323i 1978 Martin
- Smartie
- E21 VIP 
- Posts: 1210
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
 323i '78 wip
- Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Ben wel iets doorgeslagen met de staalomvlochten leidingen. Alles op de dikke buis van de vulopening en de verbinding tussen beide tanks bestaat er nu uit. 
Waar er kans op montage schade aan de carrosserie ontstaat is alles gewikkeld in canvas tape...
Zoals over de tanks en het expansievat, dat had ik net zo goed kunnen vervangen met het leiding type dat er zat.
Uitdaging: zoals geschreven gister goed 20 km gereden. Bij het uitzetten sloeg de motor nog een slag rond, stopte niet direct...
Vandaag niet aanslaan, pomp draait pas bij het rondgaan van de startmotor. Niet bij op contact zetten, normaal hoor je eerst de pomp de benzine op druk te zetten. Dit mis ik nu. Zelf verdenk ik eerst het drukvat bij de pomp.
Pomp doet het dus, brandstoffilter is nieuw en er zit verse benzine in. (Helaas 95 ipv 98 of hoger maar dat zou eerst niet uitmaken)
Heb ik na het verversen van alles bij het opstarten troep en oude benzine naar de verdeler geblazen?
Morgen eerst maar de opbrengst van de pomp bekijken en de druk voor en na de verdeler opvangen.
Heb het stukje over de K-jetronic gelezen en Ite om de handleiding gevraagd.
			
			
									
									Waar er kans op montage schade aan de carrosserie ontstaat is alles gewikkeld in canvas tape...
Zoals over de tanks en het expansievat, dat had ik net zo goed kunnen vervangen met het leiding type dat er zat.
Uitdaging: zoals geschreven gister goed 20 km gereden. Bij het uitzetten sloeg de motor nog een slag rond, stopte niet direct...
Vandaag niet aanslaan, pomp draait pas bij het rondgaan van de startmotor. Niet bij op contact zetten, normaal hoor je eerst de pomp de benzine op druk te zetten. Dit mis ik nu. Zelf verdenk ik eerst het drukvat bij de pomp.
Pomp doet het dus, brandstoffilter is nieuw en er zit verse benzine in. (Helaas 95 ipv 98 of hoger maar dat zou eerst niet uitmaken)
Heb ik na het verversen van alles bij het opstarten troep en oude benzine naar de verdeler geblazen?
Morgen eerst maar de opbrengst van de pomp bekijken en de druk voor en na de verdeler opvangen.
Heb het stukje over de K-jetronic gelezen en Ite om de handleiding gevraagd.
- Peter V.
- E21 VIP 
- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1978 Martin
Dat je pomp niet elke keer aanslaat voordat je gaat starten kan op zich. Je heb immers die drukaccumulator (expansievat).
			
			
									
							
							Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
			
						.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: 323i 1978 Martin
blijft een machtig mooie auto, 
succes met de problemen maar dat kan nooit heel veel zijn.
groeten loentje
			
			
									
							
										
						succes met de problemen maar dat kan nooit heel veel zijn.
groeten loentje
- Smartie
- E21 VIP 
- Posts: 1210
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
 323i '78 wip
- Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Klopt inderdaad, mooie auto en goed gebouwd, paar kleine dingen voor de APK. Allemaal door het stil staan.
 
   
   
 
APK!
Lichtbeeld linksvoor slecht en toch lekkage op het stuurhuis.
De stallngsbandjes waren voor de apk goed genoeg en een schokdemper schijnt alleen op lekkage gecontroleerd te worden. Rare regels in Nederland.
Vandaag 100 km gereden, slecht weer, maar alles werkt.
Zit nu een injectie reiniger in om de oude benzine aanslag er uit te spoelen. Hopelijk werkt dat.
			
			
									
							
										
						 
   
   
 APK!
Lichtbeeld linksvoor slecht en toch lekkage op het stuurhuis.
De stallngsbandjes waren voor de apk goed genoeg en een schokdemper schijnt alleen op lekkage gecontroleerd te worden. Rare regels in Nederland.
Vandaag 100 km gereden, slecht weer, maar alles werkt.
Zit nu een injectie reiniger in om de oude benzine aanslag er uit te spoelen. Hopelijk werkt dat.
- Smartie
- E21 VIP 
- Posts: 1210
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
 323i '78 wip
- Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Ja zeker. Helaas een week te laat maar dit weekend kon ik toch niet mee rijden. 
Nu voor de lente elke mooie dag een stukje rijden.
Zaterdag of zondag beginnen.
Dan op de brug en alles nalopen.
			
