de winterperiode komt eraan dus we kunnen weer los.
* Distributie vervangen.
* Waterpomp vervangen.
* Hoofdremcylinder vervangen.
* Remklauwen voor reviseren (al weer 10 jaar geleden)
* Grote beurt.
* Loodpluggen vervangen weber IDF's.
* Spaghetti spruitstuk eerst laten oplassen (scheurtje) en monteren.
* Luchtfilterhuis voor VGS set afmaken en dan samen met airbox laten poedercoaten.
Het laatste puntje is nog even zien. Tussen het spruitstuk en de middendemper moet nog een passtuk gemaakt worden.
Oftewel we hebben werk genoeg.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Mooie plannen Peter! Zou idd wel heel gaaf zijn als operatie VGS helemaal afgemaakt kan worden natuurlijk. En voor dat passtuk, ik hoor goede dingen over Roy RVS in Breda, ik gok dat die je tegen een schappelijk tarief kan helpen.
Bij wie hebben jullie de revisiesetjes voor de remklauwen besteld?
Ik zou namelijk ook graag de klauwen willen scheiden dus de rubber O-ringen moeten erbij zitten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Voor de E23 heb ik Autofren gekocht, daar zaten ze bij:
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Omdat ik sinds de laatste eifeltour soms een wegvallend rempedaal had als eerste het HRC gedemonteerd. Ik verwachte eigenlijk een doorgeslagen keerring waarbij er remvloeistof in de bekrachtiger was gekomen maar dit was niet zo. Wel een flink vervuilde HRC aangetroffen dus deze moet open en gereviseerd worden (als deze van binnen er nog netjes uitziet).
Aangezien ik ook de remklauwen opnieuw wil aanpakken alvast de eerste gedemonteerd. Hier heb ik in ieder geval al een boosdoener te pakken.
Buitenste zuiger:
Binnenste zuiger:
Deze is vet geslagen. Wel snel na 10 jaar.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Tja, dat kan gebeuren. Misschien iets net niet helemaal fris toch, aan die kant, krasje op de zuiger, beschadigingetje aan het rubber etc. Dan was het wachten op deze uitkomst. Maar mooi datbje qat vindt, in ieder geval!
Jeroen wrote: Fri Nov 11, 2022 12:03 pm
HRC valt me zo te zien alles mee, maar die remklauwen, die zijn dan wel aan de beurt idd. Mooi dat daarmee iig een oorzaak is gevonden!
Toch vind ik het wel triest dat na 10 jaar en 20000 km de remklauwen al zo slecht zijn. Remvloeistof is gewoon netjes vervangen om de 2 jaar
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.