Even weer een update na een paar maanden niets
3 maanden geleden begon de middendemper steeds meer kabaal te maken en het geluid werd steeds "sportiever". Tot dat ik te lang had gewacht en er helemaal geen demping meer was

Een korte inspectie onder de auto wees al uit dat de voorpijp compleet doorgerot was en vóór de demper afgeknapt was. Tweedehands een andere voorpijp gescoord en een nieuwe middendemper van het merk Walker voor +- 60 euro. Nieuwe beugels en pakkingen besteld via de dealert en daarna samen met mijn monteur vervangen.
Ondertussen ging de temperatuur buiten steeds verder omlaag en werd het starten van de auto steeds moeilijker. Ook begon hij steeds vaker even de schokken als er meer gas werd gegeven. Het was nu echt tijd om de accumulator te vervangen. Hier keek ik flink tegen op aangezien de dealer 209 euro vroeg. Tevens werd door mijn monteur geadviseerd ook meteen de brandstofpomp en -filter te vervangen. Volgens de ekt kostte een pomp ook rond de 200 euro en dat was geen leuk nieuws.. Al zoekende op het internet kwam ik op de site
http://www.autoonderdelenwinkel.nu .
Hier werd een accumulator aangeboden voor 153 euro!! Dat klonk een stuk beter als de dealer mij aangaf. Gelijk maar gekeken wat een pomp koste van BOSCH.... 110 euro!!! Ik begon te twijfelen of de website wel betrouwbaar was. Ik heb gebeld en gevraagd naar de levertijd. De artikelen waren op voorraad en konden, mits voor half 6 besteld én betaald, de volgende dag geleverd worden. Aangezien ik op mijn werk was en niet direct kon betalen heb ik diezelfde avond, na nog wat leeswerk over recensies en klantenervaringen, de onderdelen besteld. De volgende avond kreeg ik inderdaad een track and trace code van DHL. Toen ik deze controleerde zag ik dat de onderdelen helemaal uit Italië kwamen. De volgende middag werd het netjes op afgesproken adres geleverd. Zeer prettige ervaring mee gehad, zoals ook andere mensen beweerden in hun recensies.
Vandaag de onderdelen gemonteerd en tevens de rubberen slangetjes vernieuwd. Na een paar keer de pomp te laten draaien sloeg hij dan ineens aan. De terugweg naar huis reed hij direct veel beter en reageerde goed op het gas geven. Voldoende druk is er nu dus op het brandstofsysteem!!
Uiteraard ook wat foto's
Voor:
Nieuwe pomp en accumulator
Alles vervangen!
Nu kan hij met een gerust hart voor een paar maanden de garage in! In die maanden wil ik het targa dak impregneren en de hemeltje opnieuw lijmen omdat dat los begint te laten.