Page 5 of 6
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Posted: Mon Sep 09, 2013 10:51 am
by uwbuurman
Goed bezig zie ik!
En @deurvanger, ik heb gewoon te snel gelezen, dacht dat het om de scharnieren ging

Re: E21 320/6 BAUR 1981
Posted: Tue Sep 10, 2013 10:34 am
by Arnold D
Goed bezig.
De deur is wel te verwijderen als de pen van de deurvanger er niet uit wil. De deurvanger van de deur losschroeven en als de deur dan gesloten wordt heb je de ruimte om deze te kantelen todat deze losschiet. Dat heb ik bij 4 van de 5 deuren gedaan omdat de pen vast zat.
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Posted: Wed Sep 11, 2013 9:49 am
by Dakloos
Gisteren is mijn extra hulp de brievenbus binnen gevallen. Blijven toch erg fijne boeken naast de originele repair manual.

Re: E21 320/6 BAUR 1981
Posted: Fri Sep 13, 2013 10:33 pm
by Dakloos
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Fri Sep 13, 2013 11:41 pm
by Jeroen
Bloed zweet en tranen, nu al, maar er is ook zat beweging zo! Maar bier er nu eerst maar ff op los!
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Mon Sep 16, 2013 11:42 am
by Dakloos
Er zat helaas geen radio meer in de BMW, daarom maar even gezond naar een leuke originele radio en gevonden!

Volgens mij is dit een E30 radio, maar in de E21 voldoet hij ook prima.
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Mon Sep 16, 2013 1:49 pm
by Jeroen
Schaars exemplaar! E30 material maar wat mij betreft oud zat voor in een E21! Eén van de eerste digitale!
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Mon Sep 16, 2013 2:06 pm
by 323baur
Erg fraai!
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Mon Sep 23, 2013 10:25 pm
by Dakloos
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Mon Sep 23, 2013 10:33 pm
by Peter V.
Jij heb werk zat idd.
Wel even te rade gaan bij jezelf of je dit echt wilt. Wat je nu ziet is zichtbare roest maar als je de bodem echt gaat kaalkrabben kom je nog meer tegen.
Niets is onmogelijk om te repareren maar ik kan niet in jouw geldbuidel en tijd zien.
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Mon Sep 23, 2013 10:36 pm
by uwbuurman
Ohohoho, wat een herkenbare plaatjes... Sluit me aan bij Peter, uit eigen ervaring weet ik dat dit, mits goed, veel tijd en geld vreet om te herstellen. Ik ben ook koppig doorgegaan en ben nog steeds heel blij met mijn project, dus als je dit wilt, lekker door gaan!!!
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Tue Sep 24, 2013 8:53 am
by Dakloos
uwbuurman wrote:Ohohoho, wat een herkenbare plaatjes... Sluit me aan bij Peter, uit eigen ervaring weet ik dat dit, mits goed, veel tijd en geld vreet om te herstellen. Ik ben ook koppig doorgegaan en ben nog steeds heel blij met mijn project, dus als je dit wilt, lekker door gaan!!!
Tja inderdaad waar, maar eigenlijk was ik al een beetje voorbereid op dit soort krokante zaken. Wat ik zeker niet ga doen is stoppen! Dit is mijn eerste restauratieproject, dus de ervaring zal hier vandaan moeten komen en ohohoh wat zal ik een ervaring opdoen!

Ik heb niet voor niets een lasapparaat met toebehoren gekocht, en laat lassen nu ook iets zijn waar ik nog de nodige ervaring mee moet opdoen. Gelukkig heb ik veel lieve mensen om mij heen die allemaal hun eigen specialiteiten hebben, hier kan ik ook nog op terug vallen. Wat tijd betreft, mijn project heeft geen deadline, het is een hobby en zolang mijn vriendin "Barbie op de camping" kijkt zit ik in de garage! Qua geld, tja, dat ik wat plaatwerk bij W&N moest aanschaffen wist ik ook al van te voren. Dan maar niet alles tegelijk maar beetje bij beetje. Het is in ieder geval erg leuk om te doen, voor mij is het ontspanning.
Vandaag is er ook weer wat originele Solex 4a1 ervaring in de bus gevallen, ooit word ik nog een Solex expert!
Groetjes,
Roy
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Tue Sep 24, 2013 11:09 am
by Peter V.
Die heb ik ook inderdaad en was trouwens eenvoudig te downloaden.
Voor de 4A1 wel een originele pakkingset bij de dealer kopen a.u.b. de dikte van verschillende pakkingen is net wat anders dan bij een universele set.
Maar je bedoeling is dus duidelijk en dat maakt het leuk voor ons..... Veel foto's.
Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Tue Sep 24, 2013 11:19 am
by Dakloos
Peter V. wrote:Die heb ik ook inderdaad en was trouwens eenvoudig te downloaden.
Voor de 4A1 wel een originele pakkingset bij de dealer kopen a.u.b. de dikte van verschillende pakkingen is net wat anders dan bij een universele set.
Maar je bedoeling is dus duidelijk en dat maakt het leuk voor ons..... Veel foto's.
Klopt inderdaad Peter! De W&N pakkingset sluit niet goed af! Dit had ik al gemerkt toen ik met remreiniger een valse lucht test deed. Heb nog geprobeerd of het met vloeibare pakking nog enigszins op te vangen is maar dat is eigenlijk gheen manier van repareren. De Solex wordt weer uit elkaar gehaald en opnieuw met nieuwe pakkingen in elkaar gezet, maar eerst moet tegen die tijd nog een "tussenstuk" zien te scoren, bij mijn carb zit er een scheur in.
Wat het boekje betreft, ik vind dat soort originele meuk leuk om in de kast te hebben staan.

Re: Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
Posted: Tue Sep 24, 2013 11:43 am
by Jeroen
Goed om te horen dat je er helemaal voor gaat hoor, leuk!