Re: 323i van Walter
Posted: Mon May 12, 2025 9:22 am
Volgend hoofdstuk: het relais is door Geert uitgebreid getest en gecontroleerd, en oké bevonden. Met die wetenschap ben ik met vriend Roland op zaterdag 3 mei nog maar 's aan het rommelen geslagen. Relais even met een draadje overbrugd (want dat lag nog in het mooie België). Daar constateerden we wel meteen een losse aansluiting op het schakelcontact van het benzinepomprelais. Die dus eerst gefixt en startpoging 1: na wat doorstarten slaat 'ie zowaar aan!!!! .... om na een paar seconden weer stil te vallen. En wil daarna ook niet meer aanslaan. Loopt dus heel even op het koudstartventiel, maar daarna niet meer.
Rondje controleren: waar komt er nog benzine? Aanvoerslang op de spinnekop geeft volle bak brandstof. Na meerdere startpogingen constateren we dat dat ook op alle 6 de banjo's op de spinnekop het geval is. So far, so good. Injector loshalen en starten. Daar komt 0,0 benzine aan. Meerdere pogingen om met behulp van de stelschroef de hoeveelheid benzine te vergroten geven ook geen soelaas.
Dan maar checken of er niet ergens iets verkeerd om zit, vanaf de brandstofpomp (nieuw) naar voren; aanvoer en retour lijken goed te zitten.
Tja, dan sta ik met mijn beperkte technische kennis en Roland die echt wel kennis van zaken heeft, maar niet zo zeer specifiek van e21 en K-Jet staat naast me en we weten het eigenlijk allebei niet meer.
Overleg via WhatsApp met een aantal prominente mannen hier leidt ertoe dat op afstand dit niet op te lossen is. Arnold biedt dan aan om de auto bij hem neer te laten zetten, en dat hij dan van 0 of aan nog een keer alles gaat nalopen.
Dus dat is nu het plan. Waarschijnlijk haalt Ite woensdag 14 mei de auto bij mij op om 'm naar Arnold te brengen. Hopelijk vindt hij de oorzaak en kunnen we verder. Dan is 'ie alleen nog een schorsingsopheffing en verse APK verwijderd van rijden
Fingers crossed.
Greetz,
Walter.
Rondje controleren: waar komt er nog benzine? Aanvoerslang op de spinnekop geeft volle bak brandstof. Na meerdere startpogingen constateren we dat dat ook op alle 6 de banjo's op de spinnekop het geval is. So far, so good. Injector loshalen en starten. Daar komt 0,0 benzine aan. Meerdere pogingen om met behulp van de stelschroef de hoeveelheid benzine te vergroten geven ook geen soelaas.
Dan maar checken of er niet ergens iets verkeerd om zit, vanaf de brandstofpomp (nieuw) naar voren; aanvoer en retour lijken goed te zitten.
Tja, dan sta ik met mijn beperkte technische kennis en Roland die echt wel kennis van zaken heeft, maar niet zo zeer specifiek van e21 en K-Jet staat naast me en we weten het eigenlijk allebei niet meer.
Overleg via WhatsApp met een aantal prominente mannen hier leidt ertoe dat op afstand dit niet op te lossen is. Arnold biedt dan aan om de auto bij hem neer te laten zetten, en dat hij dan van 0 of aan nog een keer alles gaat nalopen.
Dus dat is nu het plan. Waarschijnlijk haalt Ite woensdag 14 mei de auto bij mij op om 'm naar Arnold te brengen. Hopelijk vindt hij de oorzaak en kunnen we verder. Dan is 'ie alleen nog een schorsingsopheffing en verse APK verwijderd van rijden

Fingers crossed.
Greetz,
Walter.