			
									
							
										
						Nu voor de lente elke mooie dag een stukje rijden.
Zaterdag of zondag beginnen.
Dan op de brug en alles nalopen.
- Smartie
- E21 VIP 
- Posts: 1210
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
 323i '78 wip
- Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Klinkt goed, geloof dat ik je nummer nog had.
Ben zeer benieuwd waar de verschillen zitten tussen deze zusjes.
			
			
									
							
										
						Ben zeer benieuwd waar de verschillen zitten tussen deze zusjes.
- Smartie
- E21 VIP 
- Posts: 1210
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
 323i '78 wip
- Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin

Zwarte velgen...
Direct een andere auto.
Wel de juiste velgen 7jX15 et13
Vredestein Sportrac 5 195/50 nog goed 6 mm
Velgen spuiten we dus nog lang niet helaas
Rijd direct beter alleen vallen nu de slappe dempers op.
Koude start wordt al beter, wel vanuit de schuur niet vanuit de kou buiten. Temperatuur van de koelvloeistof gaat mooi, ventilator slaat aan op 3/4 tot 1/2 dan weleer uit. Lampen blijven het allemaal mooi doen.
Wel brand er nu een waarschuwingslampje voor de remmen. Voor zit de stekker er netjes op, achter niet maar daar kan ik geen verbinding vinden op het blokje.
- uwbuurman
- E21 VIP 
- Posts: 19149
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1978 Martin
Martin, die velgen zou ik desnoods met een knikkerbus grijs blaffen, maar dit vind ik niet lekker staan. Nou is het jouw auto, niet de mijne hahahaha, dus who cares wat ik vind....
Goed je weer eens gesproken te hebben!!!
			
			
									
							
										
						Goed je weer eens gesproken te hebben!!!
- Smartie
- E21 VIP 
- Posts: 1210
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
 323i '78 wip
- Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Helemaal mee eens, dat zwart 
			
			
									
							
										
						
- Smartie
- E21 VIP 
- Posts: 1210
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
 323i '78 wip
- Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Stuurhuis is bij Rini en is waarschijnlijk nog te redden.
Diff is er onderweg en gaat uit elkaar. Foto’s volgen.
Zwarte velgen worden netjes zilver gemaakt.
Staat nu op 13 inch, gelijk een schattig autootje
			
			
									
							
										
						Diff is er onderweg en gaat uit elkaar. Foto’s volgen.
Zwarte velgen worden netjes zilver gemaakt.
Staat nu op 13 inch, gelijk een schattig autootje
- bmw e12 e21
- E21 VIP 
- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i 1978 Martin
Klopt, ik doe al mijn velgen zelf. 1K zilverspray en 2K vernis erover.uwbuurman wrote: Wed Oct 31, 2018 8:58 pm Martin, die velgen zou ik desnoods met een knikkerbus grijs blaffen, maar dit vind ik niet lekker staan. Nou is het jouw auto, niet de mijne hahahaha, dus who cares wat ik vind....
Goed je weer eens gesproken te hebben!!!
Allemaal in ´´knikkerbus´´ te krijgen.
En een proffesioneel resultaat. Al zeg ik het zelf.

grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
			
						BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Smartie
- E21 VIP 
- Posts: 1210
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
 323i '78 wip
- Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Velgen laat ik helaas spuiten, knikkeren kan ik, maar uit de hand met een busje verf... grafitti
Diff is uit elkaar. Ingaande lager slijtage, niks geks.

Links of rechts is te warm geweest, blauwe rand op de lagers.

Alles los gehaald, leuk om te doen.
Morgen schoonmaken en onderdelen bestellen.
			
			
									
							
										
						Diff is uit elkaar. Ingaande lager slijtage, niks geks.

Links of rechts is te warm geweest, blauwe rand op de lagers.

Alles los gehaald, leuk om te doen.
Morgen schoonmaken en onderdelen bestellen.



 
   
   
  
