Page 46 of 62

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Aug 23, 2010 1:29 am
by Peter V.
En dit noemt men nu echt vakwerk :D

Het helpt wel als dit een beetje je vak is natuurlijk.

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Aug 23, 2010 7:06 am
by uwbuurman
Weet je, Arnold, jij in Drachten en ik in Leeuwarden, dus ik was van plan eens langs te komen met mijn nieuwste aanwinst. Maar jij bent gewoon een heel vervelende vent. Akelig gewoon. Waarom?

Eerst sloop je een echte Alpina B6 :roll:
Daarna zet je die met engelengeduld weer schitterend in elkaar FAP
en nou ben je ook al een zwitserse klokkenmaker... FAP

Zo is er voor mij als e21-technische-sukkel toch geen eer meer te behalen, waar dan ook mee?

whahahaha :mrgreen:

schitterend gedaan! Hoe heb je dat spoeltje nou weer netjes gemaakt? is dat geen teer materiaal?

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Aug 23, 2010 8:42 am
by ac/dennis
Pffffff, zijn er ook dingen die je niet zelf kan Arnold? :)
Echt weer goed hoor!

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Aug 23, 2010 10:12 am
by Arnold D
Bedankt heren,

Welkom en kom maar langs Buurman.

De spiraalveer heb ik weer in model gekregen m.b.v. 2 pincetten, het is even pielen. Het materiaal is vrij taai en kan wel wat hebben. Je moet het niet op een klein gebied een aantal keren heen en weer torderen, want dan houd het een keer op.

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Aug 23, 2010 10:46 am
by 323baur
Dus..als ik de onlangs gekochte wijzerplaat van een B6 wil monteren in mijn teller moet ik alleen de veer van een B6 zien te vinden..?
Is daar toevallig een BMWnummer van???
Of is die veer makkelijk te maken?

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Aug 23, 2010 1:40 pm
by Arnold D
Nee, fout.

Dan moet je een nog zwaardere hebben dan die van de 323i. Snap je het nog :mrgreen:
Dat komt, omdat de trommel van de teller van de 323i groter is dan die van de Alpina. De wijzer moet minder ver uitslaan, dus moet er een zwaardere veer op.

Die spiralen kan ik wel aankomen, maar dat wordt een heel gestoei met hoogten en diktes. De hoogten gaan in 0,1 en de diktes in 0,01 mm.

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Aug 23, 2010 2:11 pm
by 323baur
Zou je eens voorzichtig willen kijken wat daar voor komt kijken?
Hoeft uiteraard niet voor niks. Wel een grappig en simpel systeem!
De zwaardere veer past goed bij mijn zwaardere voet :mrgreen:

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Tue Aug 24, 2010 12:03 am
by gerrit323
Wat een mooi staaltje vakmanschap zeg .. :shock: proficiat Arnold :!:

Gerrit

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Sun Aug 29, 2010 1:51 pm
by uwbuurman
En dan die eerste prijs. Daar heb je het allemaal voor gedaan! :wink:


Mooie wagen hoor, zo in real life!!

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Aug 30, 2010 1:30 am
by Arnold D
Ja, mooi he. De trofee staat al te pronken naast het rallyschild :D

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Tue Aug 31, 2010 10:06 am
by lemonayd
hi mate, i've been watching this thread from day 1 and am truly amazed by the detail of the build. So on saturday it was a pleasure to meet you & to see your car in the flesh WOW :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: definately deserved the best car award
......ayds

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Tue Aug 31, 2010 10:42 pm
by Zavit
Fryslan Boppe !

Ik ben sprakeloos....

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Tue Aug 31, 2010 11:30 pm
by Arnold D
lemonayd wrote:hi mate, i've been watching this thread from day 1 and am truly amazed by the detail of the build. So on saturday it was a pleasure to meet you & to see your car in the flesh WOW :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: definately deserved the best car award
......ayds

Thanks for your kind words :D

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Tue Aug 31, 2010 11:33 pm
by Arnold D
Zavit wrote:Fryslan Boppe !

Ik ben sprakeloos....

Bedankt Zavit, later hoorde ik wie je bent. :wink:

Re: Restauratie Alpina B6-2.8

Posted: Mon Oct 11, 2010 10:40 am
by Arnold D
Zo, het seizoen is afgelopen.

Vrijdag is Gert te L. van het blad 'youngtimer magazine' geweest voor een reportage. Het was mooi zonnig weer op een leuke lokatie. Hij heeft enorm veel foto's genomen die ik op CD aangeleverd krijg FAP .

Vanochtend ben ik naar de spuiter geweest om overleg te voeren, welke onderdelen er gedemonteerd moeten gaan worden. Er zijn een 8-tal punten die ik graag verholpen zie worden.
Hier gaan we binnenkort mee beginnen.

Stoelen moeten eruit om de rail te lassen.
De vloerbedekking gaat eruit en zal gereinigd moeten worden, omdat de oude koppelingcilinder flink heeft gelekt.
Het stuurtje laat ik opnieuw in het leer zetten.
De schuif van de frisse lucht werkt opeens niet meer, waarschijnlijk iets afgebroken.
En de versnellingsbak moet weer terug naar de rechtmatige eigenaar en heb dus nog een half jaar om mijn eigen bak klaar te krijgen.