Mooi ding, nog steeds een tijdloze verschijning! Wel koud denk ik nu..
Maar die dramlampen moet uit..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur wrote:Mooi ding, nog steeds een tijdloze verschijning! Wel koud denk ik nu..
Maar die dramlampen moet uit..
De lampjes moesten voor de foto aan van mijn dochter ( vond ze leuk). Koud valt wel mee hoor, met het windscherm, stoelverwarming en de gewone verwarming op de voetjes.......
Zonder gein, de kou valt echt wel mee.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Alleen kon ik weer eens niet rijden. Maargoed, een zijkant van de auto is nu ook weer gepoetst. Nu alleen nog de andere zijkant en ze glimt helemaal. De koppelingscilinder is besteld, de revisie is niet zo goed gelukt, getuige het plasje onder de auto. Wel jammer dat ik morgen niet naar mijn afspraak kan toeren die ik had gemaakt om te toeren.
nog een maandje, dan meng ik me ook in het cabriovolk! Gister niet veel gedaan, even de bijrijdersstoel en de rugleuning van de achterbank in de leatherprotector en de olifantenvet gezet. Daarnaast het onderstel van de stoel helemaal schoongemaakt. Trof heel veel stof en hondehaar. Nu is het zitmeubilair gereed voor terugplaatsen, alleen het tapijt nog reinigen. Verder de E81 en de E91 gewassen en de E91 helemaal uitgemest van binnen. Datw as geen overbodige actie, zo na de winter.
Dat heb ik gisteren met de E39 gedaan. Eerst door de wasstraat (uitgebreid programma) en daarna met de hand alles nawassen, dus dorpels, onderkant van de deuren etc. Tegelijkertijd heb ik de afdichting van de achterklep vervangen (had ik stuk gemaakt net voordat het echt koud werd). Dat had net wat meer voeten in de aarde dan ik dacht aangezien er water onder in de afwateringsgoot blijft staan met als gevolg dat de laklaag op een puntlas losraakte. Dat leverde een leuk klusje (krabben, slijpen en schuren en bijwerken op).
Verder de A6 van mijn vader wat verder bekeken. Die heeft last van een lekkend keerringhuis aan de bakzijde doordat de M10 boutjes losgetrild waren. Op zich niet zo raar na 303k km, maar toch. De bak is dezelfde als mijn E39 (5HP19), maar dat ding er weer onder krijgen zal een drama worden aangezien het een quattro is, dus twee ingebouwde diffs.
Gisteravond een "date" gehad met een jongedame, kom ik op één avond 2 E21's tegen! Natuurlijk gelijk alleen maar aandacht voor de auto's:P
Gelukkig was ze redelijk gedogend, haha! Het waren een donkerblauwe type 1 in Gouda en een oranje in Waddinxveen, beide volgens mij 4-cilinders. Geen foto's ofzo, dus niet gespot-waardig.
Maar dan nu het belangrijkste nieuws (vrouwen zijn natuurlijk niet zo interessant) : Ik ga komende vrijdag m'n auto weer uit de winterstalling halen! Ben er nu al zenuwachtig om, wat heb ik dat ding gemist zeg...
Er komt hier ook nog wel een keer een E30 cabrio maar nu nog maar even niet
De Baur staat klem tussen 5 motorblokken en de witte Baur en kan er nog niet uit maar als het even meezit ga ik dit weekend de boel omdraaien en de oude blokken slopen zodat ik er weer uit kan als het zulk weer is.
Wel heerlijk gecruised in de E91 op Texel en veel gewandeld, zaterdag was echt super mooi!
Ik was net naar de winkel, stond daar een perfect gerestaureerde citroen ds23 ook hele mooie auto's, maar volgens mij echt lomp groot. Hij had al een invalide parkeerplaats, en volgens mij paste die maar net. Jammer dat ik niks mee had om fotos mee te maken.