Page 47 of 62
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 10:56 am
by Arnold D
Een tijd geleden heb ik een mail naar Alpina gestuurt, omtrent het lager van de bak.
Duitse mail gestuurd, geschreven door Ite en vergezeld met een paar foto's en nummers van de auto.
Hierop weer een mail terug gekregen.
Hoop dat het antwoord positief is, want anders mag Thegs aan de bak
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sehr geehrter Herr,
vielen Dank für Ihre e-mail und bitte entschuldigen Sie die späte Antwort.
Wir haben bei uns im Hause recherchiert, haben aber keine Möglichkeit, das Getriebe zu reparieren.
Allerdings werden wir noch bei Getrag nachfragen, ob es hier eine Reparaturmöglichkeit gibt.
Wir melden uns bei Ihnen sobald wir eine Rückmeldung haben.
Mit freundlichen Grüßen
Axel Rimpler
Leiter Produktion / Head of Production
Leiter Kundendienst / Head of Customer Service
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG
Alpenstraße 35-37
D - 86807 Buchloe
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 11:10 am
by 323baur
+ nog het nodige onderhoud aan de zwarte..en jou winter is gevuld.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 12:29 pm
by Peter V.
Dat is ook een leuk winterproject

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 12:31 pm
by 323baur
Wel leuk dat ze voor jou nog even bij Getrag navraag willen doen!
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 12:47 pm
by Jeroen
Lijkt me dat je dan idd meer kans hebt dan als je dat zelf gaat vragen, afwachten maar weer maar dit is hoopgevend!
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 1:27 pm
by Peter V.
Mischien een hele domme vraag maar moet het een rollager zijn in een kunststof kooi of zijn er andere mogelijkheden?
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 2:32 pm
by Arnold D
Yep, een naaldlager in een kunststof kooi.
Ik zal binnenkort wel even foto's plaatsen met uitleg en maten.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 4:11 pm
by Peter V.
Die foto van dat lager heb je inderdaad weleens eerder geplaatst. Als ik me niet vergis zelfs met de buiten/binnen en breedtemaat erbij.
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of het uitsluitend een naaldlager met kunststof kooi moet zijn. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een naaldlager of rollager te vinden wat anders van constructie is maar wel dezelfde functie kan hebben?
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 5:08 pm
by Arnold D
Je dient wel met een aantal zaken rekening te houden, wat betreft het model van de kooi.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 6:17 pm
by uwbuurman
sjonge, je zult toch niet de enige zijn met dit probleem??
Hoe dan ook, als je een oplossing hebt, dan gelijk 10 bestellen!
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 6:18 pm
by uwbuurman
oh ja, twee stuurtjes in nieuw leer, is dat goedkoper dan 2 x 1 stuurtje opnieuw in het leer? Want dan ken ik nog wel een kaal stuurtje...
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 7:32 pm
by 323baur
Er zit op de e30fansite (jajaja) ook iemand die wel serieus is, althans de vrouw van...een of ander lid.
Die schijnt het leuk te vinden om stuurtjes minder kaal te maken en als ik de fotoos mag geloven is ze best goed met stuurtjes.
Kost iets van 80 of 100,= Any color you want

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 7:52 pm
by Arnold D
Ik heb een goed adres en ben hem wel even kwijt, geen probleem.
Ik heb als het goed is ook nog een stuurtje in de polder liggen.

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Oct 11, 2010 8:21 pm
by gerrit323
Hoi Arnold kan je die maten van die lager (alles wat je hebt) nog eens posten ... ik zie volgend weekend de SKF man .. dan kan ik hem ineens alle info bezorgen
Gerrit
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Oct 12, 2010 10:41 am
by Arnold D
Ik ben vandaag even naar de specialisten van Buursema geweest.
Omdat de auto nog rijdt wilde ik de monteurs toch even naar dat knikkergeluid in de motor laten luisteren.
Zij vertelden mij dat het voor hun vaststaat dat dat geluid veroorzaakt wordt door kantelende tuimelaars en dat komt vaker bij de M30 motor voor.
Dat gaan we nog wel een keer vervangen, samen met een nieuwe oliepomp.