Verslag Alpentoer 2010

Directe links: Kalender en verslagen 2024-2025 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3608
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Even flyeren daar voor onze meeting :idea:


e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Post by e-einundzwanzig »

ok, ik zal in isselburg een flyer ophangen bij het tankstation waar je de autobahn 3 opkunt, misschien dat hij/zij het dan ziet!!!

martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29778
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Stond net op de parkeerplaats een hele nette Delphin E28 525i naast de E21... gelijk maar ff sharknose flyer onder z'n ruitenwisser geschoven...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12107
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Ik heb ze standaard in de auto's liggen.

Toch ook al een paar keer gehad dat de BMW rijder er geen prijs op stelde want daar was de auto niet voor bedoeld bij hem :?: Waar dan voor zou je zeggen???
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Zavit
E21 Fanatic
Posts: 270
Joined: Sat Mar 12, 2005 12:37 am
Location: Amsterdam

Post by Zavit »

Supertof om dit allemaal te lezen. Toch enigzins jaloers, vooral omdat ik er met mijn 315, of laat staan elke andere E21 4 cilinder, hier nooit zelf aan mee zou kunnen doen. Zo heb ik althans kunnen lezen.

Blij dat het allemaal goed en veilig is gegaan en dat jullie geen "Daddy Cool" momentjes hebben meegemaakt....


Groeten,

Zavit.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12107
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi zavit,

In principe zijn natuurlijk alle bergpassen die wij gedaan hebben ook met een 315 te doen ( we hebben het er zelfs over gehad onderling). Het feit is alleen dat je dan anders ( lees langzamer en rustiger) de top bereikt en de afdaling doet.

Deze discussie is al een beetje geweest en ik ben van mening dat je dan een alpentour krijgt die een andere inslag heeft dan diegene die het huidige groepje heeft gedaan. Wat niet wegneemt dat het dan ook net zo gezellig kan zijn.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Zavit
E21 Fanatic
Posts: 270
Joined: Sat Mar 12, 2005 12:37 am
Location: Amsterdam

Post by Zavit »

Moet ik toch maar aan de 6 cilinder dan ?
Ben trouwens ook geen geweldige coureur, dus laat maar zitten.

Ik ga wel alleen met mijn vrouw, die houd heel erg van wandelen door de bergen, nou, prima combinatie, ik zit in de E21 en zei wandelt erachter, duwend de auto omhoog.....

:P
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12107
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Zavit wrote:Moet ik toch maar aan de 6 cilinder dan ?
Ben trouwens ook geen geweldige coureur, dus laat maar zitten.

Ik ga wel alleen met mijn vrouw, die houd heel erg van wandelen door de bergen, nou, prima combinatie, ik zit in de E21 en zei wandelt erachter, duwend de auto omhoog.....

:P
Dat wil niet zeggen dat je niet kan genieten toch????

Wat je zegt over de 6-cylinder. Ik denk dat je met een goede 318i zeker zo snel bent als met een 320/6. Zoals gezegd gaat het om je doel voor een alpenrit. Je moet echt geen coureur zijn maar wel weten wat je met je auto kunt doen. Overmoedigheid wordt namelijk echt bestraft in de bergen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Post by e-einundzwanzig »

Peter V. wrote: Overmoedigheid wordt namelijk echt bestraft in de bergen.
had er niet één kapotte remblokken?
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12107
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

e-einundzwanzig wrote:
Peter V. wrote: Overmoedigheid wordt namelijk echt bestraft in de bergen.
had er niet één kapotte remblokken?
Dat is waar maar daar zat geen overmoedigheid in. Dit waren immitatie remblokken die de warmte niet konden hebben.

Je moet dus wel zorgen dat je spullen echt in orde zijn. Dit geldt ook als je met een 316 de bergen in gaat.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Zavit
E21 Fanatic
Posts: 270
Joined: Sat Mar 12, 2005 12:37 am
Location: Amsterdam

Post by Zavit »

Precies Peter.

Eerst maar eens mijn huidige problemen aanpakken en dan op jacht naar een echt mooie, goede E21.
En als die er uiteindelijk is, helemaal in orde maken en de bergen in.
User avatar
Lars-Nord
E21 Pro
Posts: 535
Joined: Sat Jul 18, 2009 2:33 pm
Location: Norway

Post by Lars-Nord »

I am back home. Martin come to sweden to meet me and we go back home togheter. I had to drive his mothers 97 renault megane. Maybe the best. Driving in 140-160 1200 km and come to norway with limit at 100 is not easy. Have some work to do tomorrow and i am thinking of taking the tour to trollstigen in norway to do the last pass for this year. I have been looking at some phothos of Arnolds brakes and compare them with mine.

Arnold: Your brakes SUCK :wink: And mercedes says the same.

Image

I have the same rear as you have in front and in front its pleanty of brakes. I think they are 40 mm thick.

Image

Image

Looks like its 13 inch....no :wink: Here are the rear

Image

Image



Also I had no problem looking the wheels with my original in 130 on the highway. Just a lot of smoke in mirror.

Loading up photos as soon I have some power on camera.
Last edited by Lars-Nord on Fri Jun 25, 2010 11:49 am, edited 4 times in total.
81 e21 323i polaris
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12107
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Glad you are home safe. Enjoy your last mountainroad to Norway and greetings to you all.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Lars-Nord
E21 Pro
Posts: 535
Joined: Sat Jul 18, 2009 2:33 pm
Location: Norway

Post by Lars-Nord »

Thanks Peter. Its good to rest a little bit. 7800 km has been done on this trip in 14 days. 557 evry day...even in a E21 323i i good condition is a lot.....I loved every km.
81 e21 323i polaris
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29778
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Good to hear you reached Norway safe... almost time... to get rid of that habit of driving the E21... it will be hard!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply