Page 50 of 55

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Thu Dec 14, 2017 9:20 am
by Thegs
Zo, inmiddels sukkelen we al weer iets meer dan een jaar rond met de E60. Tussen de bedrijven door alle bobines een keer vervangen omdat de koude start minder werd en in november stond de apk op stapel. Alle complimenten van de keurmeester, zo een nette auto was hij van mij niet gewend :mrgreen:

Deze week sprong te teller op 200k, weer een auto met een mijlpaal. Ik zit nog een beetje in dubio of ik nu zal kijken naar wat anders, of nog lekker even door tuf. Qua comfort en rij eigenschappen zou ik niet anders willen, of het moest een F10 zijn?

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Thu Dec 14, 2017 10:06 am
by Jeroen
Sja, wil je weer veranderen of niet, dat is dan de vraag. Een noodzaak is het blijkbaar niet, nou ja, hooguit in je hoofd haha!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Thu Dec 14, 2017 11:53 am
by uwbuurman
Prima auto, toch? Wat anders kost ook weer poen, de grootste afschrijving heb je wel gehad. Ik zou een jaartje door doen.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Thu Jan 18, 2018 8:53 am
by Thegs
Het wordt hoognodig eens tijd om dit topic uit to date te maken, ik zal binnenkort de foto's eens verzamelen en een stukje op het digitale papier zetten. Voor de time beeing denk ik dat ik lekker door ga rijden met de E60, maar dan wil ik wel die kleine trilling eruit hebben. Nadeel is dat het bij een E60 (en de rest uit dat tijdperk) vanalles kan zijn, dus ik wil alle draagarmen nieuw eronder.

Omdat dit best in de papieren kan lopen, heb ik een vergelijk gemaakt tussen de verschillende merken. Het zou ik dit geval gaan om, 4 draagarmen voor, stabisteunen voor, stuurstangen met kogels, 4 draagarmen achter, kogelgewricht achter, integraalstang achter & stabisteunen achter.

Origineel BMW: 2963 euro
Lemförder: 1163 euro
TRW: 965 euro
Febi Prokit: 860 euro

Zeker omdat ik en vele andere weinig problemen hebben met Febi ben ik genegen om daar voor te kiezen. Lemförder is iig OEM, maar het prijsverschil is eigenlijk ook groot genoeg om even verder te kijken.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Thu Jan 18, 2018 9:23 am
by Jeroen
Ja het wordt tijd Gerwin hahaha!

Soms zie ik de extreem lage(re) prijzen van Febi-Bilstein, en ben ik weleens bang dat het toch erg budget is. Dat het na een paar jaar toch Meyle kwaliteit blijkt te zijn. Aan de andere kant zie ik dat BMW ook regelmatig Febi-Bilstein gebruikt. Lastig hoor. Ik heb geen enkele reden om op dit moment de kwaliteit van Febi in twijfel te trekken, maar gezien de werkzaamheden, de omvang van de klus, zou ik zelf ws eerder gaan voor gelijk het beste en klaar voor zolang je de auto nog hebt. Dan zou ik denk ik toch Lemförder monteren. En dan houd je evengoed nog een kleine 2k in je zak tov dealerprijzen (voor hetzelfde spul grrrr).

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Thu Jan 18, 2018 10:00 am
by Peter V.
Ik ben voor onze E60 ook aan het rondkijken en kom uit op Febi of lemforder.

Ook hier net de 200000 km voorbij. Alhoewel ik geen trilling heb begin het bij mij op wat slechter wegdek te klapperen aan de voorzijde.

Ik ben even benieuwd wat jij gaat doen.

Verder moet ik de "egel" gaan vervangen dus dat wordt ook nog een leuke. Alleen hier ga ik voor OEM en vervang gelijk de blower.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Thu Jan 18, 2018 6:05 pm
by Wilmo
TRW is sinds 2015 ZF. Net als Lemförder trouwens.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Thu Jan 18, 2018 10:41 pm
by Jeroen
Yep, maar dat prijsverschil tussen Lemförder en TRW van 200 euro moet ergens vandaan komen, vandaar mijn lichte angst bij de goedkopere spullen van TRW en Febi, die regelmatig zelfs onder het prijsniveau van oa Meyle en Hakkitakki zitten.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Sun Feb 04, 2018 4:49 pm
by Peter V.
Vandaag de draagarmen/reactiestangen/spoorstangen en stabilinkjes van de voorzijde besteld van Febi. We gaan het wel zien.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Tue Feb 27, 2018 9:28 pm
by Thegs
Iets met slecht priotiteiten kunnen stellen...

Suzanne heeft een baan in de buurt en moet meer reizen, dus tijd voor een kleine auto'tje. Moet wel een BMW zijn natuurlijk, dus het enige beetje betaalbare zou een compact kunnen zijn. Paar bekeken hier en daar, maar veel zooi te koop. Uiteindelijk eentje gevonden, een 316i uit 1999. Leuke kleur (Avus blauw), airco, electrische ramen, electrische spiegels, leren stuurwiel en een armsteuntje erin. Prima wagentje en rijdt eigenlijk verrassend lekker.

Image
Image

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Tue Feb 27, 2018 9:50 pm
by 323baur
Erg mooie kleur idd! En die compactjes...rijden mega!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Tue Feb 27, 2018 10:35 pm
by uwbuurman
Mooi!!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Wed Feb 28, 2018 5:48 am
by Jeroen
Kijk, da's een mooi pakketje zo! En idd, kort en licht met E30 achteras, dat stuurt ook helemaal standaard als deze gewoon al erg leuk.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Wed Feb 28, 2018 7:49 am
by gerrit323
Mooi autootje .. ik zou daar ook gerust de dagelijkse km's mee kunnen doen

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Posted: Wed Feb 28, 2018 8:53 am
by Peter V.
Ziet er goed uit hoor. Netjes.