Page 5 of 40
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Sat Jul 19, 2014 6:41 pm
by Daniel
Wat heb ik vandaag gedaan
Gisteren een complete voor wielophanging E46 opgepikt die ik mag lenen om het voorste subframe volledig te kunnen passen.
Zodra voor goed komt kunnen we achter ook pas maken.
De mal-steun linksvoor was krosti-krokant
Natuurlijk bekend dat deze steunen aangezien worden voor "krik-steun" wat helaas er voor zorgt dat alle jaren '70 '80 modellen daar gaan roesten/rotten.
Ik laat 'm straks weg zoals wel meer aan de auto straks
Klein stukje eruit gesneden
Stukje op de zijkant zit er alweer in, nu de rest van de vorm er weer fatsoenlijk in zien te krijgen
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Sun Jul 20, 2014 9:22 pm
by Jeroen
Lekker bezig!
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Sun Jul 20, 2014 9:52 pm
by uwbuurman
Mooi werk inderdaad! Die mal steunen rotten niet door verkeerd gebruik, maar door de stomme constructie van BMW... Die twee ribbeltjes aan de voorzijde zorgen voor afwatering, van het water dat boven de steun, onder het al krommende deel van de vloer komt. Maar 1 keer wat zand dat blijft hangen en het wordt nooit weer droog. Om maar niets te zeggen over pekel etc. Maar hoe dan ook, lekker bezig!!!
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Tue Jul 22, 2014 10:30 pm
by Daniel
en weer dicht gelukkig!

Re: Daniëls E21 Project
Posted: Tue Jul 22, 2014 10:31 pm
by uwbuurman
Dicht is het!
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Fri Jul 25, 2014 8:32 pm
by Daniel
Deze "rotte"plek is een bekende bij de E21, volgens mij
Alleen wil ik graag weten waar/waardoor deze meestal ontstaan
dan kan ik misschien actie ondernemen

Re: Daniëls E21 Project
Posted: Fri Jul 25, 2014 8:46 pm
by uwbuurman
Dat komt door de veerpootschaal die aan de onderzijde van de wielbak zit. Daar zit ruimte tussen. Bovenop, onder de hoedenplank dus, en onder in de wielkast, zitten tweee gaan, met afdekdopjes. Daar kun je de holle ruimte helemaal vol blubberen met beschermende rotzooi zoals dinitrol.
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Fri Jul 25, 2014 8:50 pm
by uwbuurman
Hier zie je dat onder mijn auto, in de nieuwe wielbak.
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Fri Jul 25, 2014 8:59 pm
by Daniel
Cheers!!
Dan weet ik waar ik morgen op moet gaan letten zodra ik de wielkuipen schoon ga maken
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Fri Jul 25, 2014 9:43 pm
by uwbuurman
Ha, mijn topic is echt een leuke handleiding voor plaat werk herstel geworden, zo onderhand...
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Fri Jul 25, 2014 10:09 pm
by Jeroen
Echt wel, de E21 restauratiebijbel!
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Sat Jul 26, 2014 7:22 pm
by Daniel
Toen ik eenmaal bezig was toch maar even doorgezet en de hele binnenkant schoongemaakt. Veel oud op gedroogd tectyl wat hier en daar al flink aan het afbladeren was zonder dat er roest onderzat.
Binnenkort de auto maar op grote as-steunen zetten zodat ik meer van de bodem kan schoonmaken want er zit een hoop modder en oude tectyl.
Lijkt inmiddels meer op een restauratie dan een modificatie project.....

Re: Daniëls E21 Project
Posted: Sat Jul 26, 2014 7:37 pm
by uwbuurman
Nee hoor, deze is lekker fris

echt waar, ik zie wel wat plekjes, maar dit lijkt me een hele harde auto, een pracht basis!
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Sat Jul 26, 2014 8:17 pm
by Daniel

Jij kan het weten volgens mij
Hier en daar moet ik zeker nog even aan het stralen om de roest er uit te krijgen
Hoe heb jij die bodem zo mooi schoon gekregen??
Re: Daniëls E21 Project
Posted: Sat Jul 26, 2014 9:59 pm
by uwbuurman
Net iets te stompe houtbeitel van 12 mm breed, en dan domweg krabben. De dikke hoeken en kitranden, daar helpt de verfbrander bij, zo'n föhn. Maar op de plamuur heb ik gewoon de brander gezet, de hardsoldeervlam.