van elkaar, maar goed daar valt nog wel over te praten vermoed ik.

Van de 330i weet ik hoe snel ze zijn, blijft gewoon een heerlijke auto. De touring zal allicht wat zwaarder zijn, maar ook hier spreekt me de uitvoering meer het meest aan, handgeschakeld, sportstoelen met leer, groot navi.
Kortom 2 vergelijkbaar aangeklede auto's, alleen met een jaar of 4 verschil (kilometers niet overigens). Prijskaartje is daarmee ook ongeveer het dubbele van elkaar, maar goed daar valt nog wel over te praten vermoed ik.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Ik zou voor de e46 gaan. jouw kennende ga je de power missen, en de kleur van die e91 is meer voor mannen van mijn en Jeroen's leeftijd..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Vandaag officieel afscheid genomen van mijn 320/6 uit 1978. Opgehaald en op naam gezet op 01-06-2007, in totaal dus 7,5 jaar in mijn bezit geweest. Heel veel mooie herinneringen aan deze auto, Ardennen trip en het begin van deze te gekke hobby. Moge hij rusten op de ijzerbult, de 50 euro ga ik vrolijk opzuipen morgen



P.s. de wielen hebben ze netjes terug gebracht




P.s. de wielen hebben ze netjes terug gebracht

Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
Ha mooi! Was de Ardennen ook jouw eerste buitenland trip met de club? Dan ben jij er beter afgekomen dan ik....
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (dubbele streep)
@Gerwin E46 anytime .. ik heb genoeg km's in mijn vaders e91 gereden .. ik vond dat niet zo'n fijne auto .. rijbeleving neemt af van model tot model .. hoe ouder hoe meer rijbeleving 

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/