Page 427 of 468
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Wed May 09, 2018 4:21 pm
by loentje
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Thu May 17, 2018 1:12 pm
by ronaldo
[url]BMW E21 ALPINA Diff Cover Deksel Differentieel Motorsport B6
€ 750,00
http://link.marktplaats.nl/m1286047169? ... uttons/url]
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Thu May 17, 2018 1:31 pm
by Ruud
Wow! Dat is een serieus stukje huisvlijt. Mooi dat dergelijke onderdelen opnieuw gemaakt worden zodat cultureel erfgoed kan blijven rijden. Ik hoop wel dat er voor het gebruik van de merknaam Alpina toestemming is van Burkhard.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Mon May 21, 2018 6:36 pm
by Wondermike
Dat laatste weet ik niet, deksels komen uit Duitsland. Heb er zelf 1 in mijn handen gehad en ik was onder de indruk van de kwaliteit.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Tue Jun 05, 2018 8:20 pm
by Nick1984
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Fri Jun 15, 2018 5:04 pm
by r@n-d
Dat klopt... hij is over gespoten / wellicht gerestaureerd... (ik weet het een oud topic, maar ben sinds kort weer beetje actief hier)
De wagen heeft andere wielen gekregen (ik had hem met MIM verkocht) en viel me op dat de veranderd is... volgens mij weer origineel terug? Maar kon ik niet goed zien op de foto's.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Fri Jun 15, 2018 5:07 pm
by r@n-d
Rst wrote:Ik word van een afstand al niet gelukkig met die prijzen, het is niets bijzonders en het ziet er nou ook niet echt florisant uit, wat een prijzen ook.
Die super eta heeft alleen nooit die pk's is mijn ervaring, 160 aan de wielen komt eerder, of je moet er veel meer aan gaan aanpassen.
De 2.7 eta weet ik niet... maar die andere (mijn ex) had 169pk gemeten op de wielen.
r@n-d wrote:Zow ben net terug...
Eerste run: met deze ruwe setup, dus ontsteking op gevoel, en lucht brandstof verhouding op gevoel... 150pk bij 5500 toeren...
Tweede run: lucht brandstof finetunen, ontsteking finetunen... 161pk bij 5500 toeren...
Derde run: na het afstellen van onsteking middels computer, kun je hem nog handmatig verstellen, dode momenten uit je curves te halen... waardoor versnelling 1,2,3,4 gelijke verdeling hebben enzo... Dus een complete run vanaf start tot maximaal in 4e versnelling, met uitloop in de vijfde... Hierbij geeft hij tot aan eind 4e versnelling (195km/h) een vermogen van 169pk, vijfde versnelling loopt ie mooi in door, maar daar wordt de trekkracht wel minder... De topsnelheid hebben we niet uitgeprobeerd, misschien volgende keer.
Magoed, ik heb wat huiswerk mee gekregen, waarna ik, bij een volgende afspraak, nog net iets meer eruit kan gaan trekken, omdat deze motor echt goed loopt in het hoger toerengebied, verlies je enigsinds wat bij het lager toerengebied, en de mannen van speedcentre waren van menig dat je onderin nog meer uit kon halen. Wat moet ik dan doen, (niks moet uiteraard) maar ik zou een gashoeveelheidsmeter toe kunnen voegen aan t systeem, hierdoor kan de KMS ECU nog meer uitlezen en dus kun je meer afstellen...
Zoals hij nu rijdt, is het prima, maar er is zoveel meer mogelijk met een KMS, en daarvan maak ik nu nog te weinig gebruik. Eigenlijk kun je per toerental de ontsteking afstellen, dat is wat er nu is gedaan, alleen gaat de ECU dan uit van VOL gas. Daar loopt hij perfect op, maar als er nou een gashoeveelheidsmeter toegevoegd word, dan kun je ook bij "niet" VOL gas de ontsteking perfect afstellen. Dus daar kan nog wel een flink voordeel gehaald worden, aldus SpeedCentre.
Conclusie: tevreden? qua pk's... mwah... had wel iets meer verwacht omdat de standaard M20B25 170pk heeft, (uiteraard wel krukaswaarden)... qua koppel... tevreden... koppelwinst is toch wel acceptabel
Hieronder een samenvatting:
320/6 max 122Pk (6000 rpm) 160Nm (4000 rpm)
325i max 170Pk (6000 rpm) 222Nm (4000 rpm)
325 max 169Pk (5500 rpm) 245Nm (4000 rpm)
Dusjah eigenlijk wel tevreden... Vooral als ik rond rijdt... Dan merk je pas echt dat dit dingetje toch wel echt vooruit wil...
Bij SpeedCentre waren ze heel erg tevreden, omdat deze waarden reeel zijn, en geen fabrieksopgave van 30 jaar terug... Ze hebben nog een aantal punten aangehaald om net iets meer vermogen te hebben, zoals een nokkenas en uitlaatsysteem, maar goed dat zien we nog wel eens...
T is wel heel erg leuk zo'n testbank... Nu even alles nakijken en nalopen nog een keer, zelf een KMS sensortje erop bouwen en een volgende keer weer naar de testbank.
Weet niet of ik dat volgend weekend al ga halen

Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Fri Jun 15, 2018 10:49 pm
by loentje
Die e21 ging inderdaad als de brandweer.
groeten loentje
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Sat Aug 04, 2018 8:02 am
by Thomas
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... ?cldtidx=1
Een hele vroege uit 1975: de 75HJ53
Zo te zien een kansloze missie maar wellicht valt het mee.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Sat Aug 04, 2018 3:12 pm
by uwbuurman
Geniaal, van de week was die nog €9.999,--. Zal wel wat aan mankeren dan
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Sat Aug 04, 2018 4:34 pm
by BertjeConti
De advert zegt kleur:grijs
Maar is dat de echte of de huidige stoffige kleur.
LPG is meestal geen goed teken.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Thu Aug 30, 2018 8:58 pm
by BertjeConti
volgens mij een Super ETA onderblok, er zitten typisch M20B25 zuigers in en het is een 2.7:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-223-4708
heb met de verkoper gemaild, heeft mij een foto van de motorcode gestuurd, motorcode = 27 6K B 22756257
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Thu Aug 30, 2018 9:00 pm
by Wilmo
Ga je de E12 peper in zijn bibs steken?

Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Thu Aug 30, 2018 9:26 pm
by BertjeConti
Nou nee, nog niet, maar er moet wel een keer iets gaan gebeuren.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Posted: Thu Aug 30, 2018 9:51 pm
by uwbuurman
Dat zijn geen b25 zuigers, maar ze lijken er op en het is de supereta die je moet hebben voor de conversie met de 885 kop.