Page 5 of 18

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Thu Oct 17, 2013 5:32 pm
by dirk van raalte
1 kant van de auto is klaar en de andere kant wordt volgende week afgemaakt, vooral de krikpunten bleken slecht maar dat is nu gelukkig verleden tijd.

Helaas stapte ik net in de auto en als ik de lichten aanzet begint de zoemer te zoemen, ook als de deuren gesloten zijn! Ik denk dat het probleem in de schakelaar zit welke moet zien of de deur open of gesloten is. Dit probleem is ineens ontstaan toen ik terug reed van mijn stage. Heeft iemand hier een oplossing of ervaring met dit probleem?

Gr.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Thu Oct 17, 2013 5:41 pm
by Jeroen
Klinkt als draadje van de lichtzoemer los

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Thu Oct 17, 2013 5:45 pm
by dirk van raalte
Ik heb de bak onder het stuur even losgeschroefd en er zaten 2 aansluitingen aan de zoemer welke aangesloten waren, ook zat er een losse aan het massa punt van de zoemer welke volgens mij dient om te gaan zoemen bij de parkeer verlichting aan de rechterkant aangezien hij links wel zoemt met deze aan en rechts niet als de deur open staat. Deze kabel heeft tot dan toe ook gewoon los gezeten. (Heb ik gezien toen ik de bak er een maand geleden onder vandaan had) Heeft iemand toevallig een elektrisch schema bij de hand waar ik de draden mee kan nalopen?

Gr.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Thu Oct 17, 2013 6:00 pm
by dirk van raalte
Het probleem is inmiddels gevonden en opgelost, na het demonteren en schoonmaken van de schakelaar in de deur werkt hij weer als vanouds.

Hier ook nog een foto van de opgeknapte dorpel, de rechterkant ziet er over een klein weekje net zo uit. :D

Image

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Fri Oct 25, 2013 3:45 pm
by dirk van raalte
Nou we zijn weer even verder, en sinds gister avond blijft het toerental op 1500 toeren hangen koud en/of warm. Nu heb ik er een paar nieuwe bougies in gedaan, contactpunten schoongemaakt, olie gepeild, op valse lucht gecontroleerd en de carburateur met WD-40 ingespoten maar dat werkt allemaal niet.
ik denk dat de elektronische choke die blijft hangen maar is er een manier dat ik dit kan controleren? als ik het luchtfilter deksel los heb dan kan ik met de hand de klep in de carburateur een beetje dicht drukken en dan gaat de motor ook langzamer lopen totdat hij smoort, hoort er speling op deze klep te zitten? En warm of koud staat deze in de zelfde stand volgens mij en dat lijkt mij ook niet helemaal juist.

Gr.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Sat Oct 26, 2013 2:58 am
by Peter V.
Als je een vraagbaak heb staat er precies in hoe je de carburateur kan controleren. De klep bovenin hoort koud gesloten te staan en warm geopend. Een lichte speling is normaal. Niet als een gek op gaan duwen want dan verbuig je e.e.a. intern.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Sat Oct 26, 2013 11:28 am
by Jeroen
En die dorpel is weer netjes en kan er weer even tegen, lekkah!

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Sat Oct 26, 2013 6:58 pm
by dirk van raalte
@ Peter V.

Ik heb via via waarschijnlijk een vraagbaak weten te bemachtigen, hopelijk heb ik hem maandag.

@ Jeroen

Dat dan weer wel ja! :)

Overigens als ik de schroef op het membraan indruk zodat er meer benzine wordt ingespoten in de carburateur loopt de motor wel mooi rustig stationair, duid dit op een verkeerd afgestelde choke? (Dat deze te ver openstaat en daarom te veel lucht krijg)

gr.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Sat Oct 26, 2013 9:05 pm
by Peter V.
Welke schroef bedoel je? Maak er eens een foto van dan kan ik je misschien helpen.

Hoe is je basisafstelling eigenlijk (CO waarde)?.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Thu Oct 31, 2013 2:13 pm
by dirk van raalte
Nou het probleem is gelukkig opgelost, het bleek een gescheurd slangetje te zijn welke vanaf het acceleratie membraan loopt.
Gelukkig heeft het me uiteindelijk niets gekost om dit te maken wat betekend dat er wat geld over is gebleven voor wat anders.

Althans dat was het geval tot vanochtend, maandag heb ik deze velgjes hopelijk in huis.
Ik ga ze eerst laten stralen en daarna laat ik ze misschien poedercoaten maar dat weet ik nog niet zeker.
Nu zoek ik eigenlijk nog een mooie maat banden welke hieromheen passen, zelf zat ik aan 185/60/13 te denken.
Ik zoek eigenlijk een band met een wat minder hoge wang maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Image

Gr.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Thu Oct 31, 2013 3:36 pm
by Peter V.
Je weet ook dat dan je snelheidsmeter niet klopt omdat 185/70-13 de standaard maat is.
Wellicht had je dan beter naar een 14 of 15 inch wiel moeten zoeken. Dan heb je minder bandhoogte immers.

Gelukkig is het probleem nu opgelost.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Thu Oct 31, 2013 5:44 pm
by RickR
Zo, das een mooie set velgen! Haha, ze liggen al klaar voor vertrek ;)

Groeten Rick

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Fri Nov 01, 2013 9:12 am
by dirk van raalte
@ Peter V.

Daar heb je inderdaad gelijk in, de teller wijkt nu trouwens ook al af 60=55 echte. Dus met kleine banden zal 60--> 65 echte zijn ongeveer denk ik.

@ RickR

ja inderdaad, waar zouden die nou vandaan komen? Kan bijna niet wachten haha.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Mon Nov 04, 2013 9:16 pm
by Niek
He Dirk als je die spacers nog wil hebben kan jeje ff melden bij Marcel (waar mijn auto staat)
Ik ben er aankomende tijd niet. Ze liggen in mn auto.

Mooie velgjes. 13 inch staat toch wel mooi onder de e21.

Re: Bmw e21 5 bak.

Posted: Tue Nov 05, 2013 2:07 pm
by dirk van raalte
Hoi Niek, opzich wil ik ze wel hebben het enige probleem is dat dit mij afgeraden is door André. (Banden/wiel expert bij Brezan)
Volgens hem blijft er te weinig over van de centreerring omdat deze 5.7 mm is uit mijn hoofd. Dan zou er 0.7 mm overblijven om de wielen op te centreren.

Gr,

Dirk