Page 40 of 55

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Thu Apr 13, 2017 8:32 pm
by dirk van raalte
Snap ik, mooi dat het geluk is!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Thu Apr 13, 2017 8:36 pm
by uwbuurman
+1

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Apr 14, 2017 5:39 pm
by Wilmo
Peter V. wrote:
uwbuurman wrote:Ik schrijf toch ook hrc? Maar daarna is het maar 4 cm naar achter, die stang kun je losschroeven aan pedaalzijde en die is maar 8mm, de buis is 45mm ofzo.
maar het inlaatspruitstuk van een 320/6 is gewoon te groot om ze dan eruit te krijgen.

zie je wel dat een viercilinder beterder is! :mrgreen:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Apr 14, 2017 7:59 pm
by Peter V.
Dus ondertussen alles gedemonteerd.

De vacuumslang en terugslagklep getest en OK bevonden.
Vanaf nu kan ik zeggen dat het laatste W&N onderdeel wordt vervangen voor een originele. De HRC was al weer aan het lekken na 12000 km. Binnenzijde rembekrachtiger ook weer olie aanwezig en vuiligheid. Ondertussen de vervanger opgeknapt. Deze ligt te drogen voor montage morgen.

Image

Image

Image

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Apr 14, 2017 8:03 pm
by bmw e12 e21
Mooi Peter!
En dan lekker sturen!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Apr 14, 2017 8:28 pm
by uwbuurman
Mooi, Peter!! Nu een hrc van bosch of ate?

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Apr 14, 2017 8:34 pm
by gerrit323
Komt helemaal goed :thumbsup

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Apr 14, 2017 9:46 pm
by 323baur
Als Wn niet al in de hel was gedoemd ... is het nu tcoh wel definitief.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Apr 14, 2017 10:43 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:Mooi, Peter!! Nu een hrc van bosch of ate?
HRC is van Ate. net als de bekrachtiger.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 9:08 am
by uwbuurman
Ah mooi, ik had ook graag een Ate gezet, maar ik had een nieuwe van Bosch liggen die ik ooit eens samen met Jeroen gekocht in een setje. Koppelingsgever en -nemercilinder zijn wel Ate.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 9:43 am
by Peter V.
uwbuurman wrote:Ah mooi, ik had ook graag een Ate gezet, maar ik had een nieuwe van Bosch liggen die ik ooit eens samen met Jeroen gekocht in een setje. Koppelingsgever en -nemercilinder zijn wel Ate.
Vanochtend vroeg de achterzijde van de bekrachtiger gespoten dus vanmiddag alles plaatsen. Ik ben benieuwd.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 10:09 am
by uwbuurman
Lekker, kun je weer rijden! Had je nog een bekrachtiger liggen?

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 11:08 am
by Peter V.
uwbuurman wrote:Lekker, kun je weer rijden! Had je nog een bekrachtiger liggen?
Had ik inderdaad nog van een 320/6 automaat die ik ooit gedemonteerd had om te restaureren. Deze auto had ik voordat we de baur kochten. Lege Cas is via Roelof naar Belgie gegaan als restauratie... Eigenlijk geen status meer van hoever ze zijn hiermee.

Onze verzameling toen...
Image

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 12:34 pm
by uwbuurman
Die grijze ken ik en het verhaal ook, maar de e28 heb ik nooit gezien. Ook leuk!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 7:09 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:Die grijze ken ik en het verhaal ook, maar de e28 heb ik nooit gezien. Ook leuk!
Bij Schrauwen stond toen al heel wat jaren deze E28 verlaten buiten. OP een gegeven moment heb ik eens gevraagd of ze die niet wilde verkopen. Ze stond daar als sloper maar ze was zeker de moeite waard om te redden.
Ik heb deze een 3 jaar gehad maar nooit mee gereden. Alle plekken waren aangepakt (viel reuze mee) en een vers bruin interieur erin. Toen de 320/6 automaat er kwam en deze gerestaureerd zou worden moest er iets wijken. Dat werd de E28.

Dus toen een APK erop gezet en verkocht. Was een 518 in de leuke kleur safaribeige.

Image

Image

We hadden toen nog een hobby-auto.... De Samurai van Paulien.
Image