Page 47 of 53

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Tue Jun 07, 2011 12:44 pm
by Wondermike
Gewoon doorgaan met poetsen :wink:

Ik zou nog wat spullen voor jou meenemen naar de SM2011 maar wat was dat ook al weer.....
Schokdempers voor en.... :bag

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Tue Jun 07, 2011 1:04 pm
by Leonidas
motorkap grendels rvs!

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Tue Jun 07, 2011 3:28 pm
by Wondermike
ja dat was het :thumbsup
Ouderdomskwaaltje..... :bag

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Tue Jun 07, 2011 4:39 pm
by Leonidas
Net olie gepeild en prima in orde. Ik rijd naar de pomp en onderweg een paar x stotteren en toen helemaal afgeslagen. Wat kan dat nou zijn dacht ik en ik kijken onder motorkap. Voelen aan de peilstok en die leek mij aardig "los" te zitten bovenaan bij het dopje. Kan het zijn dat ie daarom af slaat? Dat ie niet vacuum is oid? Nadat ik de stok weer goed vast had naar mijn idee was het starten en lopen en euvel weg...

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Tue Jun 07, 2011 4:44 pm
by Wondermike
jazeker, de peilstok moet er goed inzitten anders heb je een vacuum lek.

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Tue Jun 07, 2011 5:04 pm
by Leonidas
Wondermike wrote:jazeker, de peilstok moet er goed inzitten anders heb je een vacuum lek.
Hij zat er ook wel goed in maar net of dat rubber dopje te ruim leek te zitten...

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Tue Jun 07, 2011 6:02 pm
by Wondermike
ff een andere peilstok scoren want als hij daar lekt beinvloed dat de loop van de motor.
Maar omdat je schrijft net gepeilt te hebben denk ik dat hij toch niet goed zat.
Gewoon in de gaten houden.

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Sun Jun 19, 2011 11:57 am
by Leonidas
Heb een nieuwe Hardy-schijf gescoord bij de dealer omdat de W&N schijf die Peter gemonteerd had ratelt als een tierelier. Heb t idee dat t steeds erger wordt. Kan dit verdere schade opleveren als je er mee doorrijdt?

Wie zou eventueel mij willen helpen dat ding te monteren? Ben heel erg bang dat ik t alleen niet ga redden :bag Heb eventueel een put ter beschikking of een brug.

Groeten Allard

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Sun Jun 19, 2011 4:40 pm
by loentje
Hardy schijf wisselen is niet zo heel moeilijk zeker niet als je een brug ter beschikking hebt!

Doorrijden lijkt me geen aanrader, tenminste als ie gescheurd is. Aan de andere kant zitten de bouten er dan nog steeds in, dus het zal voorlopig wel blijven rijden. Maarik zou het eerder niet doen dan wel!

groeten loentje

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Mon Jun 27, 2011 8:09 pm
by Leonidas
Hallo

Bemerk net tijdens het sturen dat er wat aanloopt oid? Heb gekeken maar zie zo 123 niks. Ik heb geen stuurbekrachtiging...
Misschien iets te maken met de velgbouten? Heb originele van de dealer voor e21 opgehaald, en king alpina replica velgen...
Kan het zijn dat er speling zit tussen de wielbout en het velg-gat?

Groeten uit een snik en snik heet Genemuiden :oops:

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Mon Jun 27, 2011 8:54 pm
by Peter V.
Als dat zo is dan heb je verkeerde bouten gekregen.

Is het links en rechts sturen of maar een enkele kant? Plotseling begonnen?

Welke breedte maat velgen/banden heb je voor?

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Mon Jun 27, 2011 10:45 pm
by Leonidas
Peter V. wrote:Als dat zo is dan heb je verkeerde bouten gekregen.

Is het links en rechts sturen of maar een enkele kant? Plotseling begonnen?

Welke breedte maat velgen/banden heb je voor?
Voor mijn gevoel vaak met links sturen... Ja kwam ineesns opzetten...
Ik heb 7jx15 H2 E12 velgen, met bandenmaat 195-55-r15 85v :roll:

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Tue Jun 28, 2011 12:28 am
by Peter V.
Je kunt niet zien of hij ergens aanloopt?

Spoorstangkogels, fuseekogels en stabilisatorrubbers zijn namelijk nieuw dus overdreven veel ruimte lijkt mij niet.

Als wielbouten een probleem gaan geven vanwege lengte bijvoorbeeld dan heb je dat achter i.v.m. de handremschoenen die aan de binnenzijde van de schrijfrem zitten. Als je speling tussen bout en velggat zou hebben dan geeft dit geen aanlopend geluid maar meer klapperen en dit voel je echt wel.

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Mon Jul 04, 2011 5:50 pm
by Leonidas
Het zit echt aan de voorzijde... Ik zie wel dat aan de binnenzijde van de velg (voor!) een rubber wat tussen de ophanging? zit zeer dicht bij de band zit... Dit is aan beide kanten. Zouden de banden dan te breed zijn? Bij Charlotte had ik er geen last van nl... met dezelfde velg/band combi..

Re: Leonidas' 323i Baur

Posted: Mon Jul 04, 2011 6:00 pm
by Peter V.
Kun je eens een foto maken Allard?

Ik kan met dat rubber alleen maar indenken dat het een stuurkogel moet zijn die tegen de velg aanloopt.

Het enige verschil met jouw 315 (charlotte) is dat de voorpoten dikker zijn bij een 323i en ook de diameter van de stabilisatiestang voor groter is. Uiteraard is de naaf van een 323i ook iets anders maar of dat het verschil maakt.