
Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29778
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Tsja nou moeten we de Ardennenrit overnieuw doen. Het hotel van weleer -Le Moulin Simonis- bestaat nog, kwam er eerder dit jaar nog langs. Misschien zit hetzelfde ongastvrije franstalige teringvolk er ook nog wel 

Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
In de zoektocht naar het verleden, de laatste ritten van mijn E21 voor de restauration mucho grande, kwam ik uiteraard in het verslagtopic van de rit waar alles fout ging, de Ardennenrit. Het bleek dat ik nog geen enkele foto heb geplaatst die ik toen heb gemaakt. Tijd om dat maar eest te doen, zo’n 6,5 jaar na dato…
Ik ken niet alle verhalen, alle namen of alle locaties meer, maar het gaat om de plaatjes, nietwaar? Op deze foto’s staan mensen die we al in geen jaren hebben gezien in clubverband, onder de e21’s op de foto zijn er bij die respectievelijk sinds de trip volledig uitelkaar zijn gehaald, door de belastingdienst in beslag zijn genomen, total loss zijn gereden, zijn gesloopt, nog steeds op garageplaten rondrijden, aan de kant zijn gezet in een schuur en nooit meer hebben gereden en een enkele is nog steeds gewoon in gebruik voor de reguliere clubritjes.
De samenkomst in het hotel, in de ochtend voor vertrek.


Rondje auto’s snuffelen en vloeistoffen meten






And down the road we go!!




Il Presidente heeft gedoe met brommers…

Tussenstopje op een uitkijkpunt (eerste 5 liter olie)



Beneden is het veel lager dan hierboven.

Paparazzo voor een Arabische Alfa 159

Kremer, zeer goede vriend en op deze trip reisgenoot. Ik kan niet bewijzen dat hij een slechte invloed had op het olieverbruik, maar hij is nooit weer mee geweest en ik heb geen olieverbruik meer.

Huizen in de Ardennen.

Toerenmachientje!

De tweede stop geloof ik, voor foto’s. In de basis was het water nat en het grind gemaakt van stenen. De auto’s staan naast het water. Meer weet ik er niet van.





Je ziet ‘m denken: “ooit onttrek ik me aan dit volk en rij ik M3!!!!”

Olijf in betere jaren

Bos, bomen en een ontbladermachine.

Boer, trekker, weg.

Brug.

Heee, een KRAK 02.

Kerk. In een plaats. In de Ardennen.

Het ding getankt.

Belg uitgelachen door WestFries.

Ik zou graag het Plaatje dat Raymond hier schieten gaat of heeft geschoten nog eens ontvangen. Moet van mijn e21 zijn, schat ik in.

En weer op pad.

Happy driver. Dikke pens. Paar liter olie in de kofferbak. Niks in het blok.

We raken achter.

Weer een stop. Langs een hek. In de rimboe.



Lunch stop





Na de lunch een verdomd serieuze apotheker….

Maar dat veranderde snel toen we ze een biertje beloofden….

En gas op die lolly. Euhhh, olie op die lolly…

Michel met een vette motorkap.


We hadden afgesproken onderweg met de KRAK meneer om samen naar zijn huis te gaan voor:

En bosje losse Fiats.


En een schuurvonst



De zon zakte, het gebouw ook…

Lokale snelweg. Man, man, wat een kuilen en gaten in die negorij.


En het eindpunt.

De sociale recherche controleert en legt vast. Het bleek dat 99% van de auto’s met drugsgeld betaald was. Dat was geen probleem, want het waren geen Mercedessen.


M’n mooie maar zieke schatje. (die dichte he, niet die saphir ”bauwer”)

Martijn op patrouille.


Bij het eindpunt heb ik besloten snel afmars te doen. Immers, het werd donker, en ik wilde koste wat kost die e21 323i het land uit krijgen voor de motor echt plofte. Tseard, met de resada 323i is met me mee gegaan.
Op weg naar huis:

Toch liep de auto nog wel aardig door.

En achter Tseard aan op naar Friesland.

Zo eindigde een mooi weekend met een traan. Wat daarna kwam is bekende geschiedenis.
Ik ken niet alle verhalen, alle namen of alle locaties meer, maar het gaat om de plaatjes, nietwaar? Op deze foto’s staan mensen die we al in geen jaren hebben gezien in clubverband, onder de e21’s op de foto zijn er bij die respectievelijk sinds de trip volledig uitelkaar zijn gehaald, door de belastingdienst in beslag zijn genomen, total loss zijn gereden, zijn gesloopt, nog steeds op garageplaten rondrijden, aan de kant zijn gezet in een schuur en nooit meer hebben gereden en een enkele is nog steeds gewoon in gebruik voor de reguliere clubritjes.
De samenkomst in het hotel, in de ochtend voor vertrek.


Rondje auto’s snuffelen en vloeistoffen meten






And down the road we go!!




Il Presidente heeft gedoe met brommers…

Tussenstopje op een uitkijkpunt (eerste 5 liter olie)



Beneden is het veel lager dan hierboven.

