Wat heb jij vandaag gedaan?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Raymond: ik hoop dat de Sony nog reparabel is. Anders kun je idd prima een 18-70mm halen (geen 18-55!) hoewel er ook best leuke en betaalbare compacts op de markt zijn waarbij je dan gelijk ook een leuke HD video functie hebt. Kan soms best leuk zijn om die mogelijkheid erbij te hebben.
Regards/groeten, Jeroen
Die moderne compact Point Shoots zijn i.d.d heel behoorlijke performers; Annie heeft recentelijk een Nikon Coolpix S3100 in de aanbieding bij de MM aangeschaft. Voor 66 Euries een 14MPix met iets meer dan 3x optische zoom is heel behoorlijk. Zelf zou ik voor een iets geavanceerder ding gaan, maar gezien de prijzen hoef je daarover geen moeilijk beslissingstraject in te gaan.Jeroen wrote:Raymond: ik hoop dat de Sony nog reparabel is. Anders kun je idd prima een 18-70mm halen (geen 18-55!) hoewel er ook best leuke en betaalbare compacts op de markt zijn waarbij je dan gelijk ook een leuke HD video functie hebt. Kan soms best leuk zijn om die mogelijkheid erbij te hebben.
Ik zit erover te denken de 18-70 naar de D70 terug te schuiven en daarvoor een vervanger bij te kopen die ik voor de D300s kan gebruiken. De hoogste flexibiliteit biedt dan de 18-200VR die ik dan op beide camera's kan gebruiken. De D70 is net iets te groot en lomp voor ski-tochten, maar i.c.m een 18-200VR ideaal voor zomerse tochten in hoogalpine terrein; maar aan de andere kant kost een 17-55 dan niet veel meer en dat is weer een ideale lens voor de D300s.
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
die 18-200VR (II) is een mooi stuk glas! Heerlijk groot bereik en voor de HTKfotograaf goed genoeg.
- Jeroen
- Site Admin
Oh ja ik was nog even vergeten dat je die 18-70mm idd had Raymond.
Mijn visie is echter iets anders:
Als het om topkwaliteit gaat, is de 2.8/17-55mm onovertroffen. Echter op reis wil ik niet 2 of 3 zware professionele objectieven meenemen en dan is de 18-200VR(II) van Nikon een topper die altijd meegaat op reis, van de Ardennen tot India zeg maar heb je dan één objectief dat bovengemiddeld presteert. Eigenlijk over vrijwel de gehele linie beter dan de 18-70mm, hooguit blijft hij op het gebied van vervorming marginaal achter hetgeen niet gek is voor een dergelijk lang bereik. Evengoed binnen redelijke grenzen zelfs voor de verwende gebruiker en in 99% van de gevallen merk je daar nul van.
Maar goed, ik vind dat zelfs een SLR met maar een objectief in sommige gevallen teveel is, dat stop je niet zomaar in je zak en bijvoorbeeld ermee skiën ga je ook niet. Echter omdat wij behoorlijk verwende en veeleisende gebruikers zijn zul je qua compact dan wel een stukje hogerop moeten. De budget Nikon's preseteren al vele jaren zeer goed voor erg weinig geld. Maar als je iets betere prestaties wilt, bijv bij actie (ontspanvertraging!) of weinig licht, iets betere optische kwaliteit en handmatig ook nog wat in kunnen stellen, dan moet je toch een stapje verder. En dan zou het ook gelijk wel lekker zijn als je fatsoenlijk kunt filmen.
Ik ging er ongeveer een jaar terug vanuit dat ik dan op iets a la Nikon P90 of P100 uit zou komen, maar uiteindelijk bleek de Samsung WB2000 een betere en ruimschoots meer compacte keuze en daar heb ik nog immer geen spijt van. Mooie foto's gemaakt van bijv Oleta Adams met een hoge ISO en prima Alpenfilms geschoten in HD ook! Anyway, die camera is inmiddels uit de handel en een opvolger is er nog niet. Mogelijk alternatief dat nog betaalbaar is, is de Panasonic Lumix DMC-FZ100 voor rond de 300 euro. Ik denk dat je als veeleisende gebruiker wel moet rekenen dat je ongeveer dat bedrag kwijt bent om te voorkomen dat ja vanaf dag één of twee dat compactje al in de hoek mikt. Maar dan heb je iig wel weer een camera die je makkelijk meeneemt. Ofwel: ik raad aan om toch wat meer onderzoek te doen. ALS de Sony voltooid verleden tijd blijkt te zijn...
Mijn visie is echter iets anders:
Als het om topkwaliteit gaat, is de 2.8/17-55mm onovertroffen. Echter op reis wil ik niet 2 of 3 zware professionele objectieven meenemen en dan is de 18-200VR(II) van Nikon een topper die altijd meegaat op reis, van de Ardennen tot India zeg maar heb je dan één objectief dat bovengemiddeld presteert. Eigenlijk over vrijwel de gehele linie beter dan de 18-70mm, hooguit blijft hij op het gebied van vervorming marginaal achter hetgeen niet gek is voor een dergelijk lang bereik. Evengoed binnen redelijke grenzen zelfs voor de verwende gebruiker en in 99% van de gevallen merk je daar nul van.
