Page 5 of 18
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Mon Jul 20, 2015 4:49 pm
by uwbuurman
Schuld is in mijn beleving bij de tegenpartij, maar ze reden beide achteruit het vak uit. Bumper is redelijk overleden. Ach, geen persoonlijke ongevallen, dat is mooi. Maar je hebt er geen donder aan, inderdaad.
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Mon Jul 20, 2015 9:08 pm
by 323baur
Fok. Er rust een vloek op deze auto..
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Mon Jul 20, 2015 9:09 pm
by BMWvision
Sommige mensen hebben gewoon geen geluk met auto's...

Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Mon Jul 20, 2015 10:52 pm
by uwbuurman
Nou, Ite, je kon best gelijk hebben.... Ik heb daarnet toch maar weer even gekeken, maar een passende vervanger kost me rond de 30k. Ik wacht nog wel een jaarte of twee...

Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Tue Jul 21, 2015 1:37 am
by Peter V.
Verdorie Koos. Inderdaad gelukkig alleen materiële schade. Tsja, de beruchte turbo's. Het hoort erbij zeggen ze.
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Tue Jul 21, 2015 9:19 am
by loentje
e39 is niet zo duur hoor Koos

Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Thu Jul 23, 2015 11:23 pm
by bmw e12 e21
Deze Heeft geen turbo en is en zaaaaligee reisgenoot.
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... rc=st%7cas
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Thu Jul 23, 2015 11:51 pm
by uwbuurman
E39 is met v8 een handelaarsauto. Met 6 cilinder benzine een auto voor zeer intelligente mensen. Ik val buiten beide categorieën. Hoewel een begeerlijke auto hou ik het bij 3 series voor dagelijks gebruik.
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Fri Jul 24, 2015 12:29 am
by Jeroen
lol
ik vind zelf de geknepen 2.5 van de x23i tekort schieten, en helemaal in de zwaardere E39 koets. Dan lijken de x28i en x30i echt minstens 2x zo snel te gaan, bij eenzelfde verbruik. Met meer koppel en meer vermogen.
Maar okee, hoeveel km's maakt die 320d? Kan dat nog wel uit als privé diesel? Of wil je eerst nog wat kosten maken voordat je 'm voor een appel en een ei aan mij verkoopt?

Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Fri Jul 24, 2015 7:40 am
by bmw e12 e21
De 523i heeft idd niet veel over. Als de wegenbelastingregels in Belgie waren zoals in NL zou ik nu wss met een 530i e39 rondrijden.
In Belgie gaat wegenbelasting omhoog met cilinderinhoud, niet met gewicht.
Tussen de 250000 en 300000km gaat ook vaak het dubbel massa vliegwiel van de bmw diesels naar de filistijnen.
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Fri Jul 24, 2015 7:54 am
by Jeroen
Zo is het overal wat.
Die tweemassa vliegwielen, dat blijf ik een bijna onbegrijpelijke issue vinden maar speelt net zo goed bij de M54 hoor
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Fri Jul 24, 2015 9:06 am
by bmw e12 e21
Klopt, jullie betalen ongeveer 20% meer voor een gemiddelde nieuwe wagen.
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Fri Jul 24, 2015 9:12 am
by 323baur
Sterker, alle diesels handgeschakeld zijn bij ons op de zaak aan de beurt rond de 200k, passat, mondeo, 407 maakt niks uit.
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Fri Jul 24, 2015 9:16 am
by Jeroen
bmw e12 e21 wrote:Klopt, jullie betalen ongeveer 20% meer voor een gemiddelde nieuwe wagen.
Ik denk dat we hier over de hele linie ruimer bestolen worden door die nietsnutten in het kader van het algemeen belang.
Om nog maar te zwijgen van de belastingen die geheven worden bij import van een auto uit een ander EU land. Wat nou één Europa?
Tijd voor bier!

Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Posted: Thu Nov 10, 2016 4:11 pm
by uwbuurman
Vandaag de winterset onder de 320d gezet, met twee nieuwe Conti wintercontact's. Ik zag dat de oudstectwee van 2009 waren, daar schrok ik van. Ten eerste omdat ze zo oud zijn en ten tweede omdat ze nog steeds 2,5 mm profiel hadden. Taaie bandjes, 6 winters erop...
De andere twee zijn nu twee jaar oud, nog 6 mm, dus die kunnen nog een rondje.
Daarnaast rammelt de voortrein, dus ik vervan alle draagarmen, dat zijn er voor 4, en ik vervang de ribbers van de stabi evenals de stabi linkjes. Dan is dat allemaal weer fris. Dat hoop ik begin december rond te hebben.