eerst voor geen meter, maar dat kwam doorat er nog diesel inzat waarmee is de tank gespoeld had, wat meer benzine erbij gegooid en nu gaat die als de brandweer.
wat een beest zeg! snel kabelboom klaar maken en de weg op met dat ding
De teller is rond de SAK215 opgebouwd. De ingangs schakeling heb ik verandert. R1, R2, C5, ZD1 verwijderen en hiervoor in de plaats een R van 8,2K. De teller doet het nu vanaf 5v. De maximale ingangs spannig is volgens de datasheet 20v.
Zie de foto en een schema van de ingangs schakeling.
Nou, na lang niks meer te laten horen toch maar weer eens een update...
De M50 loopt sinds deze week eindelijk zoals het moet, na het maken van elektronische kilometerteller leerde de computer eindelijk goed in en loopt het als een beest.
Probleem is nu dat mijn radiateur het niet bijhoud.
weten jullie welke radiateur zo in een e21 past, en de aansluitingen linksboven en rechtsonder heeft (andersom dus)
een hochleistungskuhler zou ook nog een optie zijn, maar dan zit ik nog steeds met de aansluitingen verkeerdom
Adje wrote:hoe heb je de elektronische km gemaakt dan? als ik mag vragen.
9 puntige ster op de uitgaande as van t diff gemaakt, met een sensor van een e34/e30 erop en dan de kmtellerunit uit en e30 cockpit gehaald, en daar +, -, sensordraad en draad naar de ecu aangesoldeert.
vandaag een e30 type2 radiateur passend gemaakt, die heeft de koelaansluitingen goedom zitten en ziet er dus netter uit.
dan heb ik ontdekt dat een e21 5bak en een e34 m50 5bak even lang zijn, dus volgende week even die e34 bak eronder. reden is dat die niet lekt, niet giert, rechter hangt en lichter vertand is.
en ik heb op 2 uur tijd de motor van mijn golf vervangen
en hier nog wat fotos:
Donker
Licht
onder de kap
ophanging boven
ophanging onder
Fan sensor
Het gaat ons natuurlijk wel om al het customwerk wat er gebeurd is. We gaan hem wel een keer zien neem ik aan.
als die het blijft doen krijgen jullie hem zeker een keer te zien, op een meeting, of jullie moeten een keer mee naar de nurburgring.
Custom werk is moeilijk uit te schrijven
Koelslangen hebben we gemaakt uit slangen van 5 verschillende voertuigen en een stuk RVS buis.
motorsteunen zou ik nog wel kunnen tekenen, en het kabelboomverloop ook wel.
verder ben ik echt mega blij dattie loopt en goede oliedruk heeft. aandrijfas is van het weekend klaar, dan schakelmechanisme er nog aan en dan zou ik kunnen rijden, zonder uitlaat
die vraagt ook nog wel even wat liefde, maar komt goed allemaal
hee caspar.
ik zit je post even helemaal uit te pluizen.
was van plan hetzelfde te gaan ondernemen wat jij al hebt gedaan.
loop zelf tegen nog wel wat andere issues aan. zoals ombouw van aut naar manual. en brandstofpomp inbouw.
misschien dat ik mij wel een lege casco van een 323 ga zoeken.
maar in ieder geval ben ik zeer benieuwd naar je motorsteunen en kabelboom verloop. en las in je post dat je dat misschien nog wel wou willen posten.
ik zou hier zeker geinteresseerd zijn! zou dit nog een optie zijn?
Groeten
if u can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem