Page 6 of 12
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Tue Aug 27, 2013 8:39 am
				by Bram_Baur
				Nick1984 wrote:Toch een heel verschil zo'n poetsbeurt 

Leuk dat ie door de keuring is, ik ben eens benieuwd wanneer ik jou voor het eerst spot id buurt van Turnhout! 

 
Als je dit weekend in Turnhout komt, dan hoop ik dat je me al kan spotten...  

 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Tue Aug 27, 2013 8:49 am
				by Bram_Baur
				Heren,
Bedankt voor jullie leuke reacties!!!
Nog een vraagje:
Na ons testritje hoorden we een geluid rechtsachteraan vanuit het wiel.  Vermoedelijk de lagers die stuk zijn.
Nu passeerde ik gisteren langs de dealer om deze te bestellen maar men kan ze pas leveren tegen volgende week dinsdag...
Het gaat over nr. 2, 3 (2x) en 4 (2x) op de tekening hieronder:

Iemand die deze 'over' heeft?
Bij W&N heb ik ook al eens een keertje gekeken maar ik ben niet zeker of ik juist ben:
http://www.wallothnesch.com/hinterachse ... gory-image

Is dit wat ik dan moet bestellen? Ik dacht dat dit 'mijn' nr 3 en 4 was.  Wat dan met 'mijn' nr 2?
Ik zou namelijk erg graag dit weekend een ritje kunnen maken zonder het lawaai vanuit mijn wiel 

 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Tue Aug 27, 2013 2:10 pm
				by Peter V.
				Je mist dan de stofring nr 2.
Let wel even op. Het samenspel van nummer 2,3,4,5 en de afstandsring tussen 5 en 4 aan de buitenzijde die hier geen nummer heeft bepaald de lagerspeling. Die afstandsringen zijn er in verschillende dikte. 
Ik heb de complete set bij de dealer besteld omdat ik zeker wil weten dat mijn lagers dezelfde dikte als origineel zijn. De kroonmoer moet trouwens met een 450 Nm worden vastgezet.
			 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Tue Aug 27, 2013 11:14 pm
				by Arnold D
				Die afstandsring heeft in mijn ogen niets met de breedte van de lagers te maken. De lagers, smal of breed, liggen tegen de aanslag. De afstandsbussen zijn even lang, maar heb het idee dat de kamers destijds niet allemaal op dezelfde diepte zijn gefreesd en om dat verschil op te vangen worden er vulringen gebruikt. 
Iedere draagarm heeft zijn eigen vulring, hou dat bij elkaar en je hoeft niets uit te meten.
			 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Wed Aug 28, 2013 2:55 am
				by Peter V.
				Arnold D wrote:Die afstandsring heeft in mijn ogen niets met de breedte van de lagers te maken. De lagers, smal of breed, liggen tegen de aanslag. De afstandsbussen zijn even lang, maar heb het idee dat de kamers destijds niet allemaal op dezelfde diepte zijn gefreesd en om dat verschil op te vangen worden er vulringen gebruikt. 
Iedere draagarm heeft zijn eigen vulring, hou dat bij elkaar en je hoeft niets uit te meten.
Weer wat wijzer, ik had het anders begrepen maar dit klinkt wel logisch.
Weet ik in ieder geval dat ik straks moet opletten tijdens de lagerwissel.
 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Wed Aug 28, 2013 6:43 pm
				by Bram_Baur
				Peter V. wrote:Arnold D wrote:Die afstandsring heeft in mijn ogen niets met de breedte van de lagers te maken. De lagers, smal of breed, liggen tegen de aanslag. De afstandsbussen zijn even lang, maar heb het idee dat de kamers destijds niet allemaal op dezelfde diepte zijn gefreesd en om dat verschil op te vangen worden er vulringen gebruikt. 
Iedere draagarm heeft zijn eigen vulring, hou dat bij elkaar en je hoeft niets uit te meten.
Weer wat wijzer, ik had het anders begrepen maar dit klinkt wel logisch.
Weet ik in ieder geval dat ik straks moet opletten tijdens de lagerwissel.
 
Bedankt voor de tips  

 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Thu Aug 29, 2013 6:31 pm
				by Bram_Baur
				Keuring: Check
Nummerplaat: Check
Klaar voor een eerste ritje!

 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Thu Aug 29, 2013 10:27 pm
				by Peter V.
				Gefeliciteerd!
			 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Thu Aug 29, 2013 10:55 pm
				by Jeroen
				Congrats idd!
ik zou wel aan de andere kant instappen, meer driving fun 

 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Mon Sep 16, 2013 11:40 pm
				by Nick1984
				Gisteren voor de 1e maal gespot in 7-Donk, bij de Muco dag 
 
Grtz Nick
 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Tue Sep 17, 2013 7:58 am
				by Bram_Baur
				
 klopt, ik werk in Zevendonk op school.
 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Sun Sep 22, 2013 5:06 pm
				by Bram_Baur
				Vanmiddag de remschijven gedemonteerd om ze een keer te laten afdraaien.
 
 
Hopelijk is na het afschrapen van de remschijven de trilling voorbij die ik voel bij het remmen.
 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Sun Sep 22, 2013 8:34 pm
				by 02-er
				Knappe vooruitgang Bram.
Geniet van de Baur !!
			 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Sun Sep 22, 2013 9:02 pm
				by Peter V.
				Met alle respect, waarom niet gewoon twee nieuwe schijven, zoveel kost dat niet.
			 
			
					
				Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)
				Posted: Sun Sep 22, 2013 9:22 pm
				by 02-er
				De remschijven van een 318 zijn dat dezelfde als deze van een 02 ??