Page 49 of 69

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Fri Dec 21, 2012 7:34 pm
by pattam2009
Peter V. wrote:Welke dopjes zoek je?
Beetje lastig uitleggen maar, ik hoop dat het duidelijk is.
Aan de binnenzijde van het chassis t.h.v. de achteras uiteindes zitten er links en rechts twee blind doppen.
Diameter is ongeveer 15mm, moet het nog even nameten.

Met het kaal maken van het chassis heb ik deze doppen door geschuurd vandaar dat ik nieuwe moet hebben.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sat Dec 22, 2012 12:00 am
by uwbuurman
Die zijn plastic en doorzichtig. Heb ze vanavond net verwijderd.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sat Dec 22, 2012 12:33 am
by pattam2009
Klopt koos, dat zijn de dopjes.

Ik heb vanavond nog de water afvoer slangen van het opendak geplaatst.
De bestelde slangen zijn op lengte voor de 2 voorste afvoeren. Bij de achterste afvoeren heb je meer dan genoeg aan de helft van één slang, daardoor heb ik een slang over.

Koos, ik weet niet of je de slangen al in huis hebt, maar ik heb er één over.
Laat het maar ff weten als je ze nog moet bestellen, dan neem ik de slang voor je mee bij de eerst volgende mogelijkheid.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sat Dec 22, 2012 12:39 am
by uwbuurman
Slang heb ik al. Dat gat ervoor in de zijpanelen moet ik nog fixen. Heb je nog twee gaten voor me over? :bag

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sat Dec 22, 2012 12:43 am
by pattam2009
uwbuurman wrote:Slang heb ik al. Dat gat ervoor in de zijpanelen moet ik nog fixen. Heb je nog twee gaten voor me over? :bag
Heb je er drie dan van die slangen?
Twee gaten niet, wel één gat maar die hou ik voor mezelf.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sat Dec 22, 2012 12:44 am
by uwbuurman
Nee, 4 slangen, net als jij...

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Tue Dec 25, 2012 8:50 pm
by pattam2009
Destijds gekocht, originele elektrische e21 fan :nah
Gaat zo niet passen.

Image

Iemand een idee waar deze dan wel in thuis hoort?



Even een foto van Arnold geleend, een flink stuk kleiner!
Arnold D wrote:
Image

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Wed Dec 26, 2012 12:23 am
by Arnold D
Dat is een fan voor een type 1 Patrick. De onderbalk van type 1 heeft een ronding, zodat deze wel past. Die ronding heb ik in mijn 323i type 2 gemaakt zodat ie past.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Wed Dec 26, 2012 12:24 am
by Arnold D
oh ja, en ik heb een stuk uit het huis van de fan geslepen.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Wed Dec 26, 2012 12:19 pm
by pattam2009
Oke voor een type 1 dus.
Gezien de grote van de ventilator zal de koeling wel goed zijn werk doen. ik ga proberen om de ventilator passend te krijgen.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sun Jan 06, 2013 3:08 pm
by pattam2009
Vraagje!

Ik heb het forum doorgezocht maar nergens een voorbeeld kunnen vinden waar precies het potje van de stuurbekrachtiging hoort te zitten.
Is het een kwestie van twee gaten boren in de wielkast en klaar of zijn er nog opmerkingen voor het plaatsen.
Bijvoorbeeld, door de lengte van de slangen.

Image



Tweede vraag,

Heeft iemand een foto van de isolatie bekleding op het achterste gedeelte van de dak plaat, hoe dit precies zit, uiteraard van een opendak dakplaat!

Image

B.v.d.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sun Jan 06, 2013 3:36 pm
by uwbuurman
omdat er een stuk uit is gescheurd heb je wellicht een goede hint als je de oude terugzet??

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
by pattam2009
uwbuurman wrote:omdat er een stuk uit is gescheurd heb je wellicht een goede hint als je de oude terugzet??
Dat klopt alleen moet ik Nog wel zo'n schaal zien te vinden.
ik denk dat het improviseren wordt vandaar dat ik een voorbeeld nodig heb

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sun Jan 06, 2013 5:11 pm
by uwbuurman
aha, jij hebt de schuimmat niet meer. Leon is een 323i met schuifdak aan het slopen. Die kun je wellicht overnemen? Hij is alleen op vakantie tot de 20ste.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sun Jan 06, 2013 6:27 pm
by Jeroen
Voor het tankje van de stuurbekrachtiging wijst het idd zichzelf wel aardig. Hij komt op het scherm, zodanig dattie natuurlijk rechtop zit, dat de deksels achter de koplampen en van de zekeringkast er nog netjes af kunnen, en de slangen idd netjes onder de accubak doorlopen zonder dat ze kapot zullen schuren. Als je daarmee aan de slag gaat is het vrij duidelijk waar 'ie exact moet komen.