Page 41 of 69
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Sep 04, 2012 8:06 pm
by gerrit323
Mooi man

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Sep 04, 2012 11:14 pm
by Arnold D
pattam2009 wrote:Origineel staat de bodemplaat, wielkasten en kofferbak met wielkasten toch ook in de antidreun!
Klopt, maar op sommige delen zou wat mij betreft wel wat meer kunnen, vandaar die 12 bussen. Als je de bodem redelijk dik in de antidreun zet, is een busje zo leeg hoor.
pattam2009 wrote:Ik twijfel nog of ik na de antidreun behandeling ook de bodemplaat in de kleur zal laten meespuiten, hoe heb jij dat gedaan?
Ik heb alles in kleur meegespoten en dat is orgineel ook zou dacht ik. De dorpels en de lip op het front heb ik de spuiter in de anti-steenslag laten spuiten, omdat dit als laatste moet gebeuren.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Sep 04, 2012 11:37 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:pattam2009 wrote:Origineel staat de bodemplaat, wielkasten en kofferbak met wielkasten toch ook in de antidreun!
Klopt, maar op sommige delen zou wat mij betreft wel wat meer kunnen, vandaar die 12 bussen. Als je de bodem redelijk dik in de antidreun zet, is een busje zo leeg hoor.
pattam2009 wrote:Ik twijfel nog of ik na de antidreun behandeling ook de bodemplaat in de kleur zal laten meespuiten, hoe heb jij dat gedaan?
Ik heb alles in kleur meegespoten en dat is orgineel ook zou dacht ik. De dorpels en de lip op het front heb ik de spuiter in de anti-steenslag laten spuiten, omdat dit als laatste moet gebeuren.
Ik kan bevestigen dat de gehele bodem inderdaad in de kleur van de auto is origineel.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Wed Sep 05, 2012 12:15 pm
by pattam2009
Alles in de kleur dus

m.u.v. de dorpels en front lip uiteraard.
@Arnold, anti dreun voor de bodem en anti steenslag voor de dorpels, waarom het verschil.
Nog een vraag over de achterkant, tot hoever loopt de anti dreun door de hoek om?
Geen twijfel over jouw e21 Jeroen maar bij mij liep het door tot op de naad en bij jou duidelijk een paar centimeter erover.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Wed Sep 05, 2012 1:25 pm
by uwbuurman
Dit is het lekkere kontje van James... ehh, van zijn 315 dan...
Peter, kun jij wat close ups plaatsen? Ben ook benieuwd.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Wed Sep 05, 2012 2:33 pm
by Arnold D
pattam2009 wrote:Alles in de kleur dus

m.u.v. de dorpels en front lip uiteraard.
@Arnold, anti dreun voor de bodem en anti steenslag voor de dorpels, waarom het verschil.
Anti-dreun en anti-steenslag is volgens mij allemaal hetzelfde product, tis maar net welke functie dit product krijgt.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Wed Sep 05, 2012 2:36 pm
by Jeroen
pattam2009 wrote:Geen twijfel over jouw e21 Jeroen maar bij mij liep het door tot op de naad en bij jou duidelijk een paar centimeter erover.
ik heb bij origineel spul eigenlijk altijd een paar cm over de naad gezien. Op zich niet gek ook want dan is de gehele naad, potentieel toch een gevoelige plek, ook gewoon goed beschermd.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Wed Sep 05, 2012 2:41 pm
by Arnold D
pattam2009 wrote:Nog een vraag over de achterkant, tot hoever loopt de anti dreun door de hoek om?
Beetje de binnenkant van je band aanhouden, dit in het extreme geval van opwerpende steentjes.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Fri Sep 21, 2012 1:00 pm
by pattam2009
Spulletjes zijn binnen..

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Fri Sep 21, 2012 1:07 pm
by uwbuurman
Ha, mooi, dus je gaat spuiten met luchtdruk. Goed!
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Fri Sep 21, 2012 6:41 pm
by pattam2009
Klopt Koos, moet alleen nog ff een compressor (tje) kopen.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Mon Oct 01, 2012 10:27 pm
by pattam2009
Afgelopen weken bezig geweest om het juiste adres te vinden waar ik de BMW wil laten spuiten.
In eerste instantie wilde ik het spuitwerk via Gert Jan regelen maar gezien de grote afstand ben ik eerst in eigen omgeving gaan informeren.
Na enig vergelijk het juiste adres kunnen vinden, een erkend Focwa Bedrijf met een goede reputatie en veel ervaring in het restaureren van oldtimers en daarmee ook veel gevoel voor het werk.
Ondertussen is het chassis met delen door de spuiter gezien en zijn er concrete afspraken gemaakt.
Opmerking van de spuiter was dat het plaatwerk netjes is vervangen, maar dat wisten we al

Gert Jan.
Woensdag ga ik beginnen met het aanbrengen van de undercoating.
Ben nu bezig met het afplakken en de rest van de garage aan het inpakken met folie.
Nog een vraag
ik kan nergens eens duidelijke foto vinden hoe nu precies de undercoating scheidingslijn loopt op de achterspatboarden
om precies te zijn de zijkanten onder de achterbumper.
Er loopt een breeklijn in het plaatwerk schuin omhoog vanaf spatboard rand richting bumper.
Nu de vraag: is dit de lijn waar ook de undercoating op afgeplakt is of en loopt de undercoating door tot onder de bumper
Hoor of zie het graag.
B.v.d.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Oct 02, 2012 12:19 am
by Peter V.
De coating aan de achterspatborden gaat hoger dan die schuine "rand" die jij noemt.
De coating begint ongeveer 3 cm onder de grotere rand (bovenzijde bumper) en blijft zo hoog tot om de hoek.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Oct 02, 2012 4:48 pm
by pattam2009
@Peter, nergens kon ik zo'n detail foto vinden, mijn dank is groot kan ik verder met afplakken.
Morgen ga ik een compressor halen en dan spuiten maar.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Oct 02, 2012 5:39 pm
by Arnold D
Patrick, het is niet orgineel, maar ik heb de hele spatbord rand in de bodycoating gezet. Voor en achter. Het zijn toch gevoelige plekken voor steenslag en dus roest.