Page 5 of 7

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Sun Aug 09, 2015 12:52 am
by geerling
Ik heb mij nog nooit verdiept in codes, getallen, matching numbers e.d. maar vindt het op zich wel interessant.
Wat ik weet is dat de kop iig een keer is vervangen want daar staat "83" op terwijl de auto van 1981 is, daarnaast het getal 1277731, maar heb geen idee wat dat betekend. e_surprised
Wie het weet mag het zeggen.

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Sun Aug 09, 2015 9:42 am
by uwbuurman
Dat is het nummer van de kop, je hebt een 731 kop, dat is in principe geen e21 kop, dan zou het een 200 moeten zijn. Het nummer eindigde dan op 200.

Matching numbers betekent dat het motorblok, dus het onder blok, hetzelfde nummer heeft als je chassisnummer. Dat nummer staat dus op je onder blok, achter het linker voorwiel net boven de carterpan. Een vlakje zie je daar, even schoonboenen en je ziet het nummer. Daar staat ook de motor code, dus wel type motor het is. Bij jou zou daar b 20 k 6 moeten staan denk ik.

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Mon Aug 10, 2015 10:56 pm
by geerling
Aha weer wat geleerd, we gaan het eens bekijken Koos!! :thnx

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Sat Nov 28, 2015 10:08 pm
by geerling
Matching numbers,

Ik heb gekeken of dat bij mijn auto nu ook klopte, ik had daar eigenlijk niet op gerekend.
Of het uniek is weet ik zo niet maar leuk is het wel!! :D

Image Image

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Sun Nov 29, 2015 7:40 am
by uwbuurman
Maakt de auto weer een stukje meer waard hoor. Matching numbers en onk op een nette auto is zeker waarde verhogend, al zal je er niet van kunnen rentenieren.

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Sun Nov 29, 2015 11:42 am
by gerrit323
Ik wil niet negatief zijn hoor maar mij lijkt dat niet origineel .. het lijkt net of dat plaatje op het motorblok is gekit .. ook dient de motorcode 20 6 EA te zijn en niet VA en ook de + tekens voor en na heb ik nog niet eerder gezien

Het lijkt mij dus dat ze er een matching number hebben willen van maken. Nu foto's kunnen bedriegen maar dat is mijn gevoel

Matching number of niet je hebt een prachtige e21

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Sun Nov 29, 2015 12:28 pm
by Jeroen
Volgens mij niks mis mee hoor

lettercodes: E is voor injectie, V is voor carb

Image

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Sun Nov 29, 2015 1:07 pm
by uwbuurman
Ik dacht dat het stond voor 2.0 x 6 volt en de A omdat er een achteruit op zit?? :bag

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Sun Nov 29, 2015 8:10 pm
by gerrit323
Jeroen wrote:Volgens mij niks mis mee hoor

lettercodes: E is voor injectie, V is voor carb

Image
Ok weer wat bijgeleerd .. :thumbsup

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Mon Dec 07, 2015 12:40 am
by geerling
gerrit323 wrote:Ik wil niet negatief zijn hoor maar mij lijkt dat niet origineel .. het lijkt net of dat plaatje op het motorblok is gekit .. ook dient de motorcode 20 6 EA te zijn en niet VA en ook de + tekens voor en na heb ik nog niet eerder gezien

Het lijkt mij dus dat ze er een matching number hebben willen van maken. Nu foto's kunnen bedriegen maar dat is mijn gevoel

Matching number of niet je hebt een prachtige e21
Toch even voor de zekerheid onder de auto gedoken of er gerommeld is met het motornummer maar het zit wel goed.
Het lijkt idd als je de foto ziet alsof er en plaatje op zit, maar ik denk dat het komt omdat ooit een eigenaar een rood motorblok mooier vond en ik dat eraf moest schuren en er zo een mooi randje is ontstaan..............gelukkig.

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Tue Feb 23, 2016 12:48 pm
by geerling
Interieur opfrissen.

De laatste tijd heb ik mij beziggehouden met het interieur schoon te maken. het smoezelige tapijt stoorde mij altijd al. Van Peter heb ik op de nieuwjaarsmeeting zijn oude tapijt gekregen en ben daar maar eens mee aan de slag gegaan. Deze was netter dan de mijne maar na een grondige schoonmaakbeurt met de stoomcleaner en wat schrobben komt er alsnog wel vuiligheid vanaf.
Dus begonnen met het oude tapijt eruit te halen en gelijk ook maar de isolatiematten. Daarbij kwam ik het laswerk op de bekende plaatsen ook weer tegen die een bekende van mij vijf jaar geleden heeft uitgevoerd, en het zag er in mijn optiek allemaal prima uit maar er ontbrak wel dempingsmateriaal, daar heb ik weer het nodige van ingeplakt, de dikke isolatiematten en het frisse tapijt erin en begint weer ergens op te lijken!!

Image Image

Image Image

Image Image
Natuurlijk kom je weer dingetjes tegen die je gelijk mee kan nemen, lagerbusjes van de gaspedaalbediening.

Image Image
Een wat ouder foto zo als het was en het nieuwe resultaat.

Image
Dat kleine gaatje onder de console is van een aircoleiding dat in Peter's auto zit, je kunt aan het kleurverschil ook zien dat de middenconsole van een E21 met airco iets breder is,
Ik ga wel een keer wat van het oude tapijt hier in transplanteren dan is dat ook weer opgelost, nu nog op zoek naar beige vloermatten, die zwarte wil ik er niet meer zien! :mrgreen:

Gr. Geerling.

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Tue Feb 23, 2016 2:03 pm
by Groentje_me
Lekker bezig Geerling!

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Tue Feb 23, 2016 2:47 pm
by BertjeConti
Netjes !

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Tue Feb 23, 2016 2:49 pm
by BertjeConti
En beige raamslingers zoeken

Re: Geerling's BMW 320/6 1981

Posted: Tue Feb 23, 2016 4:47 pm
by Peter V.
Mooi hoor.

Die kunststof lagerbusjes van het gaspedaal heb ik bij mij ook moeten vervangen. Besteld via de dealer en na een half jaar binnen.