In de zoektocht naar het verleden, de laatste ritten van mijn E21 voor de restauration mucho grande, kwam ik uiteraard in het verslagtopic van de rit waar alles fout ging, de Ardennenrit. Het bleek dat ik nog geen enkele foto heb geplaatst die ik toen heb gemaakt. Tijd om dat maar eest te doen, zo’n 6,5 jaar na dato…
Ik ken niet alle verhalen, alle namen of alle locaties meer, maar het gaat om de plaatjes, nietwaar? Op deze foto’s staan mensen die we al in geen jaren hebben gezien in clubverband, onder de e21’s op de foto zijn er bij die respectievelijk sinds de trip volledig uitelkaar zijn gehaald, door de belastingdienst in beslag zijn genomen, total loss zijn gereden, zijn gesloopt, nog steeds op garageplaten rondrijden, aan de kant zijn gezet in een schuur en nooit meer hebben gereden en een enkele is nog steeds gewoon in gebruik voor de reguliere clubritjes.
De samenkomst in het hotel, in de ochtend voor vertrek.
Rondje auto’s snuffelen en vloeistoffen meten
And down the road we go!!
Il Presidente heeft gedoe met brommers…
Tussenstopje op een uitkijkpunt (eerste 5 liter olie)
Beneden is het veel lager dan hierboven.
Paparazzo voor een Arabische Alfa 159
Kremer, zeer goede vriend en op deze trip reisgenoot. Ik kan niet bewijzen dat hij een slechte invloed had op het olieverbruik, maar hij is nooit weer mee geweest en ik heb geen olieverbruik meer.
Huizen in de Ardennen.
Toerenmachientje!
De tweede stop geloof ik, voor foto’s. In de basis was het water nat en het grind gemaakt van stenen. De auto’s staan naast het water. Meer weet ik er niet van.
Je ziet ‘m denken: “ooit onttrek ik me aan dit volk en rij ik M3!!!!”
Olijf in betere jaren
Bos, bomen en een ontbladermachine.
Boer, trekker, weg.
Brug.
Heee, een KRAK 02.
Kerk. In een plaats. In de Ardennen.
Het ding getankt.
Belg uitgelachen door WestFries.
Ik zou graag het Plaatje dat Raymond hier schieten gaat of heeft geschoten nog eens ontvangen. Moet van mijn e21 zijn, schat ik in.
En weer op pad.
Happy driver. Dikke pens. Paar liter olie in de kofferbak. Niks in het blok.
We raken achter.
Weer een stop. Langs een hek. In de rimboe.
Lunch stop
Na de lunch een verdomd serieuze apotheker….
Maar dat veranderde snel toen we ze een biertje beloofden….
En gas op die lolly. Euhhh, olie op die lolly…
Michel met een vette motorkap.
We hadden afgesproken onderweg met de KRAK meneer om samen naar zijn huis te gaan voor:
En bosje losse Fiats.
En een schuurvonst
De zon zakte, het gebouw ook…
Lokale snelweg. Man, man, wat een kuilen en gaten in die negorij.
En het eindpunt.
De sociale recherche controleert en legt vast. Het bleek dat 99% van de auto’s met drugsgeld betaald was. Dat was geen probleem, want het waren geen Mercedessen.
M’n mooie maar zieke schatje. (die dichte he, niet die saphir ”bauwer”)
Martijn op patrouille.
Bij het eindpunt heb ik besloten snel afmars te doen. Immers, het werd donker, en ik wilde koste wat kost die e21 323i het land uit krijgen voor de motor echt plofte. Tseard, met de resada 323i is met me mee gegaan.
Op weg naar huis:
Toch liep de auto nog wel aardig door.
En achter Tseard aan op naar Friesland.
Zo eindigde een mooi weekend met een traan. Wat daarna kwam is bekende geschiedenis.