Page 5 of 17

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sat Jul 11, 2015 10:27 pm
by 323baur
Is die doos alleen tegen de vlekken...of komen daar ook nog spullen vandaan?

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sat Jul 11, 2015 10:40 pm
by krijn98
die doos heeft onder drie motorblokken gelegen die aan het uit lekken waren dus vandaar de vlekken( lag niet onder de auto, daar lag een schoon stuk karton onder)

laten we maar zeggen dat het eenmalig was dat ik daar besteld heb.........het verzenden ging overigens wel goed en dat was ook op tijd binnen.
ik betaal vandaag de dag liever een beetje meer bij de dealer en dan fiets ik zelf wel die 16km op de fiets(alleen heen)

dit was trouwens een soort dikke papieren pakking, achteraf kon ik net zo goed zelf de pakking maken.
die van bmw is van kurk(velen malen beter)

mvg Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Jul 16, 2015 8:32 pm
by krijn98
ik zal als eerste met het goede nieuw komen:

de versnellingsbak zit erin, en hoe?
de bak paste niet via de onderkant zoals we dat bij de e30 van mijn broer deden, dus de motor er maar weer uit.
een maar de motor eruit de bak er aan gedaan, aangezien bij de motorlift we het kantel mechanisme waren vergeten mee te nemen hadden we maar een stuk klimtouw gepakt ( sterk, dun, en je kan de motor makkelijk verschuiven ).


het slechte nieuws:

het motorblokje lekt nu aan alle kanten, morgen maar eens bellen naar het bedrijf maar dat ter zijde.
ik ga nu alles bij de dealer bestellen, maakt mij dan niet uit dan het een half jaar langer duurt. weet ik tenminste dat het een (beetje) betere kwaliteit is.

(nu komt het geen waar het echt om gaat)

ik heb vandaag bijna alle kabels en aansluitingen aan gesloten ( ik was er maar voor de helft bij toen die kabelboom eruit ging, mist naar mijn mening het overige).
zo net was het dan zo ver (hoop je dan tenminste) draai ik het contact om, doet de startmotor het. haal ik de sleutels eruit dan blijft de startmotor lopen.
dus ik denk: de kabels van de startmotor zitten fout' ik even die kabels verwisselen. het zelfde probleem, zou iemand een oplossing weten voor dit probleem?
dan hoor ik het graag.

zo staat de auto er nu bij ( als iemand denkt dat er een kabel fout zit dan hoor ik het graag).

Image
Image

een paar foto's van de bekabeling ( moet ik nog een keer goed in orde maken ).

Image
kabelboom hoort anders
Image
Image

zit overigens geen originele carburateur op ( ik denk ik zeg het maar ), maar een weber die nog aan gepast moet worden.


mvg Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Jul 16, 2015 10:31 pm
by bmw e12 e21
Das wel vervelend met die lekkages...
Ik gebruik altijd wat sealpasta bij het plaatsen van nieuwe pakkingen.
De 323i motor heb ik met DIRKO in combinatie met de pakkingen geseald.
http://www.kmx24.de/artikel.php?id=4058

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Jul 16, 2015 10:32 pm
by Peter V.
Kabels zou ik moeten bekijken maar de vacuumslang zit verkeerd.

Jij heb een ontsteking met een enkele aansluiting, oftewel alleen vervroeging. Wat ik zie is dat je de slang via het thermoventiel laat gaan, deze is alleen voor verlating omdat ze de doorgang afsluit zodra ze op temperatuur is.

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Jul 16, 2015 11:24 pm
by krijn98
Oke, dus als ik het goed begrijp hoort de korte vacuüm slang er niet en moet de lange op de aansluiting van de carburateur. Ik neem niet aan dat dit te maken heeft met mijn grootste probleem op dit moment.

Mvg Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Fri Jul 17, 2015 7:23 pm
by Peter V.
Nee, heeft niets te maken met je probleem maar dat viel mij het eerste op.

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Fri Jul 17, 2015 9:01 pm
by 323baur
Heb je nou een lucht aanvoer slang als koelwater slang gebruikt?

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sat Jul 18, 2015 2:19 pm
by krijn98
Hahaha volgens mij niet

Mvg Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sun Jul 19, 2015 12:48 pm
by Jeroen
Nee da's een universele kvs slang, had Sven ook op de Alpina. Lijkt idd op een old school luchtslang maar dat is 't niet.

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Wed Jul 29, 2015 9:23 pm
by krijn98
update (je)

start motor in de revisie gehad. alles was goed, dus van de week maar eens kijken wat er dan aan de hand is.

verder nog wat foto's :

Image

Image

Image

zal van de week meer kunnen doen aan de auto ivm vroege dienst.

ik heb gezien dat de type2(zwarte auto) 3 nummers heeft:
chassis nummer
onder het dashboard
recht tegenover het chassis nummer

type1 (beige auto) 1 nummer:
chassis nummer

klopt dit?


Mvg. Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Wed Jul 29, 2015 10:52 pm
by uwbuurman
Ja, klopt.

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Jul 30, 2015 9:36 am
by loentje
onder het dashboard? Waar dan?

groeten loentje

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Jul 30, 2015 10:30 am
by Peter V.
Bij type 2 zou bij sommige op de dwarsbalk waar het dashboard zit ook het chassisnummer ingeslagen zijn (zo heb ik het altijd begrepen)

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Jul 30, 2015 11:35 am
by Jeroen
Op die dwarsbalk zit dan een plaatje, soort ponsplaatje, met twee popnagels vast. Op dat plaatje staan weer de optiecodes en chassisnr. Dat zou dus overeen moeten komen met het chassisnr rechtsvoor. Het nummer linksvoor wijkt af en bij mijn weten zijn er geen bestanden beschikbaar om die te linken aan een zeker chassisnr.

Bepaalde modellen, we hebben ze al gezien uit B en uit CH meen ik, hebben ook in de kofferbak een chassisnr plaatje langs de opstaande rand links op de bodem. Vroege Zwitsers hebben ook een Zwitsers plaatje rechtsvoor met het chassisnr, en de allervroegste NL exemplaren (nog zonder het 17-cijferige universele chassisnr) hadden soms ook zoiets, helemaal linksboven op de foto:

Image

Dat hoorde bij:

Image