Page 5 of 62

Posted: Fri Oct 17, 2008 11:34 pm
by Arnold D
Het profiel onder de voorruit is ook weer klaar.
Hij was niet alleen verrot, maar de hoeken waren ook al eens gerestaureerd.

Image

Het hele raamprofiel is verwijderd.
verder zag het er goed uit.
Image

Het donor profiel is geplaatst.
Image

Image

Image


Dit weekend ga ik proberen de rugleuning en de hoedenplank klaar te maken.

Foto's volgen.

Gr. Arnold

Posted: Sat Oct 18, 2008 9:46 am
by ac/dennis
Zo, dat ziet er weer netjes uit Arnold!

Keep up the good work 8)

Posted: Sat Oct 18, 2008 11:37 am
by loentje
ziet er idd erg goed uit, doe je dat allemaal buiten?


groeten loentje

Posted: Sat Oct 18, 2008 12:54 pm
by Arnold D
Ja Leon,

Dat doe ik allemaal buiten, maar wel onder een carport van 5 bij 5 meter.
Als je dan een uurtje over hebt, kun je nog even wat doen.

Gr. Arnold

Posted: Sat Oct 18, 2008 4:23 pm
by Peter V.
Knap werk hoor.

Hopelijk blijft voor jou de buitentemperatuur een beetje redelijk zodat je door kunt blijven gaan.

Gr Peter V.

Posted: Sat Oct 18, 2008 11:41 pm
by Arnold D
Weer even een update.

Lang leve de HIFI set, maar niet in de Alpina. :evil:

Image


Het profiel onder het achterraam is ook heeeel slecht.

Image


De boel een beetje stutten en alles eruit.

Image



Rugleuning en een ijzeren versie van de hoedenplank uit een sloper gehaald en gemonteerd.

Mike en peter, kijk wel even naar deze rugleuning bij jullie eigen auto,vooral het gedeelte boven de wielkuip. De eerste die daar geen scheuren heeft, moet ik nog tegenkomen. Zelfs een 315. :shock:

Ga achter denk ik toch een veerpoot brug plaatsen om de krachten op te vangen. Een die je niet hoeft te boren.

Image


Ook hier een nieuw profiel geplaatst, wel orgineel BMW plaatwerk.

Image

Er worden voorbereidingen getroffen om de auto op de zijkant te zetten, dan kan de bodem kaalgemaakt worden.


Meer foto's op; http://www.mijnalbum.nl/Album=PYNPRZDK

Gr. Arnold

Posted: Sun Oct 19, 2008 11:22 am
by Peter V.
Hoi Arnold,

Ziet er als gewoonlijk weer goed uit. Bedankt voor de tip van de achterleuning ( waar precies zou ik meestal die scheuren kunnen ontdekken?)

Je hebt het over wederom origineel BMW plaatwerk. Is dat allemaal nog verkrijgbaar via de dealer dan? Betaal je dan de hoofdprijs of valt dat erg mee?

Gr Peter.

Posted: Sun Oct 19, 2008 12:04 pm
by Arnold D
Bedankt Peter,

Ik heb dit profiel 1 a 2 jaar geleden al besteld. Weet niet meer bij wie ik dat besteld heb ,zou het na moeten kijken.

Ik ben voorstander van orgineel plaatwerk. Dat past bijna altijd.
Bij immitatie is dat maar afwachten en de nauwkeurigheid van de vouwranden en afwerking is niet om over naar huis te schrijven.

Het is een kwestie van wikken en wegen. Wat kan ik uit een sloper halen en wat moet je nieuw bestellen.
Is dat orginele plaatwerk nog te krijgen? Bij de dealer of bij W&N ?
W&N heeft een prijslijst en die is up to date. Bel dan de dealer voor een prijs. Vergeet de € 10,- verzendkosten van W&N er niet bij op te tellen.
Ik heb het toch vaak, dat de dealer goedkoper is dan W&N.

En het belangrijkste;
Heb eerst het nieuwe plaatwerk in handen voordat je het oude eruit haalt. :wink:

Posted: Sun Oct 19, 2008 12:11 pm
by Arnold D
Bedankt voor de tip van de achterleuning ( waar precies zou ik meestal die scheuren kunnen ontdekken?)
Peter,

In het stuk van de rugleuning wat op de wielkuip is gelast. Als het er zit, dan zie je wel. Het is een scheur van 5 tot 10 mm.

Gr. Arnold

Posted: Sun Oct 19, 2008 1:12 pm
by Peter V.
Kijk, toch nog wat geleerd op een zondagochtend.

Het spreekt natuurlijk vanzelf dat je je nieuwe onderdelen eerst in huis haalt voordat de slijptol komt maar toch de verleiding is vaak groot om gelijk stukken weg te slijpen.

Ik zal morgen eens kijken of de achterleuning bij mij ook is gescheurd. Ik moet nu eerst gaan werken (5-ploegen dienst) , de centen moeten ook binnen komen toch.

Gr Peter V

Posted: Sun Oct 19, 2008 4:03 pm
by loentje
Die scheur in de achterleuning zit er idd bijna altijd (tenminste bij alle slopers die ik tot nu toe gehad heb, behalve een 318i)

Ziet er trouwens wel erg goed uit allemaal, ik zou er bijna jaloers van worden. Heb je dat lassen zelf aangeleerd? Want dat is iets wat ik helaas nog niet kan.

Ik heb zo nog een 2000 touring staan die kaal moet en totaal gerestaureerd, maar eerst wil ik mijn 520/4 afmaken, deze moet lekker old school worden.

Afijn kortom, mocht ik er ngo een keer een e21 bijkopen dan wordt dit toch meteen een goede, want restauratieprojecten heb ik zat staan.


groeten loentje

Posted: Sun Oct 19, 2008 7:44 pm
by Arnold D
Dat lassen heb ik mijzelf aangeleerd, Leon.
Jaren geleden mee begonnen, wel eerst informatie ingewonnen bij gediplomeerde lassers.
Dan oefenen op oud blik.
Belangrijkste is de afstelling van het lasapparaat en schoon en zuiver metaal.

Gr. Arnold

Posted: Sun Oct 19, 2008 8:04 pm
by Wondermike
Zijn de aansluitingen van het zijpaneel achter en het achterraam frame op de naad gesoldeerd? Ik bedoel in de hoeken van de kofferbak.

ff je foto geleend :wink:
Image

Posted: Sun Oct 19, 2008 9:38 pm
by Arnold D
Die aansluitingen zijn gelast en daarna in model geslepen, met de Dremel, Mike.
Ik gebruik doorslijpschijven. Ik zet er niet 1 maar 2 schijven op het asje, dat slijpt geweldig goed. Dat werkt beter dan de dikkere schijven, die daar voor bedoelt zijn.

In de fabriek zijn die vreemde hoeken gesoldeerd om ze later niet af te hoeven werken, omdat dat beter vloeit, denk ik.

Posted: Mon Oct 20, 2008 9:07 pm
by Tomba
Ziet er allemaal fantastisch uit Arnold! Bijna niet te geloven hoe je het allemaal aanpak. Super!