Page 41 of 55

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 7:17 pm
by Peter V.
Maar terug naar het topic. Vandaag dus de HRC en bekrachtiger geplaatst. Na een eerste rondje ontluchten was het remgevoel al een heel stuk beter.

Met de wielen vastzetten op een hogere waarde was de trilling ook weg (gelukkig). Nu kunnen we met een goed gevoel de auto aanbieden voor taxatie op 29 April a.s.
Helaas niet ten tijde van de Sharknosemeeting want dan zijn we een maand te laat.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 7:45 pm
by bmw e12 e21
Dat heb je mooi rap opgelost Peter! Chapeau!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 8:00 pm
by uwbuurman
Toch een leuke, die safari e28

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 15, 2017 8:55 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:Toch een leuke, die safari e28
Zeker weten.....Als je alles tevoren weet.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Apr 17, 2017 3:31 pm
by Nick1984
Ik was nog aan het twijfelen om bij de rode de HRC te vervangen, maar na dit te lezen, en nu de motor nog gedemonteerd is ben ik overtuigd ;)
succes met de Taxatie!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sun Nov 05, 2017 1:21 pm
by Peter V.
De winterperiode komt er weer aan.

Plannen voor deze winter:

* Achterdempers Bilstein gaan we de onderste schotels in de hoogste stand zetten. Ze staat nu op de onderste maar met vier personen merk ik wel dat ik regelmatig vrij diep in veer.
* Mocht het met de tijd allemaal lukken dan gaan we wellicht de triple weber setup van VGS plaatsen. Dit zeer zeker onder voorbehoud.
* Holle ruimtes wederom voorzien van een beschermlaag.
* Vervangen distributieriem en spanrol. (geen waterpomp want deze is vrij recent nog gedaan)

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Dec 25, 2017 10:37 am
by Peter V.
Langzaam komen de onderdelen binnen dus we kunnen binnenkort beginnen.

Ik heb ook een setje nieuwe remblokken voor de voorzijde besteld. Ferodo DS2500. Hier zaten nog remblokken van W&N in :bag

Omdat we best wel wat onderhoud aan de E46 hebben gehad en ook de E60 straks een complete set draagarmen/stabi/spoorstangen aan de voorzijde gaat krijgen schuiven we de VGS set maar wat naar voren. Kan immers niet alles tegelijk.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Jan 19, 2018 12:24 pm
by Peter V.
Uitdaging.....

Distributieriem is vervangen maar ik ben bang dat de as van de verdeler een tandje is versprongen, op zich geen probleem want de verdeler stond al heel ver linksom wat waarschijnlijk een keer in de afgelopen 37 jaar is ontstaan.
Dus dat kunnen we nu mooi oplossen, alleen....

Probleem wat ik nu heb is het volgende.
Zelfs tijdens het klaarmaken in 2011 hoefde ik de ontsteking niet te verstellen omdat ze perfect stond maar nu moet het dus wel.
Heel de verdeler zit muurvast, er is geen beweging in te krijgen wat mij verteld dat de rubber afdichtingsring mocht ze loskomen hoogstwaarschijnlijk ook is uitgedroogd.
Heeft iemand tips om de verdeler los te krijgen???? Helaas zit de motor natuurlijk wel ingebouwd dus veel speelruimte heb ik niet.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Jan 19, 2018 12:37 pm
by uwbuurman
Verdeler of ontsteking?

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Jan 19, 2018 1:07 pm
by Peter V.
Ik snap je opmerking niet geheel.

Ik wil eigenlijk de verdeler compleet eruit hebben zodat ik de rubber O ring kan vervangen en zorgen dat ze goed te draaien is om het tijdstip af te stellen.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Jan 19, 2018 1:10 pm
by Wondermike
Ik denk de verdeler. Ook een keer gehad, ik had alleen het geluk dat het blok eruit was.
Veel kruipolie en met een hamer en beitel rondgetikt aan de voet. Dit wilde eerst voor geen kant maar naarmate de kruipolie zijn werk deed ging dit soepeler.
Hierna een schroevendraaien er tussen gewurmd en hem er toen uit kunnen wippen.
Succes!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Jan 19, 2018 5:34 pm
by uwbuurman
Of je slaat m gewoon doormidden met een beitel, inmiddels wel foe aan een frisse met rotor dan?

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Jan 19, 2018 5:44 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:Of je slaat m gewoon doormidden met een beitel, inmiddels wel foe aan een frisse met rotor dan?
Dat is misschien het laatste. Alles werkt nog fantastisch goed dus dit is niet mijn eerste ingeving. Ik heb nog een verdeler liggen dus alles ombouwen kan natuurlijk altijd nog.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Jan 19, 2018 5:54 pm
by BertjeConti
Of je dist riem ff lossen en een tandje verplaatsen op het tussentandwiel.

Tja zo'n electronische verdeler hoeft maar één keer in zijn leven op tijd gezet te worden en kan dan 40 jaar lang vastrotten.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Jan 19, 2018 6:34 pm
by bmw e12 e21
Die kunnen heeeel vast zitten.
Die van de M535i motor heb ik serieus aan moeten trekken. En toen schoot hij los.
Maar daar was meer vrije ruimte voor...