Page 6 of 27

Posted: Wed May 19, 2010 8:53 pm
by Jeroen
Zitten origineel ook dopjes zodat je 't daartussen lekker vol kunt kliederen... dat heb ik met de Baur vorig jaar maar gelijk gedaan!

Posted: Wed May 19, 2010 8:55 pm
by Peter V.
Deze laat ik ook zitten zodat ik inderdaad ertussen kan spuiten. Ik weet alleen nog niet of ik de onderkant wel open laat zoals origineel. Als ik het goed behandel en dan compleet dichtmaak dan komt er tenminste ook geen vuil in :wink:

Posted: Wed May 19, 2010 9:00 pm
by 323baur
Precies Peter! Ik heb dat tijdens de restauratie ook zo laten maken!
Helemaal dicht gemaakt, kan nooit meer roesten.

Eigenlijk valt het mij mee. Ik denk als je hier netjes gaat slijpen en inval lassen komt dat helemaal goed in een dagje..

Posted: Wed May 19, 2010 9:02 pm
by Peter V.
Of het in een dagje goed komt weet ik niet maar dat het goed komt is zeker 8)

Helaas is mijn weekend voorbij dus kan ik alleen tussendoor weer wat doen.

Posted: Wed May 19, 2010 10:02 pm
by Kuist318
Ik zie het al dat gaat best goed komen.
goed bezig :D

Posted: Thu May 20, 2010 9:40 am
by loentje
Ik snap gewoon niet dat BMW die holle ruimtes niet vol heeft laten lopen.

Dat is het zelfde als met de manier hoe de achterbumpers vast zitten. Je krijgt ze na een paar jaar in geen mogelijkheid er meer af. Maar ze blijven stug doorgaan met die manier van vastzetten van de bumpers!!

groeten loentje

Posted: Thu May 20, 2010 1:32 pm
by 323baur
Ik snap dat ook niet, of toch weer wel..
Ze zijn gemaakt voor een jaar of 10 trouwe dienst...
daarna mag je weer een nieuwe kopen!
Als je bedenkt hoeveel er uiteindelijk op de bult zijn terecht gekomen :cry:

Posted: Thu May 20, 2010 5:28 pm
by Peter V.
mijn roestbehandelproducten zijn al binnen :!: Dat is wel heel snel en dat betekent dus dat ik snel door kan gaan :wink:

Posted: Thu May 20, 2010 9:53 pm
by gerrit323
... en Peter weet weer wat doen ... :D komt zeker goed .. jouw vorige werkaanpak kennende :wink:

Gerrit

Posted: Thu May 20, 2010 10:07 pm
by Peter V.
Ik ga zeker mijn best doen Gerrit :lol:

Posted: Sun May 30, 2010 7:10 pm
by Peter V.
Gisteren al wat laswerk gaan doen aan de linker achterwielbak. Ik had alles al uitgeslepen en het stukje plaatwerk wat er in de kofferbak in moet op maat gemaakt met een kartonnen mal.

Image

Eerste deelplaatje gaan hechten.

Image

Deze al bijna rondom afgelast. Het is geen top laswerk maar de ervaring gaat vanzelf komen. ik kan nu wel begrijpen dat het aardig wat makkelijker gaat als de stalen rugleuning en hoedenplank weg zijn :evil:

Image

Het gaat best wel goedkomen en de roest is straks in ieder geval vervangen met plaatwerk.

Posted: Mon May 31, 2010 12:16 am
by loentje
ik vindhet er goed uitzien Peter,

moet ook nog eens een cursus lassen gaan volgen!!


groeten loentje

Posted: Mon May 31, 2010 8:21 am
by 323baur
Goed bezig Peter.
Deze wordt iig weer netjes.

Posted: Mon May 31, 2010 6:22 pm
by Kuist318
Goed bezig Peter :D
aldoende leerd men wel lassen,niet bang zijn om er aan te
beginnen
oefening baard kunst :lol:
gaat helemaal goed komen :P

Posted: Mon May 31, 2010 6:48 pm
by Peter V.
Inderdaad dat was mijn idee ook. Ervaring opdoen gebeurt alleen door te proberen.

Vandaag nog even spullen besteld om te vertinnen zodat het er ook nog netjes uitziet en niet gaat scheuren zoals plamuur. Ik heb straks bij de baur nog genoeg laswerk.

Ik zat nog te twijfelen of ik het wel helemaal rond moet gaan aflassen of alleen te punten om de paar milimeter en dan vertinnen. Ik heb al veel foto's van restauraties gezien en even zoveel verschillende manieren.

Ik ben het nu helemaal aan het aflassen maar suggesties zijn altijd welkom.