Page 46 of 468
Posted: Thu Feb 04, 2010 6:05 pm
by Danny043
Dank je.
Als ik hem sloop gaan de bumpers op de Amerikaan ja. Maar de kont van de 318i heeft veel roest (gaten), dus ik kan die niet gebruiken voor de achterbumper.
Posted: Fri Feb 05, 2010 11:20 am
by loentje
Gefeliciteerd, ben blij dat hij weer bij een liefhebber is terecht gekomen, want het is echt een goede auto!
Wat je zegt klopt qua motor, het is een amerikaans 2.0i de motoren zijn net iets anders qua koppel dan de europese. Zoek maar eens op. Maar je kunt deze blokken blijkbaar heel simpel sneller maken.
Groeten loentje
Posted: Fri Feb 05, 2010 1:40 pm
by Danny043
Bedankt Leon, en bedankt voor de info. Hij trok bij hoge toeren wel lekker door

Maandag ga ik hem halen.
De US modellen hebben een cat en een zuurstofsensor las ik, maar weet je of deze nog een catalysator heeft?
Misschien kan ik wat onderdelen van de 318i gebruiken voor de motor, ik ga hem hoogstwaarschijnlijk toch slopen.
Posted: Fri Feb 05, 2010 3:01 pm
by Niki
Mocht je 'm alsnog (heel) verkopen, houd ik me aanbevolen! Die 5-bak maakt 'm voor mij interessant, maar weet nog niet of ik met de kleur kan leven. Heb 'm zien staan vanochtend, hij schreeuwde om aandacht!
Posted: Fri Feb 05, 2010 4:28 pm
by Danny043
Hij heeft inderdaad aandacht nodig. Het verbaast me hoe snel de voorbanden zijn leeggelopen

Verder is het een vochtgebakje, en de kofferbak moet je echt vergeten, dat is een zwembad. Richt de uitlaat omhoog erin, en je hebt een bubbelbad

De startmotor moet vervangen worden, en dan rijdt die gewoon weer.
Kan iemand zeggen of dat een makkelijk klusje is? Aan de hand van wat er in de vraagbaak staat, lijkt het niet zo moeilijk, maar je kan er volgens mij niet zo makkelijk bij. Is het zo op straat te doen, of moet die op een brug?
Ik ben blij dat er toch wel interesse in de 318i is, het zou leuk zijn als die op de weg blijft.
Posted: Fri Feb 05, 2010 4:29 pm
by Jeroen
Tis ff klooien omdat dat inlaat in de weg zit, maar is prima te doen, brug niet nodig IMO.
Posted: Fri Feb 05, 2010 4:37 pm
by 323baur
... ik voel een minimeet aankomen...
(als het gaat dooien iig)
Posted: Fri Feb 05, 2010 4:39 pm
by Danny043
Ok, bedankt. In de vraagbaak staat o.a.:
- maak de steunbeugel van het motorblok los;
- maak de startmotor los van het vliegwielhuis / versnellingsbak en neem deze tezamen met de steunbeugel onder de auto uit.
Maar bovenlangs gaat dus ook?
Posted: Fri Feb 05, 2010 4:59 pm
by Jeroen
Met de steunbeugel bedoelen ze de steun waarmee de startmotor aan de achterzijde aan het blok hangt (zit er geen plaatje bij?!), ze bedoelen niet de motorsteun oid.
Posted: Fri Feb 05, 2010 5:03 pm
by Danny043
Nee, geen plaatje helaas. Ik begreep dat het geen motorsteun was

Posted: Fri Feb 05, 2010 6:29 pm
by loentje
startmotor is eigenlijk een peulenschilletje, grootste nadeel bij jou is dat je een injectie hebt.
Daar zit het eea in de weg dus ik weet niet hoe makkelijk je er daar bij kan.
groeten loentje
Posted: Fri Feb 05, 2010 9:34 pm
by Danny043
Ik heb net geprobeerd een klap erop te geven met een hamer, maar daar kom je dus niet bij. De spinnenkop zit inderdaad in de weg. Ik zou al helemaal niet weten hoe je die startmotor los moet krijgen zo. Kan je er van onder wel bij, want dan sleep ik hem naar m'n doe het zelf garage?
Posted: Fri Feb 05, 2010 9:37 pm
by Ed
Opkrikken en je kan er al bij

Posted: Sat Feb 06, 2010 10:13 pm
by Peter V.
Posted: Sat Feb 06, 2010 10:26 pm
by loentje
Beiden niet echt duur, zeker die baur niet als ie netjes gespoten is. Spuiten kost al ongeveer dat geld.
groeten loentje