
Verslag Alpentoer 2010
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Ik heb ze standaard in de auto's liggen.
Toch ook al een paar keer gehad dat de BMW rijder er geen prijs op stelde want daar was de auto niet voor bedoeld bij hem
Waar dan voor zou je zeggen???
Toch ook al een paar keer gehad dat de BMW rijder er geen prijs op stelde want daar was de auto niet voor bedoeld bij hem

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Supertof om dit allemaal te lezen. Toch enigzins jaloers, vooral omdat ik er met mijn 315, of laat staan elke andere E21 4 cilinder, hier nooit zelf aan mee zou kunnen doen. Zo heb ik althans kunnen lezen.
Blij dat het allemaal goed en veilig is gegaan en dat jullie geen "Daddy Cool" momentjes hebben meegemaakt....
Groeten,
Zavit.
Blij dat het allemaal goed en veilig is gegaan en dat jullie geen "Daddy Cool" momentjes hebben meegemaakt....
Groeten,
Zavit.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi zavit,
In principe zijn natuurlijk alle bergpassen die wij gedaan hebben ook met een 315 te doen ( we hebben het er zelfs over gehad onderling). Het feit is alleen dat je dan anders ( lees langzamer en rustiger) de top bereikt en de afdaling doet.
Deze discussie is al een beetje geweest en ik ben van mening dat je dan een alpentour krijgt die een andere inslag heeft dan diegene die het huidige groepje heeft gedaan. Wat niet wegneemt dat het dan ook net zo gezellig kan zijn.
In principe zijn natuurlijk alle bergpassen die wij gedaan hebben ook met een 315 te doen ( we hebben het er zelfs over gehad onderling). Het feit is alleen dat je dan anders ( lees langzamer en rustiger) de top bereikt en de afdaling doet.
Deze discussie is al een beetje geweest en ik ben van mening dat je dan een alpentour krijgt die een andere inslag heeft dan diegene die het huidige groepje heeft gedaan. Wat niet wegneemt dat het dan ook net zo gezellig kan zijn.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Dat wil niet zeggen dat je niet kan genieten toch????Zavit wrote:Moet ik toch maar aan de 6 cilinder dan ?
Ben trouwens ook geen geweldige coureur, dus laat maar zitten.
Ik ga wel alleen met mijn vrouw, die houd heel erg van wandelen door de bergen, nou, prima combinatie, ik zit in de E21 en zei wandelt erachter, duwend de auto omhoog.....
Wat je zegt over de 6-cylinder. Ik denk dat je met een goede 318i zeker zo snel bent als met een 320/6. Zoals gezegd gaat het om je doel voor een alpenrit. Je moet echt geen coureur zijn maar wel weten wat je met je auto kunt doen. Overmoedigheid wordt namelijk echt bestraft in de bergen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Dat is waar maar daar zat geen overmoedigheid in. Dit waren immitatie remblokken die de warmte niet konden hebben.e-einundzwanzig wrote:had er niet één kapotte remblokken?Peter V. wrote: Overmoedigheid wordt namelijk echt bestraft in de bergen.
Je moet dus wel zorgen dat je spullen echt in orde zijn. Dit geldt ook als je met een 316 de bergen in gaat.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
I am back home. Martin come to sweden to meet me and we go back home togheter. I had to drive his mothers 97 renault megane. Maybe the best. Driving in 140-160 1200 km and come to norway with limit at 100 is not easy. Have some work to do tomorrow and i am thinking of taking the tour to trollstigen in norway to do the last pass for this year. I have been looking at some phothos of Arnolds brakes and compare them with mine.
Arnold: Your brakes SUCK
And mercedes says the same.

I have the same rear as you have in front and in front its pleanty of brakes. I think they are 40 mm thick.


Looks like its 13 inch....no
Here are the rear

Also I had no problem looking the wheels with my original in 130 on the highway. Just a lot of smoke in mirror.
Loading up photos as soon I have some power on camera.
Arnold: Your brakes SUCK


I have the same rear as you have in front and in front its pleanty of brakes. I think they are 40 mm thick.


Looks like its 13 inch....no



Also I had no problem looking the wheels with my original in 130 on the highway. Just a lot of smoke in mirror.
Loading up photos as soon I have some power on camera.
Last edited by Lars-Nord on Fri Jun 25, 2010 11:49 am, edited 4 times in total.
81 e21 323i polaris
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Glad you are home safe. Enjoy your last mountainroad to Norway and greetings to you all.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.