En @deurvanger, ik heb gewoon te snel gelezen, dacht dat het om de scharnieren ging

Tja inderdaad waar, maar eigenlijk was ik al een beetje voorbereid op dit soort krokante zaken. Wat ik zeker niet ga doen is stoppen! Dit is mijn eerste restauratieproject, dus de ervaring zal hier vandaan moeten komen en ohohoh wat zal ik een ervaring opdoen!uwbuurman wrote:Ohohoho, wat een herkenbare plaatjes... Sluit me aan bij Peter, uit eigen ervaring weet ik dat dit, mits goed, veel tijd en geld vreet om te herstellen. Ik ben ook koppig doorgegaan en ben nog steeds heel blij met mijn project, dus als je dit wilt, lekker door gaan!!!
Klopt inderdaad Peter! De W&N pakkingset sluit niet goed af! Dit had ik al gemerkt toen ik met remreiniger een valse lucht test deed. Heb nog geprobeerd of het met vloeibare pakking nog enigszins op te vangen is maar dat is eigenlijk gheen manier van repareren. De Solex wordt weer uit elkaar gehaald en opnieuw met nieuwe pakkingen in elkaar gezet, maar eerst moet tegen die tijd nog een "tussenstuk" zien te scoren, bij mijn carb zit er een scheur in.Peter V. wrote:Die heb ik ook inderdaad en was trouwens eenvoudig te downloaden.
Voor de 4A1 wel een originele pakkingset bij de dealer kopen a.u.b. de dikte van verschillende pakkingen is net wat anders dan bij een universele set.
Maar je bedoeling is dus duidelijk en dat maakt het leuk voor ons..... Veel foto's.