Maar goed, ik vind dat zelfs een SLR met maar een objectief in sommige gevallen teveel is, dat stop je niet zomaar in je zak en bijvoorbeeld ermee skiën ga je ook niet. Echter omdat wij behoorlijk verwende en veeleisende gebruikers zijn zul je qua compact dan wel een stukje hogerop moeten. De budget Nikon's preseteren al vele jaren zeer goed voor erg weinig geld. Maar als je iets betere prestaties wilt, bijv bij actie (ontspanvertraging!) of weinig licht, iets betere optische kwaliteit en handmatig ook nog wat in kunnen stellen, dan moet je toch een stapje verder. En dan zou het ook gelijk wel lekker zijn als je fatsoenlijk kunt filmen.
Ik ging er ongeveer een jaar terug vanuit dat ik dan op iets a la Nikon P90 of P100 uit zou komen, maar uiteindelijk bleek de Samsung WB2000 een betere en ruimschoots meer compacte keuze en daar heb ik nog immer geen spijt van. Mooie foto's gemaakt van bijv Oleta Adams met een hoge ISO en prima Alpenfilms geschoten in HD ook! Anyway, die camera is inmiddels uit de handel en een opvolger is er nog niet. Mogelijk alternatief dat nog betaalbaar is, is de Panasonic Lumix DMC-FZ100 voor rond de 300 euro. Ik denk dat je als veeleisende gebruiker wel moet rekenen dat je ongeveer dat bedrag kwijt bent om te voorkomen dat ja vanaf dag één of twee dat compactje al in de hoek mikt. Maar dan heb je iig wel weer een camera die je makkelijk meeneemt. Ofwel: ik raad aan om toch wat meer onderzoek te doen. ALS de Sony voltooid verleden tijd blijkt te zijn...
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Laatste kleine dingetjes aan de website voor nu, en eindelijk een pagina toegevoegd met info over de Groep 5 racers met wat exclusief fotomateriaal. Paar rallyplaatjes en het legendarische filmpje van Ingvar Carlsson erbij en het is wel weer even mooi geweest
http://www.bmwe21.net/?page_id=496
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Vandaag nog niet veel gedaan maar vanavond kan de E91 worden opgehaald.

So many cars, so little time
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Dat zou ook wel eens tijd worden jaWondermike wrote:Vandaag nog niet veel gedaan maar vanavond kan de E91 worden opgehaald.![]()
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Mooi zo Michel!
@ Gerwin: ik ben bang dat we het in 2012 moeten stellen met de foto's van de verkoper....
@ Gerwin: ik ben bang dat we het in 2012 moeten stellen met de foto's van de verkoper....
Erg leuk stuk om te lezen en leuke filmpjes en foto's!Jeroen wrote:... en eindelijk een pagina toegevoegd met info over de Groep 5 racers met wat exclusief fotomateriaal. Paar rallyplaatjes en het legendarische filmpje van Ingvar Carlsson erbij en het is wel weer even mooi geweesthttp://www.bmwe21.net/?page_id=496
- Jeroen
- Site Admin
Thanks en graag gedaan!
Helaas is er niet heel veel materiaal over andere kampioenschappen zoals landelijke toerwagenkampioenschappen en ook over de E21's in de rallysport is weinig te vinden. Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om een verhaal of foto's rechtstreekt van een andere site te halen, het moet ook wel wat unieks of bijzonders zijn voordat het hier op de site komt.
Overigens heb ik wel iets leuks over een landelijk merkenkampioenschap, zit te twijfelen om dat toe te voegen, is het engelse Country Championship met wat leuk jong talent ook weer (spot the looney haha). De video die het hele seizoen beslaat maar wel erg leuk is kun je hier natuurlijk bekijken:
Helaas is er niet heel veel materiaal over andere kampioenschappen zoals landelijke toerwagenkampioenschappen en ook over de E21's in de rallysport is weinig te vinden. Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om een verhaal of foto's rechtstreekt van een andere site te halen, het moet ook wel wat unieks of bijzonders zijn voordat het hier op de site komt.
Overigens heb ik wel iets leuks over een landelijk merkenkampioenschap, zit te twijfelen om dat toe te voegen, is het engelse Country Championship met wat leuk jong talent ook weer (spot the looney haha). De video die het hele seizoen beslaat maar wel erg leuk is kun je hier natuurlijk bekijken:
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
Het geluid van die blauwe is fenomenaal zeg, echt gaaf!
Over 30 jaar kijken ze net zo naar de E21 alpen filmpjes
Over 30 jaar kijken ze net zo naar de E21 alpen filmpjes
- Jeroen
- Site Admin
Welke Alpen filmpjes, zijn die van jou over 30 jaar al klaar dan? 
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
Haha die reactie zat ik al op te wachten op het moment dat ik "onze" intikte.
Maar op een dag, tadaaa
Maar op een dag, tadaaa
Hahaha 
Inderdaad wat een machtig geluid heeft die blauwe. En dat van een 2 liter 4 cylinder
Inderdaad wat een machtig geluid heeft die blauwe. En dat van een 2 liter 4 cylinder
- Jeroen
- Site Admin
BMW maakt best schattige 2 liter vierpittertjes. Sterker nog, in rechte lijn zal mijn 320iS het afleggen tegen de M3 met de helft meer vermogen, maar ik verwacht dat de 320iS op het circuit gewoon dik sneller is. Dat is vooral een kwestie van gewicht en balans.
Regards/groeten, Jeroen