Page 5 of 31

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Tue Dec 01, 2020 6:38 pm
by Smartie
Top en wel zo makkelijk

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Tue Dec 01, 2020 9:23 pm
by Jeroen
Volgens mij is dat idd een volgnummer Rob

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Tue Dec 01, 2020 9:46 pm
by uwbuurman
Maar betekent dat dan dat BMW voor elke auto 10 sleutels maakt? En dan op voorraad houdt in de hoop dat iemand 9 sleutels verkloot en telkens bij de dealer een nieuwe bestelt?

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Tue Dec 01, 2020 10:00 pm
by Jeroen
nope, maar als een nieuwe wordt aangemaakt door te bestellen op code dan wordt deze wel met volgnr geregistreerd. Op de iets meer recente modellen dan, ik denk vanaf ca E36-E39.

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Tue Dec 01, 2020 10:45 pm
by uwbuurman
Maar dan is onderstaande dus niet het geval en kun je rustig doorbestellen? Ze maken ze toch op bestelling?
BertjeConti wrote: Tue Dec 01, 2020 6:33 pm Op het zakje staat "schluessel nr 7", de zevende die bmw uitgeleverd heeft op mijn VIN, nog 3 en dan zijn ze op. (Of zouden ze random een vrij nummer kiezen?)

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Wed Dec 02, 2020 12:22 am
by BertjeConti
@Koos, even terug bladeren, daar heb ik het precies uitgelegd.
In de EWS worden bij fabricage 10 codes geprogrammeerd, zodat hij vol is. 4 sleutels worden uitgeleverd bij de auto, de 6 overige codes worden opgeslagen in de database bij BMW Duitsland.
Bestel je een sleutel, dan wordt er een code van jouw VIN uit de database gehaald. In een EWS kun je alleen sleutelcodes blokkeren, niet aanpassen.
Zijn alle 10 de codes (sleutels) opgebruikt, dan moet je een nieuwe EWS.

Snappie?

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Wed Dec 02, 2020 7:39 am
by Thegs
BertjeConti wrote: Wed Dec 02, 2020 12:22 amdan moet je een nieuwe EWS.
Daarvoor hoeven sommige mensen de sleutels niet eens kwijt te raken :bag

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Wed Dec 02, 2020 7:40 am
by uwbuurman
BertjeConti wrote: Wed Dec 02, 2020 12:22 am Snappie?
Check!

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Wed Dec 02, 2020 7:40 am
by uwbuurman
Thegs wrote: Wed Dec 02, 2020 7:39 am
BertjeConti wrote: Wed Dec 02, 2020 12:22 amdan moet je een nieuwe EWS.
Daarvoor hoeven sommige mensen de sleutels niet eens kwijt te raken :bag
:popcorn

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Wed Dec 02, 2020 8:20 am
by 323baur
:wtf
Thegs wrote: Wed Dec 02, 2020 7:39 am
BertjeConti wrote: Wed Dec 02, 2020 12:22 amdan moet je een nieuwe EWS.
Daarvoor hoeven sommige mensen de sleutels niet eens kwijt te raken :bag

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Sat Dec 12, 2020 3:03 pm
by BertjeConti
Klaar met "autodoc"

Bijna 2 weken zitten wachten op een ruitensproeier pompje en rubbertje (en nog wat ander spul), alles was op voorraad, maar toch hebben ze 12 dagen nodig van bestelling tot levering op de mat, veel te lang naar mijn mening.

Maar goed, vandaag maar snel de ruitenwas pomp even inbouwen dacht ik.

Helaas, ondanks dat de oude en nieuwe pomp optisch wel hetzelfde lijken, zit er toch een significant verschil in, en dat met de "Dit product past op uw BMW 5 Touring (E39) 523 i" opmerking bij het product :protest :protest
Ik had zelfs bewust de "low budged" onbekende merken pompjes niet gekozen, maar één van de duurste, een Hella.

ze lijken toch uitwisselbaar:
Image

maar de stekker aansluiting is totaal anders, de oude pomp en stekker hebben ronde pennen, de nieuwe platte pennen:
Image

Ik had echt geen zin om deze nu terug te gaan sturen, en dan het risico weer een foute te krijgen, en nu in de winter wil je gewoon een werkende ruitensproeier. De stekker in de auto afknippen en andere stekkertjes aanknijpen zou het makkelijkste zijn, maar dat heb ik niet gedaan.
Daarvoor in de plaats de oude pomp open gezaagd en draden aan de stekker gesoldeerd, en die op de nieuwe pomp met platte schuifklemmen aangesloten.
Dit werkt voor nu, en nu kan ik rustig op zoek naar de juiste pomp.
Petra kan weer veilig naar haar werk.

Image


Dat de oude ruitensproeier bij de laatste APK nog gewerkt heeft betwijfel ik ten zeerste bij het aanzien van het binnenwerk:
Image

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Sat Dec 12, 2020 3:30 pm
by uwbuurman
Zo, die is knap rot, zeg!!
@autodoc, ik snap je. Ik heb ook vaak gezeik, dat ze ineens merken wisselen zonder overleg oid. Maar ze zijn veruit het goedkoopste, dus ik bestel wel 2 maand van te voren. Maar dat die lui het niet meer onder controle hebben, lijkt wel het geval te zijn.

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Sat Dec 12, 2020 10:47 pm
by Peter V.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met verkeerde producten of andere merken dan verzocht.
Inderdaad de levertijd is echt erg maar een misterauto heeft ook zo'n probleem. Zeer op tijd bestellen inderdaad.

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Sat Dec 12, 2020 11:20 pm
by BertjeConti
Leebmann24, misterauto (valt toch ook onder het autodoc imperium?) en autodoc, allemaal erg traag.

Niet erg als je iets nodig hebt voor je oldie die toch maar in de garaasj staat en het niet op een paar weekjes komt.

Als ik nog eens iets snel wil hebben, en geen verrassingen wil, dan bestel ik wel bij de dealer.

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Posted: Sun Dec 13, 2020 1:06 am
by Jeroen
De lange levertijden zijn een gegeven bij Autodoc, ik reken standaard met 14 dagen, verder hebben ze mij tot nu toe eigenlijk altijd geleverd wat ik besteld heb. Maar met dat bestellen doe ik zelf meer voorwerk. Ik zorg dat ik eerst zeker weet welk BMW nr ik wil hebben (bijv via ETK of bmwfans.info) en zorg dat ik zeker weet dat het OEM nummer een match is met het aangeboden product, want er worden wel vaker meerdere varianten aangeboden. Dat is overigens zeker niet uniek voor Autodoc, bergen andere sites doen hetzelfde en de software van de plaatselijke Brezan trouwens ook.