FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

terker nog, als je fraudeert, steelt, liegt, informatie achter houdt etc... meestal mag je blijven zitten en anders word je wel weg gepromoveerd en dan ook echt gepromoveerd dus incl loonsverhoging. In het bedrijfsleven wordt dat soort gajes op z'n minst op straat gezet...

Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Ja die kunnen ze niet kwijt, net als die mafkees die laatst in noord Groningen die agent doodschoot. Wel flikkeren we ouders met kinderen die hier geboren en getogen zijn in een vliegtuig, enkele reis drama en ellende. Die kinderen kennen geen Iran of irak, die kennen alleen Nederland. En deze crimineel, die steelt, liegt bedriegt en de staat en haar onderdanen bedondert, die blijft... Ziek. Teleurstellend en voor de betrokken kinderen HEEL tragisch.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Tsja ik was dinsdag op het politiebureau om aangifte te doen van een geweldsdelict. Ze hadden geen tijd en ik kon op zijn vroegst pas zaterdag terecht. Dan moet ik werken, dus het wordt maandag. Ze kunnen de politie net zo goed Verkeerspolitie noemen. Dat is toch erg, genoeg man op straat om boetes uit te delen. Bij ruzies, overlast, noem maar op, is het maar de vraag of er politie beschikbaar is. En in eventuele verdere stappen trek je meestal aan het kortste eind.

Politie agenten worden op hun onwetendheid en gebrek aan mensenkennis geselecteerd, dus ik ben erg benieuwd hoe het maandag gaat. Ik geloof niet in boetes uitdelen en mensen opsluiten. Daar worden mensen alleen maar meer pissed off van, en die stress moet weer ergens op geuit worden. Ik geloof in praten, bemiddelen, mensen bereiken, etc. Politieagenten zijn daar over het algemeen niet toe in staat. Het ontbreekt ze simpelweg aan kennis.

Als je bv langs de kant gehaald wordt voor een blaastest, zijn er genoeg agenten die opgefokt naar je auto komen lopen, je als stront behandelen. Je bent bij voorbaat al schuldig. Vooral allochtonen worden zo behandeld. En ze houden altijd dat blaasapparaat te laag, waardoor je vernederend omlaag moet kijken, zuigend op dat ding. Ben ik de enige die het minderwaardige hiervan inziet? Ik trek dat ding altijd uit hun handen en ga m'n hoofd niet laten zakken.

En ik heb de afgelopen tijd wat bijna aanrijdingen met agenten meegemaakt.
1 toen ik bij een vriend in de auto zat. Een politieauto voor ons gaat aan de kant, wij halen hem in. Gaat die keren zonder naast zich te kijken. Ging maar net goed. En die brutale blikken dan van die agenten wanneer we er langs reden.
Vorige week in moeten houden voor een motoragent die door rood reed, midden op het kruispunt gaat staan, en wanneer ik langs hem rij, op wil trekken. Natuurlijk had hij geen zwaailicht of sirene aan.
En er staat me nog een politie auto in Delft bij, zo'n 2 weken geleden die door rood de weg op kwam zetten, nadat die behoorlijk zat te drammen bij het verkeer dat door groen langs hem reed. Vervolgens bij de rode stoplichten verderop haalt die me in over de linker baan die alleen voor werkverkeer bedoeld is. Bij de volgende stoplichten ging die ook weer door rood. Geen sirene of zwaailicht, geen duidelijk gedraaide hoofden om naar de zijstraten te kijken.

Als toegift, een agent wiens actie ik wel kan waarderen. Ik vraag me alleen af of die wel gekeken heeft waar die dat kut ding heen gooide:

1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
Jeroen
Site Admin

Re:

Post by Jeroen »

Even uit een eerdere post van mezelluf:
Jeroen wrote:We hebben een nieuw instrument ontwikkeld: de burgers verkeerd informeren en dat gebruiken als (gemanipuleerde) politieke indicator om aan te tonen hoe goed Den Haag het doet. Gaven we vroeger inzicht in de filedruk op basis van het aantal files, de lengte en de duur, tegenwoordig hebben we filezwaarte. Daarbij zijn we het aantal files 'vergeten' mee te nemen. En verrek, ineens doen we het een stuk beter (de ouderen onder ons weten het nog van vroegah: toen het aantal werkzoekenden opliep pasten we ook de definitie aan).

Als het aantal files dus niet meer meetelt weet je ook waar te manipuleren valt: in het aantal ja! Dus we knippen files tegenwoordig op in kortere files. Dat levert een lagere filezwaarte op tenslotte! Het begint alleen op te vallen want als je gemelde files in zou gaan tekenen op een kaart overlappen die elkaar nogal eens. Proves my point.
Okee, ik had de begrippen omgedraaid en vroeger hanteerden we filezwaarte en tegenwoordig filedruk, andersom dus. In elk geval hebben we dus het aantal files uit de definitie gehaald. Vervolgens knippen we files op in 2 of 3 delen zodat we kortere files krijgen. We krijgen dus gemiddeld meer files maar gemiddeld minder lang, en naar het aantal kijken we niet meer. Dus als de gemiddelde lengte maar afneemt zijn we in rap tempo politieke propaganda aan het maken. En verrek, wat lezen we vandaag in de krant:
Algemeen Dagblad AD.nl wrote:
Filedruk fors afgenomen

De filedruk is in de eerste vier maanden van dit jaar fors afgenomen ten opzichte van een jaar eerder, meldt de VerkeersInformatieDienst (VID). De druk, de lengte van de files maal de duur, daalde met 16,9 procent. Daarmee lag de filedruk op vrijwel hetzelfde niveau als tien jaar geleden.
Kijk, dat er overal hard gewerkt wordt aan de weg kan niemand ontgaan zijn en ik juich deze activiteit (10 jaar te laat maar okee) alleen maar toe. Maar om nu spreken van een niveau van 10 jaar geleden, daarvan kan iedereen op z'n klompen aanvoelen dat de haagse firma list & bedrog weer eens in touw is, daarin gesteund door de slaafjes van de VID.
Regards/groeten, Jeroen
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Manipulatie via massamedia... Had Hitler dat niet uitgevonden?
Image
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Wat de overheid hiermee doet zit daar met alle respect niet ver vanaf, ronduit schofterige manipulatie.
Regards/groeten, Jeroen
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Elke overheid past manipulatie via de media toe. De TV zorgde voor een revolutie op dit gebied.

Ik kon die Mexicaanse griep bijvoorbeeld niet geloven. Dat mensen erin trapten; massamedia aandacht voor een griep die minder gevaarlijk is dan de gewone griep. Zodat mensen niet werkende vaccins kopen.

Ik zie volop TV reclames voor zuinige auto's, waar groene logootjes uit de uitlaten komen zetten. Waar worden die auto's van gemaakt? Kost dat geen energie? Afrika is leeggezogen van haar grondstoffen, nu is Afghanistan aan de beurt. In een niet-competitieve samenleving (utopie, ik weet het) zouden we onze oude auto's upgraden. En niet al die bruikbare onderdelen op de schroot gooien.
Waar komt de stroom voor hybrides vandaan?
Dat hele broeikaseffect is tegen bewezen. Maar mensen horen het al zo lang, dat het moeilijk is om het los te laten. Bovendien wordt de meeste CO2 uitgestoten door overheden en multinationals. Maar de gewone burger moet bezuinigen op een minderheid van de uitstoot.

Lees dit stuk maar eens over hoe samenlevingen al meer dan 2000 jaar hun vrijheid opgeven aan dictators, doordat dezelfde dictators het land terroriseren en deze acties op anderen afschuiven. http://www.garlicandgrass.org/issue3/Michael_Rivero.cfm

Deze scene uit de meesterlijke anime series "Cowboy Bebop" geeft een mooie beschrijving van de invloed van televisie op mensen:
skip naar 3:06 tot 3:39 voor het stuk dat ik bedoel.

Image
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

nou ja, we moeten ook niet doordraven denk ik. Het is goed dat er een bepaalde mate van bestuur is. Het is goed dat we in een vrijheid leven die in veel delen van de wereld niet denkbaar is. Het is een feit dat andere systemen als bijvoorbeeld communisme niet fuctioneren boven 20.000 inwoners. dat er regels zijn die niet fijn zijn, tja, dat is aard van het spel van samenleven.

