Daniëls 320D/E21 Project
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29967
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Daniëls E21 Project
Ach, puntjes heb je met zo'n leeftijd toch wel. Gelijk maar goed doen, dat is wel het behoud van je auto! Nice work!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Daniëls E21 Project
Top werkje, ziet er goed uit ! leuk projectje om te volgen, zeker omdat er zo'n vaartje in zit.
Ga zo door.
Waar zijn die "mal steunen" eigenlijk voor?
Ze zijn bij m'n E12 ook helemaal weggerot.
De garagekrik zet ik altijd of voor onder een balk of achter onder het subframe.
Ga zo door.
Waar zijn die "mal steunen" eigenlijk voor?
Ze zijn bij m'n E12 ook helemaal weggerot.
De garagekrik zet ik altijd of voor onder een balk of achter onder het subframe.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Daniëls E21 Project
Tussen alle drukte door gelukkig toch nog even wat kunnen doen.

E46 Toplager pas gemaakt. Nu kan ik de rest van de voorste wielophanging gaan plaatsen.

E46 Toplager pas gemaakt. Nu kan ik de rest van de voorste wielophanging gaan plaatsen.
Re: Daniëls E21 Project
Lang verwacht en toch gekomen


- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29967
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Daniëls E21 Project
Ah hij is binnen haha! Leuk! Wil je er ook iets serieus mee op het circuit gaan doen, of vooral vrije trackdays?
Regards/groeten, Jeroen
Re: Daniëls E21 Project
Het is een ALU schroefkooi. Geen goedkeuring of i.d.
Creëert wel stevigheid en blijft licht. Kan ook wel een kooi in lassen van het juiste staal alleen daar wordt hij gelijk weer veel zwaarder van.
320d is voor de fun/circuit auto/Ring-Tool
Creëert wel stevigheid en blijft licht. Kan ook wel een kooi in lassen van het juiste staal alleen daar wordt hij gelijk weer veel zwaarder van.
320d is voor de fun/circuit auto/Ring-Tool
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19149
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Daniëls E21 Project
320d! Dit zal de eerste zijn, met een m47n. Ik heb de opvolger van dat blok, maar dan in een e91. Stuk zwaarder...
Last edited by uwbuurman on Mon Aug 04, 2014 10:14 pm, edited 1 time in total.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Daniëls E21 320d Project
Tis ff wat stil geweest.
Mijn nieuwe baan slokt de nodige tijd en energie.
Daarnaast moest ik voor een klant nog een E23 745i Highline afbouwen na wat waterschade, lang verhaal kort, de bmw is er beter van geworden
Niet dat ik stil gezeten heb....
Voorste veerpoten van een E46 gepast met de bijhorende fuse-armen, draagarmen en subframe.
Dit om te passen wat de spoorbreedte straks wordt. De voorste subframes ontlopen elkaar namelijk niet heel erg!

Voor de oplettende kijker, de positie van het stuurhuis is gespiegeld en aan weerszijde is het frame (4cm) breder geworden
De reden dat ik voor een E46 subframe wil gaan is dat de onderdelen en mogelijkheden legio zijn.
Montage punt van de toplagers gaat nog gewijzigd worden, oa. ivm caster/camber.
Binnenkort maar de motor positie opmeten bij de E46 waar de motor in ligt en straks uit komt
Dan weet ik de ruimte ten opzichte van het schutbord
Mijn nieuwe baan slokt de nodige tijd en energie.
Daarnaast moest ik voor een klant nog een E23 745i Highline afbouwen na wat waterschade, lang verhaal kort, de bmw is er beter van geworden
Niet dat ik stil gezeten heb....
Voorste veerpoten van een E46 gepast met de bijhorende fuse-armen, draagarmen en subframe.
Dit om te passen wat de spoorbreedte straks wordt. De voorste subframes ontlopen elkaar namelijk niet heel erg!

Voor de oplettende kijker, de positie van het stuurhuis is gespiegeld en aan weerszijde is het frame (4cm) breder geworden
De reden dat ik voor een E46 subframe wil gaan is dat de onderdelen en mogelijkheden legio zijn.
Montage punt van de toplagers gaat nog gewijzigd worden, oa. ivm caster/camber.
Binnenkort maar de motor positie opmeten bij de E46 waar de motor in ligt en straks uit komt
Dan weet ik de ruimte ten opzichte van het schutbord
- Adje
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 136
- Joined: Sun Aug 10, 2008 9:44 pm
- Location: Sint Anthonis, Netherlands
Re: Daniëls E21 320d Project
ik ben benieuwd hoe je dat subframe passend gaat maken! ik wilde het zelfde doen met een e36 subframe, maar heb besloten zelf wat te maken. dat van mij is nog niet klaar, maar ben al wel begonnen...
ik neem aan dat jij ook voor de e46 draagarmen gaat?
kan je dit allemaal straat legaal krijgen? naar mijn weten bestaat er een APK regel dat er niet gelast mag worden aan subframes en draagarmen. maar dit weet ik niet 100% zeker.
succes!
ik neem aan dat jij ook voor de e46 draagarmen gaat?
kan je dit allemaal straat legaal krijgen? naar mijn weten bestaat er een APK regel dat er niet gelast mag worden aan subframes en draagarmen. maar dit weet ik niet 100% zeker.
succes!
Re: Daniëls E21 320d Project
Ik ben niet van plan om het subframe aan te passen

als ik de juiste maten heb en mal heb dan wil de koets aanpassen op het subframe.
Daar is niet heel veel voor nodig volgens mij.
Qua spoorbreedte komt het wel uit. Alleen moet je wel een lasplaat gebruiken voor camberplates, dit geeft tevens meer stel mogelijkheid

als ik de juiste maten heb en mal heb dan wil de koets aanpassen op het subframe.
Daar is niet heel veel voor nodig volgens mij.
Qua spoorbreedte komt het wel uit. Alleen moet je wel een lasplaat gebruiken voor camberplates, dit geeft tevens meer stel mogelijkheid
Re: Daniëls E21 320d Project
(Afgelopen 2 weken veel "vrijetijd" verloren met een "achteraf" domme ABS-storing van een E23 745i, veel sensoren voor/achter, veerpoten en abs-kransen gewisseld en maar weer uitgelezen met oscilloscoop. Na een storingshandleiding te hebben gevonden bleek er een relais te ontbreken op de pomp.
GAUW WEER VERGETEN )
Vandaag naast de loods te hebben opgeruimd, nog even met de bijrijders deur bezig geweest, onderzijde schoongemaakt en achter de stootstrip. Nu nog een oplossing voor de nieuwe afdichting
Scharnier van de motorkap verwijderd en uitgemeten voor de nieuwe polyester motorkap. (Kan de motorkap bij het oud-ijzer en ruimte dat ook weer lekker op)
Komende week eerst druk met de laatste voorbereidingen voor de vakantie.........
Vandaag naast de loods te hebben opgeruimd, nog even met de bijrijders deur bezig geweest, onderzijde schoongemaakt en achter de stootstrip. Nu nog een oplossing voor de nieuwe afdichting
Scharnier van de motorkap verwijderd en uitgemeten voor de nieuwe polyester motorkap. (Kan de motorkap bij het oud-ijzer en ruimte dat ook weer lekker op)
Komende week eerst druk met de laatste voorbereidingen voor de vakantie.........