Paparazzo voor een Arabische Alfa 159

Kremer, zeer goede vriend en op deze trip reisgenoot. Ik kan niet bewijzen dat hij een slechte invloed had op het olieverbruik, maar hij is nooit weer mee geweest en ik heb geen olieverbruik meer.

Huizen in de Ardennen.

Toerenmachientje!

De tweede stop geloof ik, voor foto’s. In de basis was het water nat en het grind gemaakt van stenen. De auto’s staan naast het water. Meer weet ik er niet van.





Je ziet ‘m denken: “ooit onttrek ik me aan dit volk en rij ik M3!!!!”

Olijf in betere jaren

Bos, bomen en een ontbladermachine.

Boer, trekker, weg.

Brug.

Heee, een KRAK 02.

Kerk. In een plaats. In de Ardennen.

Het ding getankt.

Belg uitgelachen door WestFries.

Ik zou graag het Plaatje dat Raymond hier schieten gaat of heeft geschoten nog eens ontvangen. Moet van mijn e21 zijn, schat ik in.

En weer op pad.

Happy driver. Dikke pens. Paar liter olie in de kofferbak. Niks in het blok.

We raken achter.

Weer een stop. Langs een hek. In de rimboe.



Lunch stop





Na de lunch een verdomd serieuze apotheker….

Maar dat veranderde snel toen we ze een biertje beloofden….

En gas op die lolly. Euhhh, olie op die lolly…

Michel met een vette motorkap.


We hadden afgesproken onderweg met de KRAK meneer om samen naar zijn huis te gaan voor:

En bosje losse Fiats.


En een schuurvonst



De zon zakte, het gebouw ook…

Lokale snelweg. Man, man, wat een kuilen en gaten in die negorij.


En het eindpunt.

De sociale recherche controleert en legt vast. Het bleek dat 99% van de auto’s met drugsgeld betaald was. Dat was geen probleem, want het waren geen Mercedessen.


M’n mooie maar zieke schatje. (die dichte he, niet die saphir ”bauwer”)

Martijn op patrouille.


Bij het eindpunt heb ik besloten snel afmars te doen. Immers, het werd donker, en ik wilde koste wat kost die e21 323i het land uit krijgen voor de motor echt plofte. Tseard, met de resada 323i is met me mee gegaan.
Op weg naar huis:

Toch liep de auto nog wel aardig door.

En achter Tseard aan op naar Friesland.

Zo eindigde een mooi weekend met een traan. Wat daarna kwam is bekende geschiedenis.
Last edited by uwbuurman on Sat Jan 28, 2017 6:20 pm, edited 1 time in total.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Geweldige repo. Was je altijd maar zo snel.
Positief dingetje: de blauwe staat nergens met de kap open op een vd plaatjes.
Positief dingetje: de blauwe staat nergens met de kap open op een vd plaatjes.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Heerlijk omschreven, filmpjes van trekkerspotten wel eens gezien? Staan niet op FB maar op youtube
We worden oud!(er)
Zal die krakker zijn Baur niet eens kwijt willen?

We worden oud!(er)
Zal die krakker zijn Baur niet eens kwijt willen?
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Hahaha, jij had een ideaalplaatje waar je heen werkt, toch, Michel? 2 e21 baurs, een 02 tii en een e28 525i. Dan past die baur niet hoor
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4545
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Mooi verslagje Koos. De rit wat laten bezinken komt het verslag ten goede.
Jammer dat ik toen nog geen lid was bij de club. Ziet er tof uit.

Jammer dat ik toen nog geen lid was bij de club. Ziet er tof uit.

grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
@Ite, tja, ik heb me gehaast, deze keer. Wen er maar niet aan, de volgende keer duurt het langer 

- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
323baur wrote: Positief dingetje: de blauwe staat nergens met de kap open op een vd plaatjes.
Jammer maar niets is minder waar.... Ga maar zoeken en wel twee keer!

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Lekker op dreef Koos, met je commentaar. Smakelijk gelachen. 

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29778
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Hahaha het heeft even geduurd maar hij is mooi en leuk zo. Jammer dat het motorisch zo moest eindigen maar verder een mooi feest geweest, en een super basis gelegd voor een jaarlijks terugkerend feest. En tsja Ite en de motorkap open. Miss is het makkelijker om de momenten vast te leggen als de kap eens dicht zit.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Eigenlijk ken ik die auto niet anders. In 2008 bij het Baur treffen, let wel dit was nog voor het Bilstein H&R topic



So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Ha, hooooooog op wieltjes
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2512
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
GE-WEL-DIG!!! Heerlijk om te zien en te lezen, Koos. Had jouw auto nog nooit zo gezien, en dan te bedenken dat hij straks zo veel mooier en beter is. Mooi om zo terug te kijken en te weten dat je er met de eerste rit en de vele die er daarna nog volgen zo waanzinnig veel plezier van zal hebben. Leuk!!!
Greetz,
Walter.
Ps: leuk om een aantal usual suspects 6 jaar jonger te zien. Zal geen namen noemen
Greetz,
Walter.
Ps: leuk om een aantal usual suspects 6 jaar jonger te zien. Zal geen namen noemen

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016