
uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Dat is duidelijk! Ik zou de winteerbanden maar weer uithalen. 

grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Wie goed heeft opgelet in mijn 323i draadje zag ze al staan! Ik heb onlangs twee zeer harde deuren opgehaald voor de cabrio. Niet dat ik op korte termijn plannen heb, maar beide deuren zullen binnen nu en enkele jaren vervangen worden. Deze kon ik bijzonder geschikt verwerven, dus ik heb maar toegeslagen. Ze staan mij niet in de weg.

Daarnaast nog een leuk plaatje, daags voor de NH tour van vorige week. Omdat het kan.


Daarnaast nog een leuk plaatje, daags voor de NH tour van vorige week. Omdat het kan.

Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 10:29 pm, edited 1 time in total.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Blijft een mooie verschijning Koos. Belangrijkere vraag......Hoe bevalt het "vernieuwde" onderstel?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Prima, Peter. Heb nu alleen wat meer aan drijf resonantie in de auto. Ik ben vooral heel blij dat ik geen trillend stuur meer heb en dat de auto wat steviger geveerd is, althans de schokdempers.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ziet er top uit Koos!
Hebbenje huidige deuren wat roest aan de naden?
Hebbenje huidige deuren wat roest aan de naden?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
De ene heeft een weggerotte raamstijl onderaan. Daar mist 10 cm en dat geeft ook roest onderaan de deur. De andere deur is ooit aan de binnenkant opengesneden om, naar ik vermoed, de ruit of ruitmotor te vervangen. Daarna is de deur weer gelast.
Dus ooit zal ik de deuren vervange n en in denk de spatborden ook. Maar dat kan zomaar nog meer dan 5 jaar duren.
Dus ooit zal ik de deuren vervange n en in denk de spatborden ook. Maar dat kan zomaar nog meer dan 5 jaar duren.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Klopt, je hebt de tijd hé.
Ze staat er technisch weer perfect bij. En optisch vind ik ze ook heel goed staan.
Ze staat er technisch weer perfect bij. En optisch vind ik ze ook heel goed staan.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
En toen? Nou... Lees en jank mee.
Ik heb vakantie sinds een week. Dus ben ik met mijn lieftallige vrouw op pad gegaan naar Duitsland, mooi luxe en romantisch hotelletje, alles prima. Paar heerlijke dagen gehad, rondje cabrio toeren en verder lekker uit eten, slapen, shoppen, boekje lezen, enfin, prima vakantietje.
Vandaag de thuisreis aanvaard, ik merkte dat de e30 een beetje schokkerig was, erg lastig reageerde vanuit de aandrijflijn, als ik het gaspedaal maar een beetje veranderde van stand. Geen erg in gehad verder, dus lekker door tokkelen. Op de Autobahn ging het vlotjes, maar ik merkte wel dat mijn probleem met het terugvallen naar stationair, of wel het ontkoppelen van de bak vanaf 160km/h of hoger, dat dat sneller kwam, al net boven de 150km/h.
Op enig moment zat ik in een snel rijtje, we reden een 175km/h en ik maar gas houden. Maar uiteraard moesten we remmen, hoppa, weg aandrijving, een gehobbel, raar gewoon.
Gas herpakken ging pas onder de 100, normaal tussen 120 en 140 km/h. Maar we gingen weer.echter ik had een stuk meer toeren nodig, bij 5000 rpm voor 122km/h. Een parkeerplaats opgezocht en daar merkte ik dat ook de achteruit niets meer deed. Al met al de reguliere 4hp22 problemen, ik zal er wel een of meerdere koppelingen uitgeknald hebben. Gelukkig konden we nog wel vooruit rijden en ook gewoon 125km/h cruisen. Maar dan met een te hoog toerental en bijbehorend gejank van de motor aan de kop.
Gelukkig zijn we thuisgekomen. Onder aan de streep heb ik behoorlijk de pest in over dit mankement, de cabrio heeft dit jaar al teveel gekost...
Per saldo denk ik dat er geen Voerrally of 5 landentoer in zit dit jaar. We zien wel. Ik heb dat groene ding de garage ingeduwd en daar blijft 'ie voorlopig staan.
Ik heb vakantie sinds een week. Dus ben ik met mijn lieftallige vrouw op pad gegaan naar Duitsland, mooi luxe en romantisch hotelletje, alles prima. Paar heerlijke dagen gehad, rondje cabrio toeren en verder lekker uit eten, slapen, shoppen, boekje lezen, enfin, prima vakantietje.
Vandaag de thuisreis aanvaard, ik merkte dat de e30 een beetje schokkerig was, erg lastig reageerde vanuit de aandrijflijn, als ik het gaspedaal maar een beetje veranderde van stand. Geen erg in gehad verder, dus lekker door tokkelen. Op de Autobahn ging het vlotjes, maar ik merkte wel dat mijn probleem met het terugvallen naar stationair, of wel het ontkoppelen van de bak vanaf 160km/h of hoger, dat dat sneller kwam, al net boven de 150km/h.
Op enig moment zat ik in een snel rijtje, we reden een 175km/h en ik maar gas houden. Maar uiteraard moesten we remmen, hoppa, weg aandrijving, een gehobbel, raar gewoon.
Gas herpakken ging pas onder de 100, normaal tussen 120 en 140 km/h. Maar we gingen weer.echter ik had een stuk meer toeren nodig, bij 5000 rpm voor 122km/h. Een parkeerplaats opgezocht en daar merkte ik dat ook de achteruit niets meer deed. Al met al de reguliere 4hp22 problemen, ik zal er wel een of meerdere koppelingen uitgeknald hebben. Gelukkig konden we nog wel vooruit rijden en ook gewoon 125km/h cruisen. Maar dan met een te hoog toerental en bijbehorend gejank van de motor aan de kop.
Gelukkig zijn we thuisgekomen. Onder aan de streep heb ik behoorlijk de pest in over dit mankement, de cabrio heeft dit jaar al teveel gekost...
Per saldo denk ik dat er geen Voerrally of 5 landentoer in zit dit jaar. We zien wel. Ik heb dat groene ding de garage ingeduwd en daar blijft 'ie voorlopig staan.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Pffff.... Dat is en serieurze streep door de rekening voor je...



grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Gruwelijk ergerlijk! Soms denk je alleen nog maar: alle bmw rommel er uit en een toyota kopen..(of een oude e39)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Sterker nog, de discussie hier thuis is niet van de lucht. En is ook eigenlijk wel terecht, moet ik toegeven.
Klote auto's, wat een geld ze kosten... Ik ben blij met de waarde stijgingen van de laatste paar jaar, want anders kan ik het ook niet meet verantwoorden naar mezelf toe.
Maar goed, ik trek de beurs nog maar eens. Ding is inmiddels van uienleer...
Klote auto's, wat een geld ze kosten... Ik ben blij met de waarde stijgingen van de laatste paar jaar, want anders kan ik het ook niet meet verantwoorden naar mezelf toe.
Maar goed, ik trek de beurs nog maar eens. Ding is inmiddels van uienleer...
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Sounds familiar...uwbuurman wrote:Sterker nog, de discussie hier thuis is niet van de lucht. En is ook eigenlijk wel terecht, moet ik toegeven.
Klote auto's, wat een geld ze kosten...
Maar als die kost gedaan is ben je wel stil.
En de e21 gaat ook nieuw zijn, die kost je de eerste tijd dan ook niet veel meer.
Maar het is en blijft klote....
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Verdorie Koos. Inderdaad flink balen.
Onze hobby kost vaak bakken met geld en dat levert inderdaad weleens wat discussies op thuis. Nu ben jij al heel lang aan het zoeken naar een vervangende bak toch?
Onze hobby kost vaak bakken met geld en dat levert inderdaad weleens wat discussies op thuis. Nu ben jij al heel lang aan het zoeken naar een vervangende bak toch?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.