Page 6 of 27
Posted: Wed May 19, 2010 8:53 pm
by Jeroen
Zitten origineel ook dopjes zodat je 't daartussen lekker vol kunt kliederen... dat heb ik met de Baur vorig jaar maar gelijk gedaan!
Posted: Wed May 19, 2010 8:55 pm
by Peter V.
Deze laat ik ook zitten zodat ik inderdaad ertussen kan spuiten. Ik weet alleen nog niet of ik de onderkant wel open laat zoals origineel. Als ik het goed behandel en dan compleet dichtmaak dan komt er tenminste ook geen vuil in

Posted: Wed May 19, 2010 9:00 pm
by 323baur
Precies Peter! Ik heb dat tijdens de restauratie ook zo laten maken!
Helemaal dicht gemaakt, kan nooit meer roesten.
Eigenlijk valt het mij mee. Ik denk als je hier netjes gaat slijpen en inval lassen komt dat helemaal goed in een dagje..
Posted: Wed May 19, 2010 9:02 pm
by Peter V.
Of het in een dagje goed komt weet ik niet maar dat het goed komt is zeker
Helaas is mijn weekend voorbij dus kan ik alleen tussendoor weer wat doen.
Posted: Wed May 19, 2010 10:02 pm
by Kuist318
Ik zie het al dat gaat best goed komen.
goed bezig

Posted: Thu May 20, 2010 9:40 am
by loentje
Ik snap gewoon niet dat BMW die holle ruimtes niet vol heeft laten lopen.
Dat is het zelfde als met de manier hoe de achterbumpers vast zitten. Je krijgt ze na een paar jaar in geen mogelijkheid er meer af. Maar ze blijven stug doorgaan met die manier van vastzetten van de bumpers!!
groeten loentje
Posted: Thu May 20, 2010 1:32 pm
by 323baur
Ik snap dat ook niet, of toch weer wel..
Ze zijn gemaakt voor een jaar of 10 trouwe dienst...
daarna mag je weer een nieuwe kopen!
Als je bedenkt hoeveel er uiteindelijk op de bult zijn terecht gekomen

Posted: Thu May 20, 2010 5:28 pm
by Peter V.
mijn roestbehandelproducten zijn al binnen

Dat is wel heel snel en dat betekent dus dat ik snel door kan gaan

Posted: Thu May 20, 2010 9:53 pm
by gerrit323
... en Peter weet weer wat doen ...

komt zeker goed .. jouw vorige werkaanpak kennende
Gerrit
Posted: Thu May 20, 2010 10:07 pm
by Peter V.
Ik ga zeker mijn best doen Gerrit

Posted: Sun May 30, 2010 7:10 pm
by Peter V.
Gisteren al wat laswerk gaan doen aan de linker achterwielbak. Ik had alles al uitgeslepen en het stukje plaatwerk wat er in de kofferbak in moet op maat gemaakt met een kartonnen mal.
Eerste deelplaatje gaan hechten.
Deze al bijna rondom afgelast. Het is geen top laswerk maar de ervaring gaat vanzelf komen. ik kan nu wel begrijpen dat het aardig wat makkelijker gaat als de stalen rugleuning en hoedenplank weg zijn
Het gaat best wel goedkomen en de roest is straks in ieder geval vervangen met plaatwerk.
Posted: Mon May 31, 2010 12:16 am
by loentje
ik vindhet er goed uitzien Peter,
moet ook nog eens een cursus lassen gaan volgen!!
groeten loentje
Posted: Mon May 31, 2010 8:21 am
by 323baur
Goed bezig Peter.
Deze wordt iig weer netjes.
Posted: Mon May 31, 2010 6:22 pm
by Kuist318
Goed bezig Peter
aldoende leerd men wel lassen,niet bang zijn om er aan te
beginnen
oefening baard kunst
gaat helemaal goed komen

Posted: Mon May 31, 2010 6:48 pm
by Peter V.
Inderdaad dat was mijn idee ook. Ervaring opdoen gebeurt alleen door te proberen.
Vandaag nog even spullen besteld om te vertinnen zodat het er ook nog netjes uitziet en niet gaat scheuren zoals plamuur. Ik heb straks bij de baur nog genoeg laswerk.
Ik zat nog te twijfelen of ik het wel helemaal rond moet gaan aflassen of alleen te punten om de paar milimeter en dan vertinnen. Ik heb al veel foto's van restauraties gezien en even zoveel verschillende manieren.
Ik ben het nu helemaal aan het aflassen maar suggesties zijn altijd welkom.