We moeten kritisch blijven, we moeten kanttekeningen blijven plaatsen, we moeten niet alles accepteren. maar om nou te zeggen dat we door een paar spotjes als makke schapen achter de herder aanlopen... En als dat wel het geval zou zijn, dan zegt dat meer over de makke schapen dan over de bedenkers van het geheel. ik heb een eigen mening, een gezond verstand en dus laat ik me niet zomaar leiden.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Aansturing van bovenaf is zeker nodig. Het laatste wat we nodig hebben is anarchisme. Ik ben wel van mening dat de huidige aanvoering van bovenaf niet goed is, en veel beter kan.
Helaas zijn er wel veel mensen die de massa volgen. Inderdaad zegt dit ook iets over de mensen die zich zo laten leiden.
Zo gaan de kandidaten van de presidentiële verkiezingen in de VS in de laatste dagen / weken vooral in de zuidelijke staten campagne voeren, waar de laagste schaal van de bevolking woont. Omdat daar de mensen zitten die nog op het laatste moment van mening kunnen veranderen. In de rest van de VS heeft het op het laatst minder nut om nog campagne te voeren, omdat voor de meeste mensen daar al vaststaat op wie ze gaan stemmen. En zo komt het erop neer dat de laagste schaal van de bevolking, in de zuidelijke staten, uiteindelijk de president kiest. Hier was een hele uitleg over een keer in de Daily Show.
Image
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

En daar gaan we weer.....

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... html?p=8,1

Nou nog de oldtimers aanpakken.
Ik had ergens gehoord dat ze de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers willen laten vervallen als ze van eigenaar wisselen???
Maar ik vind daar weinig van terug.
So many cars, so little time
Alex1971
Upcoming E21 fanatic

Post by Alex1971 »

nou, deels kan ik me er wel in vinden (van de nieuwe auto's dan). Ik snap namelijk niet hoe een grote hybride auto als 'energiezuinig' kan worden bestempeld en derhalve een belastingvoordeel krijgt. Daarbuiten, de klassificatie van CO uitstoot die eraan vastzit schijnt enorm te rammelen en in de praktijk niet of nauwelijks haalbaar te zijn..

Wat oldtimers betreft; dit heb ik erover gevonden:

"De vrijstelling voor oldtimers wordt per 01 januari 2012 bevroren. Alle voertuigen die op dat moment 25 jaar en jonger zijn (vanaf 1 januari 1987) zullen dan niet meer voor de vrijstelling in aanmerking komen."

De rest zal wel een broodje aap zijn :-)
E21
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Wat de nieuwe autootjes betreft, ik ben het er ook mee eens.
Ik betaal met mijn Laguna diesel de wegenbelasting van die gebakkies.

Dat de auto's gebouwd na 31-12-1986 niet meer belastingvrij werden was ook eerst een luchtballonnetje, en zie dat is toch ook doorgevoerd.
Zo zou het met deze roddel ook kunnen gaan.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

dat gaat toch om de '87ers die in '86 gebouwd zijn. Dat wordt gecorrigeerd en die zijn dus straks niet meer belastingvrij.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

okee, zo had ik het niet begrepen maar ging het om alle oldtimers.
We gaan het wel zien (hopelijk niet natuurlijk)
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Jullie beide hebben gelijk.

Nu is het zo dat alles met een bouwjaar na 31-12-1986 niet meer de status wegenbelastingvrij krijgt.

Wat ze van plan zijn is inderdaad ook nog een scheiding te gaan maken met de auto's die wel geproduceerd zijn in 1986 maar pas in 1987 op kenteken zijn gezet. Deze zouden straks ook buiten de regeling gaan vallen.

Ikzelf heb zoiets dat de oldtimers van voor 31-12-1986 zichzelf gaan uitdunnen. Uiteindelijk blijven alleen de liefhebbers over en laat daar nu eens 15% de auto ook voor woon/werk verkeer gebruiken. De rest is dan al lang naar de sloperijen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply