Peter's knutselhoek.

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29967
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Jeroen »

Eens, maar de gloeibougies zijn een no brainer, als er nu al 4 gaar zijn dan zitten de andere 2 er ook aan te komen dus daar moet je gewoon 6 nieuwe hebben, hoe dan ook.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Peter's knutselhoek.

Post by bmw e12 e21 »

The carb specialist solves it all! :thumbsup

Fijn dat je een betrouwbare verkoper hebt die het onder garantie oplost zonder er problemen te maken! :thumbsup
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12124
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

bmw e12 e21 wrote:The carb specialist solves it all! :thumbsup

Fijn dat je een betrouwbare verkoper hebt die het onder garantie oplost zonder er problemen te maken! :thumbsup
Eerst maar even afwachten of de verkopende garage ook deze tweede reparatie gaat betalen.

@Jeroen, Volgens mij had Jacob geen losse brandstoffilter geplaatst.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29967
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Jeroen »

Peter V. wrote:@Jeroen, Volgens mij had Jacob geen losse brandstoffilter geplaatst.
Volgens mij zitten die ook niet standaard op de carburateurmodellen maar is dan wel zo slim... zou Jakob hier meekijken? :wink: voor niet meer dan een paar euro heb je er een

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by 323baur »

He ik die wervelkleppjes ook in mijn x5? (2004)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19149
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter's knutselhoek.

Post by uwbuurman »

Hmmm, ik het bij de e91 nooit nagedacht over die dingen... is inmiddels ook dik 250k km en bijna 11 jaar oud...

Is dat veel werk?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12124
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

323baur wrote:He ik die wervelkleppjes ook in mijn x5? (2004)
Ik denk zelfs dat jij de metalen nog heb. Wellicht is er al e.e.a. gedaan natuurlijk.

Heel internet en youtube staat er vol mee. Voor de E60 valt het wel mee. Beetje gezond verstand en dan is het zo gebeurt. Wel zorgen dat je de vacuumgestuurde klep gewoon aangesloten houdt, dat voorkomt dat je een motorstoring krijgt. Kun je gelijk het inlaatspruitstuk en EGRklep reinigen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jakob E21
Upcoming E21 fanatic
Posts: 62
Joined: Sun Apr 10, 2016 2:24 pm
My E21(s): '83 NL 315
Location: Houten

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Jakob E21 »

Jeroen wrote:
Peter V. wrote:@Jeroen, Volgens mij had Jacob geen losse brandstoffilter geplaatst.
Volgens mij zitten die ook niet standaard op de carburateurmodellen maar is dan wel zo slim... zou Jakob hier meekijken? :wink: voor niet meer dan een paar euro heb je er een
Stiekem wel. Zit er bij mij wel tussen! Zat er toen ik hem kocht. Is doorzichtig, dus daar kan ik ook mooi in zien of er wel brandstof wordt opgepompt :)

Zal in m'n eigen topic even uitgebreid reageren op onze maestro Peter, die ik weer dankbaar ben.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12124
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

Gisteren gelukkig een reservewiel/krikset voor de E60 kunnen bemachtigen. Aangezien die van mij standaard geleverd is met zo'n purschuimset wilde ik toch eigenlijk een gewone krik hebben.

Mijn collega heeft een E61 en die wordt aankomende vrijdag ingeruild. Dus alles even kunnen wisselen.

Als je weet hoe weinig deze leverbaar zijn tweedehands (soms voor achterlijke prijzen) ben ik hier zeer tevreden mee.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29967
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Jeroen »

Oh ja reservewiel. Heb ik ook niet geloof ik, maar met een halve elecktronicawinkel in de kofferbak ook geen plaats meer voor. Ik zet m'n geld maar op de ANWB haha.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12124
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

En jawel ook de gloeibougies worden onder garantie vervangen. Het is alleen jammer dat hun dit graag vanwege de kosten zelf willen doen.
Oftewel ik moet hiervoor op en neer naar Oosterwolde. Uiteraard hun goed recht maar toch wel wat omslachtig.

Maar even bevestiging gevraagd dat het wel gaat om alle zes de gloeipitten en dat de regeleenheid ook vervangen wordt.
Als laatste even aangehaald dat we samen de wervelkleppen inspecteren en gevraagd wat hun standpunt is mochten deze in twijfelachtige staat zijn.

Ik ben benieuwd naar hun reactie hierop.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12124
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

Zo net een iets geïrriteerde Fries aan de telefoon gehad...

Gelijk de vraag gekregen of ik bewust een slecht scenario schrijf omtrent onze BMW om hun op kosten te jagen.
Uiteraard dit ontkent maar hem wel even met klem gezegd dat als zou blijken dat het inlaatspruitstuk slijtage heeft aan de wervelkleppen deze niet zomaar terug gemonteerd kan worden.

Conclusie is geworden dat hij aangeeft dat zijn monteurs niet voldoende expertise hebben om aan een BMW te sleutelen en dat ik de volledige reparatie bij de BMW dealer in Breda mag laten doen.
Deze beste man is niet lekker aan zijn vrijdag begonnen denk ik.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
bremboap
E21 Mad
Posts: 2280
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:43 pm
Location: Amersfoort

Re: Peter's knutselhoek.

Post by bremboap »

Een black out Friday voor deze man
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29967
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Jeroen »

Tsja moet je een auto maar even (laten) uitlezen voordat je 'm verkoopt. Vind dat dat wel normaal gebruik moet zijn als je als dealerbedrijf wat te koop aanbiedt. Lekker hoog van de toren blazen en vervolgens je werk niet doen, de groeten.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12124
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

Jeroen wrote:Tsja moet je een auto maar even (laten) uitlezen voordat je 'm verkoopt. Vind dat dat wel normaal gebruik moet zijn als je als dealerbedrijf wat te koop aanbiedt. Lekker hoog van de toren blazen en vervolgens je werk niet doen, de groeten.
Het typische is dat hij op de afleverfactuur aangeeft dat de auto uitgelezen en foutloos is. Blijkt dat deze gegevens niet door iedereen zomaar uit te lezen is maar alleen via de "speciale apparatuur" van BMW zelf.

Ik had zelf ook al zo'n standaard apparaat erop gehad en deze gaf geen foutcodes. Zelfs nu niet. Ach, het maakt me niet uit zolang alles maar geregeld wordt.

14 december staat ze weer bij Renova.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply